Daar zijn we weer, met ditmaal een verslag van het “Shoot ‘em up” Diamond Event in Utrecht, en dat terwijl het Community Event in Breda slechts een paar weken geleden heeft plaatsgevonden.
Zaterdagmorgen, iets na 10 uur, begon mijn reis naar Utrecht. Ditmaal had ik slechts een rugzak mee, en geen trolly of andere bagage. Ik heb geleerd van het vorige Diamond Event dat je snel veel te veel zooi meeneemt die je toch niet gebruikt. Je gaat er heen voor de geplande activiteiten, het eten, het feesten en het crashen in een hotel. Wat heb je daar nou eigenlijk voor nodig? Dus daarom heb ik het dit keer heel simpel gehouden.
Eenmaal in Utrecht aangekomen had ik met Yoshiwa afgesproken, die er al de nodige uren in de trein op had zitten. Hij was meteen de enige Belg van het gezelschap, dus respect daarvoor. Natuurlijk is het meer dan de moeite waard om zo’n reis af te leggen voor een altijd geweldig Diamond Event. Het was mooi weer, dus we besloten met mijn mobiel met navigatie in de hand richting het Oorsprongpark Hotel te lopen.
Eenmaal daar zagen we alleen Melvin zitten. We waren dus gewoon de eersten. Vervolgens kwamen langzaamaan ook de overige heren bij het hotel aan. Het gezelschap zou vanaf dat moment bestaan uit Melvin, Yoshiwa, Gerv, Calimero1981, Envyjosh, Twisted1984, Ben2m2, Marcelhermus, Pinowww, Sjengfred, MiniJustin (09024875), Rogier, Thormtos91 en ik, Xpload1989.
Wist je dat:
- Pinowww op zoek was naar ene Michiel, en dat Sjengfred pas na enige tijd doorhad dat dat zijn eigen tweede naam was?
- Gerv helemaal uit Denemarken was overgekomen voor een aantal feestjes in Nederland en daarom maar 3 uur had geslapen voor aanvang van het Diamond Event?
Nadat iedereen een kamergenoot had gevonden, voor zover dat nog niet vast stond, en de sleutel van de kamer had ontvangen, stond de bus al klaar om ons naar Nieuwkoop te rijden, waar het schieten plaats zou vinden. In de bus gingen de gesprekken al vrij snel over poker, pokerrooms, de Belgische beleidswijzigingen en meer van dat soort onderwerpen. Bij het schietcentrum aangekomen namen we snel even een drankje en mochten we naar boven. We moesten onze paspoorten/rijbewijzen/ID-kaarten inleveren en kregen flinke gehoorbeschermers op. In alle rust (want met die dingen op hoorde je in het begin vrij weinig) betraden we de schiethal. We waren niet de enige aanwezigen. Er waren meer mannen die besloten die dag te komen schieten. We waren in het begin toch wel even onder de indruk van de knallen die we hoorden. We kregen de nodige instructies en mochten in groepjes aan de slag. We schoten om te oefenen met een revolver met relatief kleine kogels, maar wel de real deal, op kartonnen schietschijven op 12 meter, en later gingen deze naar 25 meter. Met name de eerste keer was toch even spannend, omdat je niet goed weet wat je te wachten staat. Maar het was nog een vrij klein kaliber, dus de schoten vielen wel mee.
Na de nodige oefening was het tijd voor een korte pauze, waarin de instructeurs de wapens zouden verwisselen. Toen we terugkwamen lag er zwaarder geschut: een Magnum .357 met een slag grotere kogels. Het principe was hetzelfde, maar dan wat harder. De reactie van iedereen die zijn eerste schot afvuurde was geweldig. De kracht van deze Magnum .357 was veel groter dan de revolver waar we eerst mee schoten. Je voelde een behoorlijke terugslag na elk schot. Dit liet menig hart sneller kloppen en de adrenaline door het lijf gieren. We vuurden elk 10 kogels af: 5 op een afstand van 12 meter en 5 op een afstand van 25 meter. De punten werden opgeteld en er waren prijzen te winnen. Na afloop van deze finaleronde mochten we eindelijk aan de alcohol. Vanzelfsprekend mochten we vooraf geen druppel alcohol nuttigen. En toen volgde de uitslag.
Wist je dat:
- Tijdens het schieten al de nodige sidebets werden gemaakt, met name rondom de schietkunsten van Rogier?
- Rogier de enige was die ‘een tweede kans’ kreeg in de finaleronde?
- Ik de reactie van Ben2m2 na zijn eerste schot met de Magnum .357 niet snel zal vergeten?
Op de derde plaats was geëindigd Erwin, waarvoor hij de bronzen medaille ontving. Zelf eindigde ik op de tweede plaats en pakte ik het zilver. De overwinning ging echter naar Marcelhermus. Hij was de trotse winnaar van de gouden medaille en heeft deze dan ook tot in club Monza gedragen, waar hij hem uiteindelijk uit enthousiasme kapot trok. Ook was er nog een troostprijs, en zoals je al begrijpt ging die naar Rogier voor zijn ‘uitzonderlijke’ prestatie. Hij kreeg een fles wijn mee naar huis.
Na deze toch wel verrassende uitslag stond het buffet klaar. Het was misschien niet een culinair hoogstandje, maar het was prima te eten. Er was saté, diverse salades, fruit, broodjes en haring. Tijdens het eten gingen de gesprekken toch veelal weer over poker. Hoe kan het ook anders? Ik zat in de buurt van Melvin, Ben, Calimero, Sjengfred en Gerv, waar we het vooral hadden over zaken als Cake Poker, het aanbod van PokerStrategy en de aanwas van nieuwe externe videoproducers, zoals Hielko.
We hadden ruim de tijd, want pas om 6 uur zou de bus weer klaarstaan om ons terug te brengen naar het hotel. Op de terugweg werd er al snel een veel interessanter gespreksonderwerp gevonden: zusjes! En dan met name zusjes van de aanwezigen, het liefst de wat aantrekkelijkere figuren. Al snel ging het mobieltje van Envyjosh rond met foto’s gevonden op Facebook. Daar hebben we ons wel een tijdje mee vermaakt, of eigenlijk vrijwel de hele rit! Gerv bezweek ondertussen onder het gebrek aan nachtrust, maar dat duurde niet lang, aangezien hij wakker schrok van de vraag of hij de naam wist van een zekere zus. Godzijdank wist hij de naam nog en konden de heren zich weer even vermaken.
Terug bij het hotel was het even de vraag hoe we de tijd tot aan de opening van club Monza zouden besteden. Terug naar je kamer om nog even wat rust te pakken, of gewoon een kroegje opzoeken? Ondertussen was ook DeKuip gearriveerd voor het avondprogramma. We gingen even snel terug naar onze kamers om vervolgens vrij snel weer richting de stad te gaan. Na enige tijd zoeken besloten we ergens te gaan zitten. Het zag er vrij chique uit, ook al weet ik niet hoe het heette. Ben2m2 had contact met Eurnt en ook hij voegde zich bij het gezelschap. We zaten met z’n allen aan een lange tafel en de bediening werd goed bezig gehouden. Later werden we verzocht ons te verplaatsen naar de cocktail lounge. En vanaf daar werd het alleen maar gekker. Op een zeker moment was het met name Pinowww die de nodige sidebets wou aangaan. Niks was voor hem te gek. Hieronder een korte impressie van een aantal sidebets:
- Pinowww en Eurnt vormden elk een team van 7 personen. Wanneer één persoon van hun eigen team als eerste zou kotsen, dan had die persoon verloren. Tot op heden is er ofwel niemand geweest die zoveel had gedronken dat het fout ging, ofwel heeft diegene het goed verborgen weten te houden.
- Pinowww, Melvin en enkele anderen begonnen met het zogenaamde “What Lodden Thinks”. Ze zouden een vraag verzinnen die aan een vooraf afgesproken persoon gevraagd zou worden. Hiervoor betrokken ze het bedienend personeel. Het ging erom dat ze zo goed mogelijk zouden inschatten wat die persoon zou antwoorden. Door tegen elkaar op te bieden tot de ander niet meer verder wou gaan bepaalden ze de grenswaarden. De hoogste bieder kreeg alle antwoorden boven die waarde, en de ander alle waarden daaronder. Enkele vragen die ze het personeel voorlegden:
- Hoe oud is de knappe blonde dame uit de bediening?
- Op een schaal van 0 tot 100, hoe zou de andere blonde dame uit de bediening de film Ocean’s Eleven beoordelen? Aangezien zij de film niet kende vroegen ze het aan een barman.
- Nadat ze iemand uit de bediening hadden verteld dat Pinowww professioneel pokerspeler was, hoeveel zou hij denken dat Pinowww de afgelopen maand heeft verdiend?
- Op wat voor dames valt Xpload? Blond of donker? Resultaat: Rogier verloor zowaar een flip!
- Met welke voet zou Yoshiwa, die naar het toilet was gegaan en via de trap weer naar beneden zou komen, het eerste de grond raken?
Zo rond een uur of 11 was het tijd om de balans op te maken en de rekening te betalen. Gelukkig was dat Melvin’s taak. Na de nodige biertjes, Palmpjes, Tequila shots en diverse cocktails (waaronder een Cosmopolitan voor Rogier, besteld door Marcelhermus) was de rekening aardig opgelopen. Maar geen nood, PokerStrategy betaalt wel. Toen was het tijd om richting club Monza te lopen, waar we nog moeite hadden om binnen te komen. De groep was te groot. Uiteindelijk is het goed gekomen en konden we naar binnen. Het was nog erg leeg, maar langzaamaan liep het lekker vol. Precies om middernacht was het tijd om Calimero te feliciteren met z’n verjaardag. Hoe kun je beter je verjaardag vieren dan in een club, in het gezelschap van diverse pokerspelers en collega’s? Met name Melvin en Envyjosh gingen aardig los op de hiphop-muziek.
Uiteindelijk heb ik het zelf volgehouden tot 3:15, langer dan bij het vorige Diamond Event, waarna ik met Rogier, Envyjosh en Yoshiwa een taxi pakte naar het hotel. Yoshiwa en ik zochten onze kamer op en konden mooi nog even 6,5 uur slapen.
10 uur ’s ochtends ging de wekker weer. Vóór 11 uur zouden we moeten uitchecken, maar niet iedereen nam de tijd zo precies. Ook ’s ochtends waren Yoshiwa en ik weer de eersten, net iets voor 11 uur. Daarna zagen we langzaamaan de andere feestgangers binnen komen druppelen, met een opvallende tendens van frisse mensen naar toch steeds wat brakkere mensen. Uiteindelijk was iedereen uitgecheckt en gingen we weer op weg naar huis. Op het station hebben een groot aantal mensen nog even een stevig ontbijt in de vorm van fastfood gehaald, waarna we ieder voor zich weer de trein naar huis pakten.
Zoals je kunt lezen was het weer een heerlijk event. Ik heb me kostelijk vermaakt, en hoop er de volgende keer weer bij te kunnen zijn. Zorg dat jij er ook bij kunt zijn!