Skip to forum
Back in the game

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Back in the game

26 Berichten
11 Gebruikers
0 Reactions
1,213 Bekeken
livethelife7

Hallo allemaal,

Om het even overzichtelijk te maken ga ik een nieuwe blog starten.

Link naar mijn oude blog als jullie meer info over mij willen:
Oude blog

Ten eerste hier even een korte jaar evaluatie:

2010 was niet een te best jaar voor mij, ten eerste de zware winter van vorig jaar een beetje last van winter depressies, weer een opleiding verpest(sinds augustus nieuwe begonnen en het gaat super goed tot nu), veel privé problemen thuis, 2 sterfgevallen in mijn familie dit jaar.

Wat heb ik bereikt in poker in 2010:

Tot oktober dit jaar eigenlijk altijd maar wat lopen doen, wel soms geprobeerd het serieus op te pakken, maar dat is me nooit gelukt tot eind oktober dit jaar. Toen vond ik de maat vol. Ik dacht bij mezelf, als ik zo doorga loop ik over 5 jaar nog op nl5 te kloten of soms toernooien als een donk te spelen. Het wil niet zeggen dat ik die tijd niet veel geleerd heb( ik heb redelijk al wat geleerd over het spel, zat altijd video's te kijken, maar heb vooral ook geleerd hoe andere dingen rondom poker invloed kunnen hebben in je spel. Vooral stress op school of thuis is 1 van mijn grootste tilt momenten en probeer tegenwoordig niet meer te gaan pokeren als ik merk dat ik me erg stress.) Sinds eind oktober ben ik een nieuwe blog begonnen en heb veel aan me spel gewerkt en ben nu opgeklommen van nl5- naar nl25 fullring.

Hier een grafiek vanaf eind oktober:

Evaluatie grafiek:

Vanaf hand 58000 zit ik op NL25 fr. Wat je duidelijk kan zien dat ik nog redelijk moeite heb om het goed te beaten( dit kan aan verschillende dingen liggen, zoals slechte plays die er nog zat in zitten, en variance enz.) . Wat wel opvalt is dat me non showdown winning opeens flink omhoog gingen omdat ik veel bezig geweest met het werken aan me postflop spel, en om van de nit style 13/11 naar 16/13 te gaan. Wat tegenwoordig nog wel soms spewy moves op levert, omdat ik vooral aan't leren ben goed in ranges te denken en dat gewoon super moeilijk is maar wel 1 van de belangrijkste aspecten van het hele spel. Ik denk dat ik wel iets meer weer abc moet spelen. Op NL25 callen de regs je gewoon te vaak met toppair af terwijl je triljoen nuts handen op de river rept die hem beaten.

Wat is nu mijn plan voor 2011:

• Proberen eind dit jaar minimaal NL100 fr te beaten.
  • Ranges, ranges, ranges, equity, equity, equity :spade:

Wat kan je in deze blog verwachten:

• sessie reviewen
  • Handen posten om te discussieren ( Ik zal ook elke dag handen posten in het beoordelingsforum omdat dit je spel gewoon hard vooruit helpt.)
  • Mooie vrouwen :heart: :heart: :heart:

Voor de rest ben ik bezig met het boek the poker mindset, en heb al veel herkenbare situaties gezien.

Hoop dat jullie met plezier mij zullen volgen, en ik wens iedereen alvast een gelukkig nieuwjaar en een goed pokerjaar 2011! Laten we daarop proosten :f_love:

25 replies
Twisted1984

Wow, mooie blog. Ziet er goed uit. Hoop dat het een beetje zal gaan lukken met je doelen :D

Ik sluit me bij Twisted aan. Erg mooie opzet en duidelijke doelen. Ik ga je blog volgen!

PtiiiPtaaa

Ga ik zeker volgen!

Head Admin
Lanfear81

Wow mooie opzet en klinkt als een perfect voornemen voor het komende jaar.

Hopelijk zit het qua privé omstandigheden dan ook een stuk meer mee dan het afgelopen jaar!

Heb je onze nieuwe software, de Equilator, al gedownload? Hiermee kun je met de scenario analyser perfect oefenen om te denken in ranges, je equity tegen ranges inschatten en zien hoe je equity veranderd met verschillende boards en hoe deze je tegenstanders range hitten.

Verder kun je naast session reviews misschien ook korte termijn goals opschrijven over video's, artikelen en concepten die je wilt bekijken/leren. Schrijf dan bijvoorbeeld 1 keer per maand op wat je allemaal geleerd hebt de afgelopen maand, wat je met deze kennis gedaan hebt en wat je voor de volgende periode wilt gaan leren. Door het effectief op te schrijven krijg je er zelf denk ik ook meer grip op.

Uiteraard kunnen andere leden en onze moderators je dan ook weer bijstaan bij tips etc.

In ieder geval al een hele fijne jaarwisseling en veel succes in het komende (poker)jaar!

bobm78

Oorspronkelijk gepost door Nordin
Ik sluit me bij Twisted aan. Erg mooie opzet en duidelijke doelen. Ik ga je blog volgen!

Hier nog iemand die zich daarbij aansluit, dat 2011 jouw jaar mag worden :D

livethelife7

Thnx iedereen voor jullie reactie's!

@ bobm78: haha bedankt, hopelijk ship je een groot toernooi dit jaar!

@ lanfear: Ja zeker heb ik de equilab al uitgetest. Ik heb er even kort naar gekeken en het ziet er mooi uit, ik ga er binnenkort is uitgebreid mee aan de slag. Dat is zeker een idee wat ik ga doen om mijn leerdoelen hier weer te vermelden zoals ik ook al in mijn oude blog deed. Vooral om te zorgen dat ik me er aan ga houden.

Vandaag eerste sessie shorthanded gespeeld. Ging op 2 tafels spelen om te wennen. Ga dat morgen uitbreiden naar 4 of 3 + een notepad erbij om eventuele problemen op te schrijven.

Sessie 1: 71 min, 247 handen, 21 vpip / 18.5 prf
Totaal: + 11.48 / EV$ + 10.70

Kan niet al te veel zeggen over deze sessie, niet veel bijzonders gebeurd, waren ook maar 247 handen dus echt totaal geen sample. Ook niet echt boeiende handen maar post de boeiendste toch even hier, ze staan een beetje raar komt door die spoiler, maar anders zoude ze te veel plek in beslag nemen:

Vrij standaard fish gestacked:

Spoiler

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (5 handed)
Known players: [tg]CO$13.17:///////;BU$8.59:///////;SB (Hero)$10.00:///////;BB$11.35:///////;MP3$27.60:///////;[/tg]
Preflop: Hero is SB with A:h, A:d. MP3 raises to $0.30, CO folds, BU calls $0.30, Hero raises to $1.30, 2 folds, BU calls $1.00.
Flop: ($3) 4:c, T:d, J:s (2 players) Hero bets $2.00, BU calls $2.00.
Turn: ($7) 3:s (2 players) Hero bets $6.00, BU calls $5.29.
River: ($18.29) 8:d (2 players)
Final Pot: $18.29.
Results follow: Hero shows a pair of aces(A:h A:d). BU shows a pair of jacks(J:d 9:h). Hero wins with a pair of aces(A:h A:d).

Dan sta je met 99,5% voor lol:

Spoiler

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (6 handed)
Known players: [tg]SB$3.70:///////;BB$2.85:///////;MP2 (Hero)$10.20:///////;MP3$11.19:///////;CO$1.32:///////;BU$24.34:///////;[/tg] Preflop: Hero is MP2 with 9:d, 9:s. Hero raises to $0.40, MP3 folds, CO calls $0.40, 3 folds, 2 folds, BB folds.
Flop: ($0.95) 9:c, 5:s, J:s (2 players) Hero checks, CO bets $0.92(All-In), Hero calls $0.92.
Turn: ($2.79) 6:s (2 players)
River: ($2.79) 8:s (2 players)
Final Pot: $2.79.
Results follow: Hero shows a flush, jack high(9:d 9:s). CO shows a pair of nines(9:h A:h). Hero wins with a flush, jack high(9:d 9:s).

Nitty maar denk wel correcte fold, de donkbetter is een 16/14 speler. Zie hem hier niet 4way met draws lopen rammen en zet hem eigelijk op sets/betere Ax.

Spoiler

$0.05/$0.1 No-Limit Hold'em (5 handed)
Known players: [tg]SB$11.72:///////;BB$9.80:///////;MP3 (Hero)$18.95:///////;CO$14.75:///////;BU$10.19:///////;[/tg]
Preflop: Hero is MP3 with T:d, A:s. Hero raises to $0.40, CO folds, BU calls $0.40, SB calls $0.35, BB calls $0.30.
Flop: ($1.6) 9:h, A:h, 7:s (4 players) SB checks, BB bets $1.30, Hero folds, BU calls $1.30, SB folds.
Turn: ($4.2) 5:c (2 players) BB bets $2.60, BU folds, BB gets uncalled bet back.
Final Pot: $4.2.

livethelife7

Oke, ik had me vanmiddag als doel gesteld, om 5 stacks in EV up te zijn in NL10 om aan shorthanded te wennen en dan naar NL25 te gaan. Ik heb dat nu gehaald. Wat een fish op shorthanded niet normaal. En als je dan ook lekker runt, is alles prima :f_love:

Sessie 2: 4 tafels, 103.7 min, 641 handen, 24 vpip / 20 pfr
Totaal: + 57.04, EV$ + 41.53

Hier wat leuke handen tegen een mega vis:

Spoiler

Known players: [tg]CO$10.00:///////;BU$18.93:///////;SB$18.56:///////;BB$10.00:///////;MP2 (Hero)$12.66:///////;MP3$10.00:///////;[/tg] Preflop: Hero is MP2 with A:c, J:d. Hero raises to $0.40, MP3 calls $0.40, CO folds, BU raises to $2.00, 2 folds, Hero raises to $6.00, MP3 folds, BU raises to $18.93, Hero calls $6.66.
Flop: ($32.14) 2:c, 7:s, Q:c (2 players)
Turn: ($32.14) K:d (2 players)
River: ($32.14) 3:s (2 players)
Final Pot: $32.14.
Results follow: Hero shows high card ace(A:c J:d). BU shows a pair of kings(T:d K:h). BU wins with a pair of kings(T:d K:h).

Nog een hand tegen hem:

Spoiler

Known players: [tg]MP2$4.75:///////;MP3 (Hero)$31.53:///////;CO$16.97:///////;BU$10.61:///////;SB$4.39:///////;BB$16.79:///////;[/tg]
Preflop: Hero is MP3 with A:c, Q:c. MP2 calls $0.10, Hero raises to $0.50, CO calls $0.50, BU folds, SB raises to $2.20, 2 folds, Hero raises to $6.00, CO folds, SB calls $2.19.
Flop: ($11.09) J:c, 8:s, A:h (2 players)
Turn: ($11.09) K:h (2 players) River: ($11.09) 5:c (2 players)
Final Pot: $11.09.
Results follow: Hero shows a pair of aces(A:c Q:c). SB shows a pair of eights(8:d 6:d). Hero wins with a pair of aces(A:c Q:c).

Hier stack ik hem en toen ging hij jammer genoeg van tafel:

Spoiler

Known players: [tg]CO$10.00:///////;BU$18.77:///////;SB$18.26:///////;BB$10.96:///////;MP2 (Hero)$21.24:///////;MP3$10.00:///////;[/tg] Preflop: Hero is MP2 with Q:c, Q:h. Hero raises to $0.40, MP3 folds, CO calls $0.40, BU raises to $18.77(All-In), 2 folds, Hero raises to $21.24, CO folds.
Flop: ($40.56) K:c, 2:d, 8:d (2 players)
Turn: ($40.56) J:s (2 players)
River: ($40.56) K:h (2 players)
Final Pot: $40.56.
Results follow: Hero shows two pairs, kings and queens(Q:c Q:h). BU shows two pairs, kings and fours(4:h 4:s). Hero wins with two pairs, kings and queens(Q:c Q:h).

Ga dus volgende sessie op NL25 shorthanded spelen, 27 buyins daarvoor dus is prima te doen. Als ik nog maar 20 buyins heb zal ik weer afzakken.

livethelife7

Sessie 3:

Sessie begon goed, maar op het einde toch 2 hele domme fouten gemaakt die duur werden.

64.2 min, 404 handen, 22.5 vpip / 21 pfr
Totaal: - 15.64 / EV$ - 15.64

Hier de 2 spew handen imo, geef gerust uw mening:

Spoiler

$0.1/$0.25 No-Limit Hold'em (5 handed)
Known players: [tg]BU$17.59:///////;SB$25.10:///////;BB (Hero)$41.15:///////;MP3$26.42:///////;CO$25.00:///////;[/tg]
Preflop: Hero is BB with J:h, 9:s. 3 folds, SB raises to $1.00, Hero raises to $2.50, SB calls $1.50.
Flop: ($5) 4:h, 6:h, 5:d (2 players) SB checks, Hero bets $3.25, SB calls $3.25.
Turn: ($11.5) T:h (2 players) SB checks, Hero bets $6.00, SB calls $6.00.
River: ($23.5) 6:c (2 players) SB checks, Hero bets $29.40, SB calls $13.35.
Final Pot: $66.25.

Deze was ik denk ik op lichte tilt door de vorige hand, ben direct gestopt hierna:

Spoiler

$0.1/$0.25 No-Limit Hold'em (5 handed) Known players: [tg]SB (Hero)$26.34:///////;BB$46.94:///////;MP3$37.37:///////;CO$29.00:///////;BU$40.97:///////;[/tg]
Preflop: Hero is SB with K:h, A:d. MP3 folds, CO calls $0.25, BU folds, Hero raises to $1.50, BB folds, CO calls $1.25.
Flop: ($3.25) 5:d, T:h, 5:c (2 players) Hero bets $2.25, CO calls $2.25.
Turn: ($7.75) T:s (2 players) Hero checks, CO checks.
River: ($7.75) 4:c (2 players) Hero checks, CO bets $5.50, Hero calls $5.50.
Final Pot: $18.75.
Results follow: Hero shows two pairs, tens and fives(K:h A:d). CO shows a full-house, tens full of fives(T:c 9:c). CO wins with a full-house, tens full of fives(T:c 9:c).

livethelife7

Sessie 4: 3.85hrs, 1472 handen, 22.1 vpip / 19.0 pfr
Totaal: - 7.59 / EV - 41.77

Erg moeilijke sessie met veel moeilijke spots, ga ze in alle rust morgen posten hier en in handjugde sectie.
Ik merk dat je sh in veel meer moeilijke en marginale spots komt dan fr, wat ik wel lastig vind, maar ook juist super leuk en interessant vind. Zo begin ik nu veel meer na te denken tijdens het spelen in plaats als een robot te spelen. Hier leer ik ontzettend veel van.

Morgen zal ik ook uitgebreid schema posten met mijn plan voor januari met erin:

• Me doelen
  • Wat ik wil leren deze maand
  • Hoe ik dat ga aanpakken
  • Welk volume ik wil maken

Ik ga proberen, deze maand een 70/30 verhouding aan t houden tussen spelen en leren, omdat ik nog heel veel basis sh stuff moet bijleren.

Wel ben ik van plan, om nadat ik de end year bonus heb vrijgespeeld op fulltilt(wat binnen 2 a 3 dagen gebeurd is, om 600$ te verhuizen voor even naar william hill, om die deposit bonus vrij te spelen, aangezien ik daar nog geen account heb. Dit komt me br alleen ten goede denk ik :D

Ter ontspanning ga ik nu de video inb4 robusto deel 1 kijken, daarna ga ik de geniale maffia serie il capo dei capi verder kijken. Ben bij deel 5 en heb nog nooit zo'n goede maffia serie gezien, ik vind het zelfs beter als the godfather.

livethelife7

.

livethelife7

.

livethelife7

.

livethelife7

Ik ben van plan deze blog verder te gaan voeren. Heb me whine posts even weggehaald en me beginpost beetje aangepast.

Na een slechtere periode, hoop gekloot enz. ben ik toch maar weer vol bezig gegaan. Kijken hoelang ik dit ga volhouden.

Op moment speel ik op William Hill NL20 Fullring.

Plan eind April & Mei 2011:

1. Wat zijn mijn doelen voor deze maand?

• TAG op NL20 spelen
  • 30k handen spelen
  • zodra 20 buyins voor NL50, shot NL50 nemen.
  • The poker mindset uitlezen

2. Hoe ga ik deze doelen bereiken / Hoe ga ik het aanpakken?

• Elke dag ong. 1k handen spelen
  • Elke sessie REVIEWEN (1 uur lang mijn spel analyseren per dag)
  • Twee artikelen per week bestuderen(beginnend bij de zilver artikelen) + samenvatting maken
  • 1 Video per week kijken + ook een samenvatting maken, eventueel een analyse van de video
  • minimaal 1 hand per dag in het handbeoordelings forum posten, met een uitgebreide gedachte gang erbij

Aan het eind van de maand: een grote analyse houden, stats posten, grafiek posten, nieuwe doelen opzetten voor de volgende maand.

Dit zodat ik zie hoever mijn spel vooruitgegaan is en om te kijken of ik mij overal aan gehouden heb.

livethelife7

Ik heb een tijdje nagedacht en heb besloten dat ik met poker stop.

Op moment loop ik 40 uur in de week stage voor me opleiding. Ik moet nog tot januari 2012 stage lopen(excl. zomervakantie). Daarnaast ben ik na stage gewoon met veel andere dingen bezig dan poker. Heb ook de laatste tijd gewoon geen zin meer, omdat ik er toch maar weinig tijd voor heb.

Op moment ben ik veel bezig met me studie, en ook gewoon voor mezelf dingen aan uitzoeken, hoe je een eigen onderneming opricht en me aan het verdiepen in aandelen en die stuff. Dit vind ik op moment allemaal een stuk interessanter dan het bestuderen van me poker spel laat staan volume maken. Ook verwacht ik dat me rendement met andere zaken hoger is, dan wat ik persoonlijk met poker zou kunnen verdienen/bereiken.

Ik heb het altijd een supermooi spel gevonden, dat vind ik het nog steeds, en zal waarschijnlijk over een tijdje nog af en toe als ik zin en tijd heb een toernooitje ofz. spelen. Ook zal ik nog wel is vaker op het forum kijken, omdat ik het super interessant vind hoe andere mensen presteren.

Een van me doelen is over 10 jaar financiële vrijheid te hebben. Gewoon zorgen dat ik genoeg passief inkomen heb om van te leven, en zorgen dat ik kan doen wat ik wil en leuk vind.

Ik wens iedereen hier op het forum veel succes & wil me bedanken, heb veel geleerd hier( niet alleen qua poker, maar ook heb ik mezelf beter leren kennen door dit spel en dit forum).

Gegroet,

:spade: :heart:Livethelife7 :diamond: :club:

Echt, ik zit in precies dezelfde fase als jij.

Zit momenteel ook op stage en merk dat je dan 's avonds weinig tijd over hebt om echt relaxed en rustig een potje te gaan pokeren.

Ik ben en jij bent waarschijnlijk ook geen persoon die alles daarvoor aan de kant schuift, omdat het voor ons te weinig oplevert.

Succes in iig met de financiele zaken, mag ik vragen welke opleiding je volgt?

Wryzeth

Hey livethelife7,

Zulke drukke periodes in je leven vragen inderdaad om prioriteiten te stellen en het is erg knap dat je deze keuze kan maken. Ook is het leuk te horen dat je poker nog steeds leuk vind, hopelijk zien we je hier over een tijdje weer actief terug. :)

Veel succes met je stage en opleiding, toekomstige miljonair. ;)

bobm78

Wat een omslag ineens, na je laatste update met nog zoveel plannen.

Anyway, veel succes met je studie, en alles wat daar bij komt kijken!!

Succes met je studie en je verdere leven ;)

iamthedanger

GL HF living :)