Skip to forum
RobbieV Eats Paleo

Meldingen
Alles wissen

RobbieV Eats Paleo

1,194 Berichten
156 Gebruikers
0 Reactions
65.9 K Bekeken
RobbieV
Ik ben de blog Phuket Long Time helemaal zat. Dit komt voornamelijk door HannesNL die daar de hele tijd in zat te spammen, dus vandaar dat ik zelf een blog begin.

Wie ben ik en hoe ben ik aan het pokeren geraakt?

Ik ben RobbieV en heb de laatste 2.5 jaar bij PokerStrategy.com gewerkt. Eerst als Community Manager en daarna als Team PokerStrategy.com Manager, dat ik zelf gecreëerd en opgezet heb. Nu ben ik actief als freelancer als Team PokerStrategy.com scout en voor de Nederlandse community als moderator, video producer en hand judge.

Ik ben al in 2004 begonnen met poker. Ik was op dat moment net 18. Dit was voordat PokerStrategy.com bestond en de hype Nederland noch België bereikt had. In 2004 was ik op de World Cyber Games(WCG) voor Starcraft in San Francisco. De WCG was op dat moment het grootste en meest prestigieuze internationale toernooi, waarbij de winnaar $20,000 in ontvangst mocht nemen. Victor Goossens aka Nazgul, die sommige mensen misschien kennen uit de poker wereld of game wereld, was op dat moment om diezelfde reden in San Francisco.

Op een avond waar we in het Marriott hotel zaten zag ik Elky(die ook Starcraft speelde en toen al zo heette) Victor uitdagen voor een 'game of heads-up'. Ik had geen flauw idee waar ze het over hadden dus Victor zegt dat poker leuk is en dat ze er geld mee verdienen. Onzin dacht ik. Dus ik keek hoe zij de kaarten schudden en steeds maar met 2 kaarten speelden in plaats van 5. Ik zat bored mee te kijken, terwijl de lucifers(plaats vervangende chips) over een weer schoven. Ik dacht altijd dat poker exciting was zoals in de film met echt geld en geen domme stokjes. Toen vroeg ik: "Isn't it boring to play for match sticks?" Toen zei Elky: "Oh no these sticks are worth 100$"

Instantly hooked natuurlijk. $100 dat was kneiter veel geld. Vertel me meer! En zo heeft Victor me eigenlijk aan het pokeren geholpen. Vijf maanden later had ik al relatief veel geld gewonnen (wel een heule $4,500) wat voor mij toen veel geld was. Ik kon mijn mond niet houden over hoe awesome poker was en zodoende heb ik Twisted1984, die jullie wellicht kennen van het forum hier, en andere ook aan het pokeren gekregen.

Ik was echt terrible at poker, maar de grap was dat andere spelers NOG slechter waren in 2004/2005. Internet poker bestond toen nog niet zo heel lang en er was eigenlijk niemand die een clue had. 3betten deed je met QQ+ en pocket pairs limpte je altijd en callde je een raise als de speler nog 10x het te callen bedrag in zijn stack over had. Dit is natuurlijk een verschrikkelijke manier van spelen, maar dat was toen de norm voor de regulars. Dus alsof het nog niet genoeg was dat de regulars super slecht waren, dan had je ook nog 3 vissen voor iedere reg aan tafel. Binnen no time had ik 5 digits en in hetzelfde jaar had ik ook nog 6 digits op mijn bankroll. Helaas zijn er nu wat minder vis en is het belangrijk om zelf iedere dag beter te worden, omdat andere dat nu ook doen. Uiteindelijk zullen de grootste winnaars degene zijn, die het beste kunnen bumhunten of het beste tegen tilt kunnen en langst kunnen concentreren. Er zullen zoveel goede spelers bijkomen, dat het bijna onmogelijk wordt om game wise een grote edge op ze te hebben wanneer beide spelers hun a-game spelen. Maar veel goede spelers tilten of hebben een off day, maar daarover later meer.

King of the world dacht ik op dit moment te zijn en stopte daarom gelijk met mijn studie rechten, die ik eigenlijk deed voor the moneys. Ik ging leuke dingen doen als ff'tjes naar Korea of Japan, BMW'tje kopen en inruilen voor een nieuwere/snellere etc. Binnen een paar maanden in Azie was ik busto en moest ik lief aan me moeder vragen of ik weer thuis mocht wonen. Vervolgens weer verder gaan studeren, maar dit liep eigenlijk ook weer vertraging op toen ik eenmaal weer een bankroll had :D Ben tussen 2004 en 2008 in 42 landen geweest en tegelijkertijd toch nog 2 jaar van me studie geschiedenis af weten te maken. Echter had ik er alweer genoeg van al dat studeren en wilde ik er weer een jaar tussenuit. Toen kwam PokerStrategy.com langs of ik niet in Gibraltar wilde werken. Ik was net bezig met Spaans leren(4 maanden in Argentinie gezeten) en dacht dat komt mooi uit. Kan ik het in Zuid-Spanje verder leren. Natuurlijk is het nu twee jaar later en zit ik in Bangkok, Thailand en is er van mijn studie nog niets gekomen. Ik spreek wel redelijk Spaans though ;D

Waar ben ik nu?

Ik kom net uit Phuket, Thailand waar ik met vier andere PokerStrategen uit NL heb verbleven voor 3 maanden. Hierover kun je alles over lezen in de blog die aan het begin gelinkt is. Twisted, Hannes, Rogier en Pinowww zijn allemaal weer terug naar NL gegaan, maar ik heb ervoor gekozen om Bangkok als mijn nieuwe thuis te maken.

Sjengfred(de Thailand promo winnaar), Rogier, HannesNL en ik bij het wakeboarden in Phuket.

Waarom? Thailand is van alle landen waar ik geweest ben een van de landen die mij het meeste bevalt. Het is care-free en zeer toegankelijk in alles wat je doet: uitgaan, levensstyle, reizen, enzovoorts. Je hebt geen last van: onzin wetten, parkeer bonnen, snelheids boetes of andere stomme bonnen die agenten in Nederland uit schrijven, de mensen zijn hier super vriendelijk en behulpzaam, het is hier redelijk goedkoop, het is een wereld stad met services die je in NL niet kunt krijgen... zoals verse sushi laten bezorgen etc. Bangkok is verder een stad waar 100'en andere poker spelers verblijven, dus is het makkelijk om met mensen om te gaan die hetzelfde doen. Over het algemeen kan ik hier een (veel) beter,luxer, more exciting leven leiden dan in West-Europa.

Wat doe ik nu precies en wat kun je van deze blog verwachten?

Momenteel ben ik actief als Team PokerStrategy.com scout. Daarbij screen ik spelers die in aanmerking komen voor het team en zoek ik actief naar kandidaten. Tevens judge ik de skill van video producers.

Voor de Nederlandse community zal ik iedere maand 2 videos maken waarbij ik vooral op een vlotte manier in wil gaan op topics die nog niet eerder besproken zijn.

Ik zal proberen zoveel mogelijk de MTT sectie te judgen op een constructieve manier, waarbij ik vooral onze community leden wil laten nadenken waarom ze iets doen en inzicht geven in equity en ranges.

Natuurlijk speel ik iedere dag nog poker. Hier wil ik zo'n 20uur per week aan besteden en ongeveer 8000$ per maand mee winnen. Voornamelijk in cash games, maar zit er aan te denken om online MTT's weer op te pakken aangezien daar zeker meer vis zit en meer slechte spelers zijn.

Als pokerspeler heb ik lang veel vrije tijd gehad en de laatste tijd besteed ik het nuttiger. In plaats van een nutteloze taal als Afrikaans(waar ik een heuze degree in heb) te leren ben ik bezig gegaan met onderzoeken hoe je gezond kunt leven. Ik ben hier nu ongeveer een jaar mee bezig, waarvan de laatste 3 maanden zeer intensief. Het resultaat is eigenlijk dat ik fitter ben, van 109kg(top) naar 92kg gegaan ben(ben 202cm, voordat je zegt dat ik een dikkerdje ben), minder slaap, meer beweeg omdat ik het wil, sneller kan rennen, mijn libido enorm hoog is etc! :f_biggrin:

Hier wil ik het voornamelijk over gaan hebben in mijn blog en vandaar ook de titel RobbieV Going Primal. De manier waarop ik een gezonde levensstijl volg is volgens de primal blueprint principe van Mark Sisson. Daarover ga ik alles schrijven in mijn tweede blog post!

Gezond eten en leven is namelijk het makkelijkste dat je kunt doen om de kwaliteit van je leven enorm om hoog te halen. Je zal gelukkiger zijn, je beter voelen, meer dingen ondernemen en je zult succesvoller zijn in alles dat je doet, dus ook meer winnen met poker. Ongezond zijn en pokeren is een slechte combo. Als je een leak uit je spel wilt halen, misschien moet je dan ook eens denken aan het feit dat je niet altijd even goed concentreert of moe wordt tijdens sessies, of niet altijd in een optimale mood bent. Nu iedere speler beter wordt, is het steeds belangrijker om op ieder moment je A-game te spelen. Degene die altijd zijn a-game speelt, zal uiteindelijk in poker de winnaar worden.

Mijn blog is vooral bedoeld voor mensen die geïnteresseerd zijn in: Poker, Gezondheid en leven als een Expat in Azië.

In deze blog ga ik:

• Bij houden wat ik dagelijks eet en waarom
  • Updates geven over mijn ontwikkelingen zoals dikker/dunner, sneller, sterker, slaperiger/actiever etc. in de vorm van tabellen.
  • Updates geven over wat ik geleerd heb en denk dat jullie ook zouden moeten weten met betrekking tot welzijn. (Waarom Vitamine D belangrijk is en 90% van jullie een tekort hebben bijvoorbeeld)
  • Inzichten geven over het leven als expat. Denk daarbij aan bankzaken, culture shocks, residency & visa's etc.
  • Trip reports & pictures van de live toernooien die ik speel, zoals de WSOP en Aussie Millions of epic avondjes uit in Bangkok ;)

Zo blog is lang genoeg. Over hoe ik gezond leef en van plan ben te gaan doen in mijn tweede post meer. Nu ff wat pics van mijn nieuwe condo genomen met m'n Iphone.

Beantwoorden
Citeren
1.193 replies
samni

Chill! Good luck!

Beantwoorden
Citeren
Arjon

Very very nice blog en first post Robbie, gl met deze blog! :)

Beantwoorden
Citeren

Wauw, cool story. Ik heb alles gelezen;O. Ben benieuwd naar je volgende updates. Keep going!

Beantwoorden
Citeren
3BetMe4Free

Nice nice, goodluck en bolletje!

Beantwoorden
Citeren
Markenator

heb ook alles gelezen :)

succes ;)

Beantwoorden
Citeren
Schelles

Ziet er geweldig interessant uit, succes!

Beantwoorden
Citeren
bobm78

Das nog eens een vet verhaal...
GL met alles Robbie :D

Beantwoorden
Citeren
Copymeistrr

Ook hier ging alles vlot voor de bijl.
Leuk!

Beantwoorden
Citeren
ultimatia

Leuk verhaal, ben erg benieuwd naar de vervolgen.
GL with all :)

Beantwoorden
Citeren
Gangstahhh

Goeie openingspost, en chill huis

GL

p.s. Hoe kom je broke in Azië na een paar maanden, of was de BMW zo duur ? ;)

Beantwoorden
Citeren
Joenaes

Mooie gestructureerde beginpost Robbie, deze ga ik zeker volgen!

Ik ben vooral geinteresseerd in je nieuwe levenstijl:). Gezonde voeding/levensstijl is alvast iets wat ik ook wat probeer bij te houden. Nog wel niet in de mate dat jij het doet :f_biggrin:

See you in Thailand, ergens eind februari ofzo kom ik wel af :]

Beantwoorden
Citeren
Joenaes

Oorspronkelijk gepost door Gangstahhh
Goeie openingspost, en chill huis

GL

p.s. Hoe kom je broke in Azië na een paar maanden, of was de BMW zo duur ? ;)
Japan is zowat het duurst land ter wereld imo :P en Robbie kennende zal hij dan ook geen normaal leven hebben gehad daar.

Beantwoorden
Citeren

Super openingspost. Heel nice plekje heb je daar precies ook.
Is dat jouw eigendom of huur je dat daar? Hoe zijn de prijzen daar voor huur (of aankoop) van appartementen of huizen in vergelijking met W-Europa?

Beantwoorden
Citeren

Deze blog ga ik zeker bijhouden. Ik had je post in de Thailand blog over primal lifestyle al gelezen en vond het zeer interessant. Heb de 3 weken voor kerst ook geprobeerd om primal te eten en meer te lopen, maar door tentamen drukte en kerst vakantie had ik geen tijd om me er volledig op toe te leggen. Ik ben overigens niet dik ofzo heb licht overgewicht, maar wil graag weer helemaal fit zijn. Wel viel ik al gelijk 2 kilo af en dit komt zeker door het nieuwe eet patroon. Ik ben van plan om in het nieuwe jaar zo primal te leven als mogelijk, maar ben ook student dus mijn levensstijl (lees bier) zal ik niet 100% kunnen veranderen, ookal is dit al een stuk beter dan de afgelopen jaren.

Ik had ook nog een vraag, namelijk wat jij voor ontbijt eet? Ik weet dat ik in die 3 weken daar veruit het meeste moeite mee had. Op de forums van Marks' daily Apple staat dat veel mensen gewoon een stukje fruit eten, maar dat ik voor mij echt niet genoeg. Ook heb ik zeker niet de tijd om s'ochtend uitgebreid te staan koken.

Veel poker plezier en succes met je nieuwe levensstijl, ik zal je zeker volgen.

Beantwoorden
Citeren
Chivaz1

gaan we volgen!

Beantwoorden
Citeren
Marple08

Die inhoud van de flessen is ook allemaal toegestaan als je leeft volgens primal? :P

Beantwoorden
Citeren
Roodbaars1986

Heel gaaf om te zien Robbie, ga ik zeker volgen.. Vind het wel een intressant gegeven wat je oppert hier.

Beantwoorden
Citeren
gewoonlars

Mooie openingspost leest lekker weg. Blijf dit blog zeker volgen.

Beantwoorden
Citeren
shevas7

Het resultaat is eigenlijk dat ik fitter ben, van 109kg(top) naar 92kg gegaan ben(ben 202cm, voordat je zegt dat ik een dikkerdje ben), minder slaap, meer beweeg omdat ik het wil, sneller kan rennen, mijn libido enorm hoog is etc!

nice post, ik ga deze zeker volgen. Vooral at vette gedeelte interesseert me wel, ik heb het gevoel dat ik zo veel tijd verlies door te veel te slapen. Tijd die ik beter zou kunnen spenderen aan nuttigere dingen :]

Beantwoorden
Citeren