Skip to forum
MSS Advanced (4) - ...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] MSS Advanced (4) - postflop - nieuw gold artikel

5 Berichten
5 Gebruikers
0 Reactions
510 Bekeken
Head Admin
Lanfear81

In dit artikel:

• Basisprincipes van het postflopspel met de MSS
  • Wanneer je een continuationbet plaatst en wanneer niet
  • Wat je met de MSS postflop zou moeten vermijden

Het volledige artikel vind je hier:

Discussiehand:

Je tegenstander minraiset vauit MP3. Je besluit voor een krappe call met een suited aas, daar je aanneemt dat de callingstations in de blinds eveneens zullen overcallen en je een pot in position kunt spelen, met een hand die goede multiwaypotentie heeft.

Op de flop tref je top-pair en zit je in een klassieke way ahead/way behind-situatie. Daarom call je de cbet van je tegenstander op de flop slechts. Hoe speel je verder op de turn na de check van je tegenstander?

Known players:
UTG1 = ($1027.00)
UTG2 = ($195.00)
MP1 = ($460.50)
MP2 = ($1000.00)
MP3 = ($564.25)
CO = ($200.00)
BU (Hero) = ($429.10)
SB = ($525.40) (Callingstation)
BB = ($215.00) (Callingstation)

Preflop: Hero is BU with Ad6d
4 folds, MP3 raises to $20.00, CO folds, Hero calls $20.00, SB folds, BB calls $10.00.

Flop: ($65) Ac9h9s (3 players)
BB checks, MP3 bets $40.00, Hero calls $40.00, BB folds.

Turn: ($145) Jh (2 players)
MP3 checks, Hero ?

4 replies
kastanje57

Wat nu zo jammer is dat de vervolg artikelen pas vanaf Gold kunnen worden bestudeerd. Temeer daar de basis artikelen voor "iedereen" ter inzage zijn.

Zo heel bijzonder is deze MSS methode nu ook weer niet, nietwaar?

Refererend aan een post van mij over MSS c-bets, had ik graag deze materie ook gelezen. Wellicht dat het toepassen van MSS dan minder kostbaar en verliesgevend zou zijn geweest.
Het is precies de situatie in de voorbeeld hand die mij (relatief gesproken) een vermogen heeft gekost.

Een ander belangrijk punt is hoe om te gaan met set- straight- en flush miners. Op de hogere limieten zal dit type spelers niet veel voorkomen maar op de lagere limieten is dat "minen" schering en inslag. Zo zeer zelfs dat ik waag te betwijfelen of MSS nog wel winstgevend te spelen is wanneer er 2 of meer van dergelijke spelers aan tafel zitten.

Chivaz1

ik vind het verarrend overkomen dat in de videoserie een cbet van 50% vd pot wordt aangeraden, terwijl in het artikel de meeste cbets groter zijn.

Ik neem aan dat dit in de eerste pot is omdat het tegen een vis is, die dit toch niet doorheeft. In het 2e voorbeeld zit je OOP. Bij het 4e voorbeeld in een 3-way. Ik snap dus wel waarom het cbetten iets groter is, maar het komt zoals ik aangaf verwarrend over.

Lijkt me een erg intresante artikel, kan niet wachten tot ik gold status ben, nog even doorgrinden!!

noisecore

Oorspronkelijk gepost door Chivaz1
ik vind het verarrend overkomen dat in de videoserie een cbet van 50% vd pot wordt aangeraden, terwijl in het artikel de meeste cbets groter zijn.

.

Nou eigelijk basicly een droog board is 1/2e pot en wet board 2/3e-3/4e . Nu zijn dat maar richtlijnen voor beginners.