Ga naar het forum
Onduidelijkheid cal...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Onduidelijkheid call 20

6 Berichten
4 Gebruikers
0 Reacties
465 Weergaven

Ik dacht dat ik de call20 regel snapte, maar toen ik laatst een artikel aan het lezen was viel het me op dat ik het anders interpreteerde.

De regel is: 20x de raise van tegenstander. Maar wat bedoelt men met de raise?

stel NL2, dus big blind is 0.02. Als er nu iemand raised naar 0.08, is zijn raise dan 6 cent (het verschil tussen bb en zijn raise) of 8 cent, zijn totale ingezette bedrag?

Dit is namelijk een groot verschil.

5 reacties
samni

Het bedrag dat JIJ in de pot moet investeren om de flop te zien, moet je maal 20 doen. In de big blind kan je dus vaak al net iets sneller setminen.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door samni
Het bedrag dat JIJ in de pot moet investeren om de flop te zien, moet je maal 20 doen. In de big blind kan je dus vaak al net iets sneller setminen.

Duidelijk, dankuwel!

Hoofdbeheerder
Lanfear81

Het gaat inderdaad om het bedrag dat jij moet betalen. In de blind is dat natuurlijk altijd iets lager en zou je dus sneller de correcte odds krijgen.

Hou er dan wel weer rekening mee dat je vanuit de blinds altijd uit positie speelt, waardoor het lastiger is om value uit je hand te krijgen als je je set treft. In positie is het veel eenvoudiger om de potgrootte te controleren en op te bouwen.

Dat is dus wel zeker iets om rekening mee te houden wanneer je voor setvalue wilt spelen uit de blinds (of uit positie in general)

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

't is grappig, jullie hebben het allebei over de big blindpositie terwijl ik daar nooit een vraag om gesteld heb. ik had het gewoon over het feit dat de big blind al (uiteraard) 2 cent heeft liggen en dat een raise naar 8c juist een raise is omdat de big blind als een bet wordt gezien. Ik (hero) kan op elke positie achter de raiser zitten hé :) Maar toch tof dat jullie erop reageren ;)

Wryzeth

Hierboven is het al goed uitgelegd, laatst kreeg ik een soortgelijke vraag. Het gaat niet om de raise-size van je tegenstander, maar puur om het bedrag dat je moet callen.

Een voorbeeld:

NL5:

Hero (BU): $5,-
Villain (BB): $5,-

Jij openraist vanaf de BU naar $0.15, villain in de BB 3-bet naar $0.30.

Als je puur naar zijn raise-size kijkt, zou het geen call20 zijn omdat $0.30 niet 20 keer in $5,- past. Maar zo werkt het dus niet.

Je hoeft maar $0.15 bij te leggen omdat je al geld in de pot had zitten (net als het voorbeeld hierboven wanneer jij zelf in de blinds zit, waardoor je ook eerder call20 hebt). $5 / $0.15 = ongeveer 33 keer, dus krijg je in die situatie wel call20.