Ga naar het forum
Nieuw met bankrol m...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Nieuw met bankrol management

52 Berichten
18 Gebruikers
0 Reacties
5,038 Weergaven
martijnde666
Oldschool Grinder

Hallo, ik ben Martijn en speel al 2 jaar poker, de eerste 2 jaar speelde ik meestal cash games in het weekend voor de lol, beetje dubbel of niets, zonder goed bankroll management.

Nu ben ik mij hier in aan het verdiepen en lees het boek poker unlimited, maar ik zit met een probleem, waarvan ik wil weten of meer mensen dit hebben of ooit hebben gehad:

Als ik naar mijn stack van 150 dollar kijk mag ik eigenlijk maximaal 5NL games spelen volgens de 20 tot 25 keer de buy in regel, maar ik ben nooit winstgevend aan de tafels onder de NL25, dit heeft 2 redenen:

1> Omdat de BB zo klein is bij <25NL limp of call ik te snel, hier heb ik geen last van bij 25NL, omdat er hier vaak flink geraisd wordt en ik dan alleen meega met goede startanden.

2> En ik win minder aan de kleinere limieten omdat ik merk dat er op de 25NL en hogere tafels veel grotere potten ontstaan, waarvan ik er meer win omdat ik met betere handen start.

Heeft er iemand tips voor mij?

51 reacties

Je moet gewoon discipline creëren en de micro limieten doorstaan. Ik weet ook wel dat NL2 en NL5 saai zijn en voor niet veel winst zorgen, maar dat is ook de bedoeling van de microlimieten. Je bouwt op deze limieten geen grote bankroll, maar doet vooral kennis op over preflop en postflop spel. Terwijl je leert verdien je beetje bij beetje die bankroll voor NL25, wat je dan zal beaten aangezien je veel meer kennis zal hebben. Volhouden is de boodschap dus!

shevas7
Oldschool Grinder

een van de beste tips denk ik:
zie je BR niet als een geldbedrag in $ maar als een aantal Buy in/BB. Dus ze je bankroll niet als 150$ maar als 30BI (voor nl5)

martijnde666 Topicstarter
martijnde666
Oldschool Grinder

TNX, Kmoet dus gewoon tafels 5NL spelen totdat m´n bankroll rond de 200 dollar ligt en dan naar de 10NL.

Hebben jullie tips voor een boek waar de basis goed in wordt uitgelegd

de strategie sectie van deze site is meer dan je nodig zult hebben :)

KaiserSochez
PokerStrategist

inderdaad, gebruiksvriendelijker en duidelijker bestaat volgens mij haast niet

Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

hey martijn,

Ik denk dat het punt dat Shevas noemt erg belangrijk is. Probeer je niet te focussen op "geld". Ook op NL25 zul je niet instantaan rijk worden, dus zelfs opklimmen naar die limiet heeft qua geldwaarde geen zin.

Het belangrijkste is dat je langzaam je bankroll opbouwt zonder daarbij al te groot risico te lopen en in de tussentijd vooral veel aan je spel werkt. Op die manier zorg je er voor dat je steeds qua spelniveau bovengemiddels bent wanneer je naar een niuewe limiet gaat en dus ook direct winstgevend kunt spelen.

Een leuk artikel over dit onderwerp dat hopelijk veel duidelijk maakt:

Geeft meteen antwoord op je vraag:
Gebruik in eerste instantie vooral onze strategiesectie, de video's en handbeoordlingen voor al je vragen over het spel. Dan hoef je ook geen boek te betalen _cool:

Revenem
PokerStrategist

Wat shevas zegt is 100% juist en zie je waarschijnlijk nu zelf ook wel in, maar het is niet altijd even gemakkelijk om in de praktijk om te zetten :P

Wat mij geholpen heeft om de juiste mindset op te bouwen op dit vlak is de redenering om te draaien. Je zegt nu dat je veel te gemakkelijk geld in de pot steekt omdat het geld op NL5 toch niet uitmaakt, dat de blinds veel te klein zijn, en je ziet zelf in dat dit geen winstgevende stijl is.

Maar wat zou er gebeuren als je met die mindset ooit op een hogere limiet terechtkomt, laat ons zeggen NL200? Je zal je dan wanneer je geconfronteerd wordt met een grote bet zowat uit alle potten laten duwen, ook al weet je dat je meestal wel goed zit door te callen. ("Oei, als ik dit call en ik verlies, dan gaat het hier wel over een videogame/etentje/....") Uiteraard is dit ook alles behalve winstgevend.

Je kan je mindset dus maar beter op de oefenlevels bijstellen zodat je niet in de problemen komt wanneer het wel om redelijk wat geld gaat :P

martijnde666
Oldschool Grinder

Bedankt voor de tips, ik ben nu bezig de strategiesectie te bestuderen.

Ik heb nu mn 150 dollar uitgecasht op pokerstars en heb 50 euro gestort op Euro poker (daar spelen ze naar mijn gevoel ook iets minder tight)

Ik ga daar beginnen met 2NL games (max 3 tafels tegelijk) en me aan de 20X buy in regel houden. Bij 80 dollar zal ik 4NL gaan spelen.

Bedankt voor de tips, ik ben nu bezig de strategiesectie te bestuderen.

Als je tegen vragen aanloopt, dan kun je die uiteraard altijd stellen. En als we je ergens mee kunnen helpen, dan doen we dat uiteraard graag. :)

Misschien is het wel leuk om een blogje bij te houden van je vorderingen op Europoker.

Wat is trouwens je eerste indruk van Europoker? Bevalt het spelen je er?

martijnde666
Oldschool Grinder

Bevalt me prima, spelen echt een stuk losser dan Pokerstars, soms betten ze tot op de river en blijkt de winnaar aas hoog te hebben, ik heb hier ook voor het eerst met het start handen overzicht gewerkt.

Merkte wel dat ik mezelf na een paar potjes zonder echte profit op de kleinere limieten niet meer kon inhouden om toch 20NL te gaan spelen, dit was (voor de korte termijn igg) goede keuze omdat mijn bankrol daar binnen 2 uur spelen op (3 tafels tegelijk) van 50 naar 93 dollar is gegaan.

Ik had bijvoorbeeld geraised met ak harten, flink geraised wordt ik door 1 persoon gecalled. Op de flop 3 hartenkaarten (boer, 9 en 5), gaat die gozer flink lopen betten. Ik denk ik zet m all-in wordt ik gecalled door 10-10 zelfs zonder harten en terwijl er al een boer lag, haha.

Ben nu ook aan het kijken of ik toch de kleinere limieten ga skippen en met het starthanden overzicht toch 10NL tot max 20NL ga spelen.

Dus tight agressive een flinke bankroll op te bouwen, ik ga mischien een blog bijhouden, is een leuk idee.

martijnde666
Oldschool Grinder

Ik ben nu bezig dit artikel te lezen;
De Wiskunde van het Pokeren - Odds en Outs

Iemand nog tips hoe dit goed te leren? Is best lastig.

Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Ik denk dat het het beste is om vooral veel voorbeelden voor jezelf te verzinnen en daarmee te oefenen. Wanneer je het vaker doet zul je merken dat het vanzelf veel sneller gaat en je een beter gevoel ontwikkeld.

Wat nog beter is, is om dit voor jezelf te doen bij handen op het handbeoordelingsforum
Dan hoef je namelijk zelf geen voorbeeldhanden te verzinnen en je kunt ook direct aan de judges of andere leden hulp vragen wanneer je niet zeker bent van je zaak. Aarzel zeker niet om dat te vragen!

groetjes,
lanfear

AmsterdamCalling
PokerStrategist

wat is Bankroll Managment?

livethelife7
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door PkingNanne

Omdat dit overkomt als een non sarcastische, serieuze vraag, zal ik je het even duidelijk uitleggen. Menig pokerstrateeg zou je door verwijzen naar de strategie sectie(normaal gesproken ik ook), maar ik ben vandaag in een sociale bui.

Art. 2:21 lid 2:
Bankroll management, is zitten op een bank voor de kroeg in de zon en dan je bier zo managen dat als een bier(1buyin) op is, je altijd nog een reserve bier bij je hebt.(ik raad 20buyin bier schema aan). Zo is je maag dus nooit leeg is. Want ja, je kan wat te maken krijgen met variance(bier dat je laat vallen of dat je knoeit, of een of andere mongool je bier om gooit, teveel sukkels bij je kan lijden tot een (downswing) dus zorg dat je goed bankselect, maar dat is een te uitgebreid onderwerp om hier uitteleggen). Als je dan geen reserve meer hebt, ben je broke. Dit is dus een veilig plan en het wordt aangeraden in de meeste kroegen. Doe dit lang en goed genoeg en dan gaat je maag lekker rollen.(upswing)

Pimh112
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door livethelife7

Omdat dit overkomt als een non sarcastische, serieuze vraag, zal ik je het even duidelijk uitleggen. Menig pokerstrateeg zou je door verwijzen naar de strategie sectie(normaal gesproken ik ook), maar ik ben vandaag in een sociale bui.

Bankroll management, is zitten op een bank voor de kroeg in de zon en dan je bier zo managen dat als een bier(1buyin) op is, je altijd nog een reserve bier bij je hebt.(ik raad 20buyin bier schema aan). Zo is je maag dus nooit leeg is. Want ja, je kan wat te maken krijgen met variance(bier dat je laat vallen of dat je knoeit, of een of andere mongool je bier om gooit, teveel sukkels bij je kan lijden tot een (downswing) dus zorg dat je goed bankselect, maar dat is een te uitgebreid onderwerp om hier uitteleggen). Als je dan geen reserve meer hebt, ben je broke. Dit is dus een veilig plan en het wordt aangeraden in de meeste kroegen. Doe dit lang en goed genoeg en dan gaat je maag lekker rollen.(upswing)

Haha +1
Trolls trolling trolls

martijnde666
Oldschool Grinder

Nog 2 vragen:

Wat zijn Regs?
Wat zijn STT spelers?

Kom ik vaak tegen, weet alleen niet wat het is,.

Groet,

pbijvoet
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door martijnde666
Nog 2 vragen:

Wat zijn Regs?
Wat zijn STT spelers?

Kom ik vaak tegen, weet alleen niet wat het is,.

Groet,

Regs=regulars, kunnen 2 dingen zijn.
Goede spelers die veel op een limiet spelen.
Toernooien die een 'gewoon' blindschema hebben dus geen turbo of super turbo.

STT spelers zijn spelers die single table tournaments spelen. Dus toernooien met 6 of 9 spelers aan 1 tafel.

AmsterdamCalling
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door livethelife7

:f_mad:

martijnde666
Oldschool Grinder

Nog effe 3 beginnersvragen:

Wanneer heb je een limiet beat? gaat dat over een bepaald aantal BB winst per 100 handen?

Na hoeveel handen kan je hier ongeveer een goed beeld over krijgen, 10K?

Moet je direct overstappen op een hoger limiet als je BR dit toelaat of als je de limiet beat hebt?