Ga naar het forum
Wat vind je van Pok...

Meldingen
Alles wissen

Wat vind je van PokerStrategy.com Equilab? Poll is gemaakt op dec 14, 2010

[Gesloten] Wat vind je van PokerStrategy.com Equilab?

20 Berichten
11 Gebruikers
0 Reacties
1,757 Weergaven
Arjon

We zijn verheugd om jullie vandaag kennis te laten maken met een nieuw programma: PokerStrategy.com Equilab, het leidende equity analyseprogramma op de markt.

We zijn erg benieuwd naar jouw mening over deze nieuwe software. Laat dus alsjeblieft je reactie achter in de forumthread. Heb je de software al uitgeprobeerd? Ben je van plan om deze vaak te gebruiken? Laat het hier weten!

Meer info vind je ook in het nieuws:

http://nl.pokerstrategy.com/news/content/39725/

19 reacties

hoe kan een nieuw programma nou direct 'leidende equity analyseprogramma op de markt' zijn? ;)

ga het iig snel proberen.

Nivlem

Oorspronkelijk gepost door hoedinie

ga het iig snel proberen.

Judge for yourself! :) Volgens vele mensen was de equilator al een van de betere tools op de markt, wij zijn er zelf van overtuigd dat de Equilab alle andere tools werkelijk crushed!

raymond20001

die card removal is wel geinig

leyse77

da je die orc ranges kan vergelijken met andere sites is wel vet

Copymeistrr

Nvm, kijk ook niet goed..

na downloaden en installeren krijg ik meteen een melding dat er een nieuwe versie is. terwijl ik die net heb gedownload. Foutje in de installer?

Versie: 1.1.0.193

goeie tool wel. geeft je toch verrassend inzicht in waar je staat met sommige flops.

nu heb ik een vraagje,
ik had net een speler die op MP3 limped. ik raise en hij called. Welke range geef ik zo iemand?
zijn VPIP is 40% maar die kan ik natuurlijk niet nemen,

Hoofdbeheerder
Lanfear81

na downloaden en installeren krijg ik meteen een melding dat er een nieuwe versie is. terwijl ik die net heb gedownload. Foutje in de installer?

Versie: 1.1.0.193

Ja dit klopt, er verschijnt inderdaad automatisch een prompt voor een update, ook als je de nieuwste versie hebt. Dit probleem is al gerapporteerd en er wordt naar gekeken. Ik zal hier een update posten als ik meer weet / als het probleem verholpen is.

Hoofdbeheerder
Lanfear81

nu heb ik een vraagje,
ik had net een speler die op MP3 limped. ik raise en hij called. Welke range geef ik zo iemand?
zijn VPIP is 40% maar die kan ik natuurlijk niet nemen,

Dit is een vraag die wat lastiger is om te beantwoorden. Dit hangt erg af van de speler. Je zou hier eigenlijk in de stats die je van de speler hebt moeten kijken naar zijn limp/call range.

Hij zal bijvoorbeeld in MP2 inderdaad 40% van zijn range spelen, wat in de equilab een range is van:
44+, A2s+, K2s+, Q4s+, J7s+, T7s+, 97s+, 87s, A3o+, K7o+, Q8o+, J8o+, T8o+

Nu zul je dit misschien nog moeten aanpassen, omdat hij, als hij 44 limp, hij ook zeker 22 zal limpen. Daarvoor speelt hij misschien niet met A3o+ maar A5o+ (dit zijn alleen maar aannames die je maakt natuurlijk)

Bovendien heeft de speler een PFR van 12, dus een deel van zijn range zal hij niet limpen, maar raisen. De handen die hij raiset vallen dus ook uit zijn range weg, zodat je een limp range hebt van:
66-44, A8s-A2s, K9s-K2s, Q9s-Q4s, J9s-J7s, T7s+, 97s+, 87s, A9o-A3o, KTo-K7o, Q8o+, J8o+, T8o+
Zie screenshot om te zien hoe je dit instelt in de equilator:

Bovendien zal hij misschien op een raise nog een paar van zijn slechtste handen folden, zodat hij nog maar met 30% van zijn range verder speelt. Nu je deze laatste aanname gedaan hebt kun je zijn range ingeven als 12 tot 30, waarmee de speler in deze situatie een range heeft van:
66-55, A8s-A2s, K9s-K5s, Q9s-Q7s, J9s-J8s, T8s+, 98s, A9o-A7o, A5o, KTo-K9o, Q9o+, J9o+, T9o

Nu kun je direct jouw equity tegen deze range uitrekenen.
Of je kunt een flop invoeren in het hoofdscherm en vervolgens klikken op de handsterkte verdeling (taartdiagram achter de range)

Daarmee kun je gaan analyseren met welke frequentie deze speler op deze flop een bepaalde type hand zal hebben. Daarmee kun je natuurlijk dan gaan kijken welke speelwijze tegen deze speler hier optimaal is.

Let op: De ranges die ik hier aangenomen heb zijn gewoon grove aannames en niet perse reëel. Voor het precies opstellen van goede ranges zou ik je aanraden om deze hand op het handbeoordelingsforum te posten.
Geef daar dan de beschikbare statistieken over de speler. Uiteraard is het goed voor jezelf om in je eerste post al zelf te proberen om een goede range van de speler samen te stellen en daar zelf over na te denken. Met de judges en de andere leden kun je dan discussiëren of deze range reëel is.

Hopelijk heeft deze lange uitleg je iets verder kunnen brengen.

SnijderMan

Ik vraag me wel af waarom de voorgedefinieerde ranges afwijken van de pdf die je in de strategiesectie kunt downloaden... :f_confused:

Hoofdbeheerder
Lanfear81

Oorspronkelijk gepost door SnijderMan
Ik vraag me wel af waarom de voorgedefinieerde ranges afwijken van de pdf die je in de strategiesectie kunt downloaden... :f_confused:

Hmm, thanks voor het opmerken. Ik ga dit even voor je uitzoeken.
Het zal wel tot na het weekend duren voordat ik hier inhoudelijk op terug kan komen.

Hey jongens, ik heb er net een uurtje mee gespeeld.
Hieronder mijn kritiek

Positieve punten:

- een van de uitgebreidere gratis software op de markt voor equityanalyse

- goede visualisatie van de getoonde gegevens

-snel

-intuitief en gebruiksvriendelijk

Minpunten

- die voorgedefinieerde ranges zijn soms van behoorlijk zwakke kwaliteit (bv raising a limper)

- Geen grafische visualisatie van hoe equity verandert op flops/turns/rivers. Ik bedoel hier concreet een grafiek met op de x-as de minimale/maximale equity van mijn range tov villains range, en op de y-as % van boards. Dit leert spelers het belang van sommige handen als drawhanden, en andere handen als preflopmonsters, en andere handen als semiblufhanden. Kijk eens op propokertools als je niet snapt wat ik bedoel.

-Niet de mogelijkheid om maar ranges in te geven en algemene boardtextures te genereren. Dit is eigenlijk het grootste minpunt dat ik zie, omdat het de tool zo veel minder nuttig maakt.

Ten eerste moet je in de analyser je eigen hand uniek definieren (geen optie om range tegen range te checken). Ik weet dat het een pak meer rekenkracht vereist om range vs range genereren, maar steek er desnoods alleen monte carlo in.

Ten tweede kun je ook niet 1 boardtexture ingeven ipv een specifieke hand (zowel niet bij de analyser als de algemene equity schatter). Je hoeft hier imo niet alle mogelijkheden te bieden, maar bijvoorbeeld een paar basale categorien als A op het board ofzo.

Concreet hindert dit de werking van het programma. Ipv dat mensen range vs range ingeven en dan kunnen gaan zien hoe handsterktes gaan varieren op bepaalde boards, moeten ze een specifieke board en een specifieke hand ingeven tegen villains range. Ik wil kortom niet weten hoe AKs het doet op een JhKsQd board tegen een range van villain (hoeveel equity nu,welke turnkaarten me welke equity geven,hoe vaak ik two pair zal floppen etc), ik wil dit weten voor mijn hele range op alle A high boards tegen villains range.

Kortom: Ik vind het een goed programma, dat echter net de bal verliest wanneer je wil gaan schieten. Alle vereiste bestanddelen en goede visualisatie zijn er om de diepte van het programma te verhogen, en daarmee ook de kracht van het programma, maar tot nu toe is de diepgang er nog niet echt

Hoofdbeheerder
Lanfear81

Hey Nonne,

Hartstikke bedankt voor de uitgebreide feedback.
De equilab is inderdaad een van de beste gratis equitysoftwares op de markt (als het niet de beste is)

Het is echter goed dat we zulke feedback krijgen!
Ik heb het punt met het verschil in ranges dat SnijderMan al aangaf sowieso al geforward als feedback.

Ik zal daar ook jouw feedback bij vermelden. Nu zijn dergelijk ranges natuurlijk altijd slechts een benadering, maar ik ben het met je eens dat deze natuurlijk toch zo optimaal moeten worden weergegeven. Bovendien zou het logisch zijn wanneer de ranges ook overeenkomen met de ranges die wij in de artikelen vermelden.

Ik vind je voorstel voor het range vs. range berekenen erg interessant en dit zou de software inderdaad nog meer kracht geven, omdat je dan de analyses makkelijker kunt uitbreiden. Zo kun je dan juist voor het preflop spel eenvoudiger analyseren, zodat je ook al kunt gaan nadenken over je spel preflop en hoe je op bepaalde flops verder gaat gaat spelen. Nu is dat moeilijker omdat je alleen vaste boards en holecards kunt ingeven.

Ik durf nu nog geen beloftes te doen, hoe, of en wanneer dergelijke functies ingevoerd kunnen worden, maar we zullen dit zeer zeker gaan bekijken!

Nogmaals bedankt voor de uitgebreide feedback!

Hey lanfear81,

Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Had ik dit gisteren maar gelezen, dan had ik misschien met Equilab gaan spelen ipv in 1000 handen afgeslacht te worden :)
Nu eerst van mijn slechte mindset afkomen voor ik weer begin met poker. Heb momenteel totaal GEEN vertrouwen meer in mijn soek dus tot die tijd geen poker voor Hoedinie.

Marple08

Ik krijg steeds een melding dat ik de allerlaatse versie moet laden, maar die heb ik al.

1.1.0.1.193

Marple08

ah is al gemeld zie ik nu :)

Hoofdbeheerder
Lanfear81

Oorspronkelijk gepost door SnijderMan

De ranges uit de artikelen worden in een van de volgende updates voor de Equilab meegenomen.

Op dit moment staan niet alle charts er in en zijn er kleine afwijkingen. Dit komt omdat we het uitbrengen van de tool niet langer wilden uitstellen om de ranges toe te voegen. De ranges zullen we dus later bijwerken uit uitbreiden!

Bedankt voor de feedback en het goede opletten.

Timmaywin

Ik heb vandaag versie 1.1.0.195 van Equilab handmatig vanaf het forum gedownload en over de vorige versie 1.1.0.193 geïnstalleerd, in dezelfde installatiemap. (dus niet vanuit de melding in de software)

Helaas gaat hierbij iets fout. In plaats van de nieuwe versie over de oude heen te installeren, word hij apart geinstalleerd en heb je dus twee versies van equilab op de computer staan.

Als ik vervolgens een van beide versies de-installeer gaat er van alles fout.

Dus een tip voor de gebruiker:

De-installeer eerst de oude versie alvorens de nieuwe versie te installeren. (geen idee of dit wel goed gaat als je de nieuwe versie installeerd vanuit de melding in de software)

Tip voor de makers:

Laat de installatiesoftware van de nieuwe versie checken naar vorige versies en hem daar dan overheen installeren in plaats van apart.

Arjon

Bedankt voor je feedback Timmaywin!

Lijkt me inderdaad een serieus probleem waar ze bij de volgende update naar moeten kijken, we geven het door :)