Zo zo hier ben ik dan. Mijn blog over de avonturen van mijn alterego ajfonso.
Ik ben Jonas Afonso en ik ben bijna 19 jaar. Ik ben begonnen met poker op mijn 16e (ja stiekem dus!) en ik heb in het begin alleen maar gefreerolled. Toen met 17 jaar heb ik mijn eerste 10 dollars gestort. Ik weet het nog heel goed. Ik verloor ze. Ik had de mentaliteit dat ik elke hand moest spelen omdat ik alleen maar een monsterhand hoefde te floppen om daarna het erin te krijgen. Zo simpel leek het me. Echter ik hitte er geen en verloor mijns stack. Bij mijn tweede storting van 10 was het het zelfde verhaal. Ik herhaalde dit nog 1 keer en stortte daarna 5$ met de gedachte: Nog een keer en nooit weer. Als het nu niet lukt lukt het nooit. Deze 5$ hebben 2 vrienden van me: Koen en Raaf en ik, Jonas uitgebouwd tot 80$. Ik had ook al 50$ van PS ontvangen toen der tijd maar die heb ik verdonkt omdat ik ze toch niet kon uitcashen.
Met de 80$ ben zijn we toen gaan shortstacken. Met $150 zijn we naar 25NL gegaan om daar te shortstacken. Koen had er toen geen zin meer in omdat hij te bang was te verliezen in de nolimit games. Koen speelde alleen de shorthanded limit games.
Met die 200$ dus gaan bigstacken wat voor geen meter werkte. Ik dacht dat ik een hoop speelde maar dat waren dus alleen maar iets van 4000 handjes ofzo. Ik tiltte vreselijk en kreeg het er altijd in met slechtste hand. Bijna nooit met beste hand omdat ik gewoon achterlijk speelde.
Toen gingen Raaf en ik spelen op 100NL en verloren bijna alles. Ik had nog 30$ over. Ook Raaf is hierna gestopt met spelen omdat hij het niet meer wou.
Ik ben toen gaan spelen op partypoker met de 30$ en heb limit gespeeld. De game die bij mij altijd goed bleef gaan. Ik ging de limieten omhoog tot dat ik 90$ had en toen ging ik wederom bigstacken op 10NL. Beetje stom maarja. Ik speelde dertijd zonder stats en had de regel dat als ik werd geraised dat ik alleen maar door ging met two pair of beter op dry boards. Ik speelde 12/8 stats en had een mooie winrate van 8bb/100 Ik speelde die limiet 40k hands door 9 tafels per keer te spelen. Met 480$ ben ik toen 25NL gaan proberen maar dit ging niet echt succesvol. Dit is volgens mij de eerste post die ik hier heb gemaakt. Op titan verder gaan spelen en heb daar 20NL uitgeprobeerd maar dat ging slecht.
Toen ging ik shortstacken op 100NL en ik had heel snel 1000$ en toen ging het weer bergafwaards. Met 300$ over ben ik naar pokerstars gegaan en heb daar 10NL gegrind . Toen ik 1e werd in een 180 mans sng verdiende ik 216$ Met mijn bankroll op iets van 600 ging ik 25NL shorthanded spelen en ik had al snel 1000$. Ook 50NL ging goed en ik stond op 1500. Toen ging ik weer shortstacken maar deze keer op 200NL. Het ging heel slecht en even later had ik nog 600 over.
Toen ging op crazy manische tilt fase. Ik speelde heel lang lichtelijk verliezend door al mijn tilts. Het was een vreselijke tijd waarin ik ook op het forum heel chagarijnig was.
Toen mijn eindexamens er aan kwamen had ik er genoeg van. Ik wou mijn vwo diploma hebben en had gewoon geen zin meer mijn tijd achter de pc te verdoen. Ik ging daarom uit huis en ging bij Niels wonen om samen te bikkelen voor school. We gingen samen nog even de laatste 250$ weg donken en toen ging ik alleen nog maar voor school. Ik stond op 0$ maar ik had wel mijn VWO YEEAAAAAHHH!!!!!
Toen stond er in mijn mail dat ik 10$ had gekregen van partypoker. Na mijn eindexamen stierf Koen. Mijn beste vriend toen der tijd. Ik voelde me echt slecht... Maarja een tijd later ging ik voor de lol op 25NL en 50NL spelen en verdubbelde mijns tack naar 50$. Ik cashte 40$ uit en zette deze op pokerstars om daar serieus aan de slag te gaan op 2NL. Ik wou het weer serieus aanpakken. Ook mijn tilt was weg. Misschien doordat ik inzag dat er veel ergere dingen met je kunnen gebeuren in het leven. Of dat ik gewoon veel meer levenservaring rijker was. Misschien ook omdat de stress van school eraf was.
Ik speelde 2NL tot en met 100$ toen ging ik over op 5NL met 200 op 10NL en met 500 op 25NL en met 1150 op 50NL en met 1800 op 100NL. Dit alles sinds juni 2008. En het gaat nog steeds goed. Het is nu december en ik heb alweer 6000$ bij elkaar gesprokkeld.
Ik speel nu op het moment alleen nog maar 100NL 6max. De overstap naar 200NL ga ik nog niet maken omdat ik 100NL op het moment al leuk en spannend genoeg vind. Ik verdien ook echt een hoop geld.
Het is zo raar. Het ene moment is het je droom om je geld te verdienen met een spel en na een tijdje en wat ervaringen rijker is die droom werkelijkheid. Maar ik zal er altijd aan moeten blijven werken om die droom levend te houden. Dat is het mooie ervan.
EDIT:
Na deze samenvatting heb ik een paar maanden verder gespeeld. Ik ben 200NLsh en fullring gaan spelen en heb mijn alltime winnings tot aan de 15k gekregen. Toen sloeg de downswing in en heb ik op 200NL en 100NL samen ongeveer $6000 verloren. Ik heb een break genomen van een week en ging weer verder spelen. Nu mijn hoofd wat was afgekoeld kon ik weer gefocussed verder spelen. Ik ben nu langzaam weer omhoog aan het klimmen naar 200NL. Het zal niet lang meer duren
SInds kort speel ik ook veel meer pot limit omaha en ik denk dat ik daar steeds meer tijd in ga steken want het is zoveel leuker en interessanter zowel speltechnisch als moneeztechnisch gezien.
groeten,
Jonas
-----------------------------------------------------------------------------------------
Hey dudes,
Ik dacht dat dit een beter idee was dan steeds al mijn vooruitgang in het downswing report topic te posten.
ANyway.
Ik heb mijn comfortzone berijkt op 25NL en ik stap vanaf vandaag met 18 buy ins over op 25NL.