Skip to forum
EINDE Ajfonso eerst...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] EINDE Ajfonso eerste blog

1,097 Berichten
83 Gebruikers
0 Reactions
34.5 K Bekeken

Zo zo hier ben ik dan. Mijn blog over de avonturen van mijn alterego ajfonso.

Ik ben Jonas Afonso en ik ben bijna 19 jaar. Ik ben begonnen met poker op mijn 16e (ja stiekem dus!) en ik heb in het begin alleen maar gefreerolled. Toen met 17 jaar heb ik mijn eerste 10 dollars gestort. Ik weet het nog heel goed. Ik verloor ze. Ik had de mentaliteit dat ik elke hand moest spelen omdat ik alleen maar een monsterhand hoefde te floppen om daarna het erin te krijgen. Zo simpel leek het me. Echter ik hitte er geen en verloor mijns stack. Bij mijn tweede storting van 10 was het het zelfde verhaal. Ik herhaalde dit nog 1 keer en stortte daarna 5$ met de gedachte: Nog een keer en nooit weer. Als het nu niet lukt lukt het nooit. Deze 5$ hebben 2 vrienden van me: Koen en Raaf en ik, Jonas uitgebouwd tot 80$. Ik had ook al 50$ van PS ontvangen toen der tijd maar die heb ik verdonkt omdat ik ze toch niet kon uitcashen.

Met de 80$ ben zijn we toen gaan shortstacken. Met $150 zijn we naar 25NL gegaan om daar te shortstacken. Koen had er toen geen zin meer in omdat hij te bang was te verliezen in de nolimit games. Koen speelde alleen de shorthanded limit games.

Met die 200$ dus gaan bigstacken wat voor geen meter werkte. Ik dacht dat ik een hoop speelde maar dat waren dus alleen maar iets van 4000 handjes ofzo. Ik tiltte vreselijk en kreeg het er altijd in met slechtste hand. Bijna nooit met beste hand omdat ik gewoon achterlijk speelde.

Toen gingen Raaf en ik spelen op 100NL en verloren bijna alles. Ik had nog 30$ over. Ook Raaf is hierna gestopt met spelen omdat hij het niet meer wou.

Ik ben toen gaan spelen op partypoker met de 30$ en heb limit gespeeld. De game die bij mij altijd goed bleef gaan. Ik ging de limieten omhoog tot dat ik 90$ had en toen ging ik wederom bigstacken op 10NL. Beetje stom maarja. Ik speelde dertijd zonder stats en had de regel dat als ik werd geraised dat ik alleen maar door ging met two pair of beter op dry boards. Ik speelde 12/8 stats en had een mooie winrate van 8bb/100 Ik speelde die limiet 40k hands door 9 tafels per keer te spelen. Met 480$ ben ik toen 25NL gaan proberen maar dit ging niet echt succesvol. Dit is volgens mij de eerste post die ik hier heb gemaakt. Op titan verder gaan spelen en heb daar 20NL uitgeprobeerd maar dat ging slecht.

Toen ging ik shortstacken op 100NL en ik had heel snel 1000$ en toen ging het weer bergafwaards. Met 300$ over ben ik naar pokerstars gegaan en heb daar 10NL gegrind . Toen ik 1e werd in een 180 mans sng verdiende ik 216$ Met mijn bankroll op iets van 600 ging ik 25NL shorthanded spelen en ik had al snel 1000$. Ook 50NL ging goed en ik stond op 1500. Toen ging ik weer shortstacken maar deze keer op 200NL. Het ging heel slecht en even later had ik nog 600 over.

Toen ging op crazy manische tilt fase. Ik speelde heel lang lichtelijk verliezend door al mijn tilts. Het was een vreselijke tijd waarin ik ook op het forum heel chagarijnig was.

Toen mijn eindexamens er aan kwamen had ik er genoeg van. Ik wou mijn vwo diploma hebben en had gewoon geen zin meer mijn tijd achter de pc te verdoen. Ik ging daarom uit huis en ging bij Niels wonen om samen te bikkelen voor school. We gingen samen nog even de laatste 250$ weg donken en toen ging ik alleen nog maar voor school. Ik stond op 0$ maar ik had wel mijn VWO YEEAAAAAHHH!!!!!

Toen stond er in mijn mail dat ik 10$ had gekregen van partypoker. Na mijn eindexamen stierf Koen. Mijn beste vriend toen der tijd. Ik voelde me echt slecht... Maarja een tijd later ging ik voor de lol op 25NL en 50NL spelen en verdubbelde mijns tack naar 50$. Ik cashte 40$ uit en zette deze op pokerstars om daar serieus aan de slag te gaan op 2NL. Ik wou het weer serieus aanpakken. Ook mijn tilt was weg. Misschien doordat ik inzag dat er veel ergere dingen met je kunnen gebeuren in het leven. Of dat ik gewoon veel meer levenservaring rijker was. Misschien ook omdat de stress van school eraf was.

Ik speelde 2NL tot en met 100$ toen ging ik over op 5NL met 200 op 10NL en met 500 op 25NL en met 1150 op 50NL en met 1800 op 100NL. Dit alles sinds juni 2008. En het gaat nog steeds goed. Het is nu december en ik heb alweer 6000$ bij elkaar gesprokkeld.

Ik speel nu op het moment alleen nog maar 100NL 6max. De overstap naar 200NL ga ik nog niet maken omdat ik 100NL op het moment al leuk en spannend genoeg vind. Ik verdien ook echt een hoop geld.

Het is zo raar. Het ene moment is het je droom om je geld te verdienen met een spel en na een tijdje en wat ervaringen rijker is die droom werkelijkheid. Maar ik zal er altijd aan moeten blijven werken om die droom levend te houden. Dat is het mooie ervan.

EDIT:
Na deze samenvatting heb ik een paar maanden verder gespeeld. Ik ben 200NLsh en fullring gaan spelen en heb mijn alltime winnings tot aan de 15k gekregen. Toen sloeg de downswing in en heb ik op 200NL en 100NL samen ongeveer $6000 verloren. Ik heb een break genomen van een week en ging weer verder spelen. Nu mijn hoofd wat was afgekoeld kon ik weer gefocussed verder spelen. Ik ben nu langzaam weer omhoog aan het klimmen naar 200NL. Het zal niet lang meer duren :)

SInds kort speel ik ook veel meer pot limit omaha en ik denk dat ik daar steeds meer tijd in ga steken want het is zoveel leuker en interessanter zowel speltechnisch als moneeztechnisch gezien.

groeten,

Jonas

-----------------------------------------------------------------------------------------
Hey dudes,

Ik dacht dat dit een beter idee was dan steeds al mijn vooruitgang in het downswing report topic te posten.

ANyway.

Ik heb mijn comfortzone berijkt op 25NL en ik stap vanaf vandaag met 18 buy ins over op 25NL.

1.096 replies

Ik dacht dat dit een beter idee was dan steeds al mijn vooruitgang in het downswing report topic te posten.

Wekt inderdaad een negatief beeld op. :D De meeste posten zijn toch upswing. :D

Succes op NL25, hoop dat het deze keer iets meer meezit.

Succes AJ!

update:

Op het moment heb ik zon 8k SH handen gespeeld op 25NL. Op het moment heel swingy, tenminste 10NL was andere koek. Ik ben zon 110$ up en heb een rake van circa 177 betaald :P . Opzich tikt het leuk aan op de partypoints maar ik merk de rake wel heel erg als ik speel.

Ik speel op het moment 4bb/100 volgens pokertracker maar dit is zeker niet nauwkeurig. Het niveau is zo laag dat ik denk dat ik wel zon 10bb/100 kan halen daar. Vandaag kreeg ik een vreselijke beat waarbij ik AK had en zon dude met de stats van 60/40/12/300 voor de zoveelste keer raised. Ik reraise hem naar 4 zodat hij geen implied odds meer zou hebben tegen mij. Hij called. Flopt komt 9♥Q♥A♣ hij donked tegen me in. Ik reraise. Hij all in ik call. Heeft hij Q9....

Toen werd ik heel aggressief. Gelukkig had ik mijn tilt in no time onder controle en wist ik mijn verlies terug te winnen.

Wat ik ook merk is dat de pro spelers daar (dus mensen van mijn niveau laten we het daar bij houden tag en lag) die zijn echt een stuk beter dan op 10NL. Ze floaten en bluffen iets meer. Maar ik ben trots op mezelf dat ik al een paar keer heb terug gespeeld toen ik zeker wist wat er aan de hand was en waarbij ik de pot ook won.

Ik haat 100bb buy in ik vind het veel chiller om met 200bb te zitten helaas zijn er geen deepstacked tafels op party... :(
Hoezo? Omdat als men 3 bet of 4 bet de potten zo groot worden invergelijken van de stacks dat het een puur mathematisch spelletje wordt en ik mijn edge een beetje verlies. Maar gelukkig is dit vooral smaak en kan ik mij goed redden in dit soort situaties.

mijn bankroll is lichtelijk achteruit gegaan sinds ik ben begonnen op 25nl maar dit is zekerste weten variance want ik weet 100% dat ik dit limiet makkelijk aan kan.

wat ik ook leuk vind is dat het spelerssample kleiner is geworden waardoor ik betere stats steeds heb. Ik heb bijvoorbeeld nu al met bepaalde mensen al 400 handjes gespeeld.

later ik ga er weer van door!

Sharkking89

Heuj ajfonso,

Leuk om te horen dat je op je limiet je weet staande te houden.
De eerste keer dat ik op de grotere limieten ging spelen moest ik me heel erg aanpassen, want het spel was totaal anders. Toch is me dat aardig gelukt. Het mathematische gedeelte is in deze limieten een heel erg groot voordeel(wanneer je het onder de knie hebt). Je zult moeten bepalen wanneer daadwerkelijk all in te drukken en wanneer een value bet te maken zonder de tegenstander een kans te geven om te folden.

Heb net even met een bigstack zitten spelen op een 0,25/0,50 tafel, in 35 minuten tijd van 50 dollar verdriedubbelt naar 163 dollar.

Hou ons op de hoogte!:D

M.v.g.
Danny

hello daar,

25nl is echt kut geweest afgelopen 4k handjes. Zit in een downswing op het moment en das echt lelijk als je BR eigenlijk niet groot genoeg is en de moneyswing daardoor nogal hard aankomt.

resultaat: van 450 naar 315 in 4k handen. Het is niet dat het niveau daar zo hoog is ofzo maar die fish owned mij constant. Zo lelijk. Geen enkele cbet lijkt te werken op het moment. Al mijn 3bets worden alleen gecalled en gehit of ongehit zal ik toch altijd weer moeten folden op de flop door weerstand.

Als ik raise en ik hit krijg ik geen actie of te veel actie en dan weet ik niet meer of ik nog voor lig of achter. Ik heb niet al te vaak met stats gespeeld dus na 2 buy ins naar beneden heb ik me maar voorgenomen dat ik niet meer ga gokken. Zonder stats geen all ins zonder de (near) nuts is het bij mij altijd...

Nu ben ik bij 300 aangekomen waar ik een tijdje geleden ook steeds vast zat en dit voelt eigenlijk best kut. Ik was bijna bij 500 en nu lig ik weer bij 300... weer heb ik de berg van 20stacks 10nl voor me liggen die ik moet winnen.

Ik had echt het idee dat het allemaal goed ging maar nu ben ik weer keihard op mijn waffel terecht gekomen. Niet alleen door bad beats hoor ook soms door verschikkelijk donkey spel.

6max vind ik eigenlijk echt poep moet ik zeggen. Ik hou er totaal niet van de pot te betreden zonder een goede hand te hebben. Elke keer wordt mijn cbet gecalled namelijk en zit ik op de turn met lastige beslissingen.

Op party is ook gewoon geen FRactie. Daarom denk ik dat ik vanaf het moment dat ik 500 heb ga verplaatsen naar everest. Ik hoop dat ik dan daar naar de 1000 kan grinden. Daar zie je regelmatig tafels met 40% vpip enzo dus ik denk dat dat het beste is. Ik wil wel de goede BR hebben ervoor want er zijn daar meer badbeats weet ik uit ervaring...

ik hoop dat ik het dan overleef en ik hoop dat het me lukt om weer op het goede pad te komen op partypoker.

FR 15/10 spelen is veel fijner dat SH 21/20 spelen.

Spreek jullie later!

ps. die 20Stacks moet ik 20 000 handjes voor spelen O.o'

Das balen AJ. Hou vol, geef niet op. Studeer, post handen, dan komt het allemaal terecht.

Inderdaad, niet opgeven, je komt er wel.

Zoals Classical al aangaf, leg het accent wat meer op je spel/studie en grind jezelf weer naar boven.

Je gaat die $1000 echt wel bereiken. ;)

297 door van die kut sit en gos turbo geld verliezen noemen ze dat... ik raak die turbos nooit meer aan. Wat een lelijk klote gedoe.

Ik ga gewoon 12 tafels 10NL grinden

ik heb mijn grind alweer te pakken.

Zojuist iets van 3 uur 12 tafels gespeeld. Ik krijg steeds meer het gevoel dat 12 tafels een beetje te langzaam voor mij gaat. Ik zou het liefst 15 willen proberen maar helaas kan ik niet meer dan 12 op party spelen.

Ik heb in totaal iets van ongeveer 3K> handen gespeeld en uiteindelijk 60 dollar winst. ( in mijn laatste hand nog een stack verloren helaas).

ik heb een besluit genomen en dat is dat ik weg wil van party op het moment dat ik 400 dollar heb plus 5000Partypoints heb er nu iets van 4000. (niet totaal heb ook wat tournooitjes enzo gespeeld). Die 5000 partypoints wil ik gebruiken om een vriend van me te stacken.

met 400 ga ik denk ik naar titan om daar 20NL aan te stampen. Fullring is het daar denk ik best goed te doen. Als ik me daar prettig voel blijf ik daar en als ik het daar kut vind ga ik naar everest om 25NL te spelen op het moment dat ik 500 heb.

later.

raasz

Ajfonso, ik heb een vraagje:
Hoe kan het dat je als je zoveel handen speelt nog steeds de bronzen status hebt? Speel je nu op een pokerroom die niet is gelinkt aan PS ofzo?

Denk je niet dat het beter is om ervoor te zorgen dat je een hogere status bereikt zodat je meer strategieartikelen kan lezen en betere video's/coachings kan bekijken? Misschien dat je tegen die tijd ook je spel een level omhoog kunt krijgen.

Ik zag een post van Helemaalnicks op het engelse forum. Hier gaf hij iemand een tip om zijn leer : spel ratio wat aan te passen. Dus meer verdiepen in artikelen/video's/coaching en daardoor minder spelen.
Ik weet niet of deze tip van toepassing kan zijn op jou, ik weet immers niet hoe jij je tijd verdeelt tussen spelen en leren.

Misschien is het iets waar je aan kan denken. Ik merk het bij mezelf ook, het liefst steek ik al mijn tijd in het spelen van handen. Maar ik heb toch de discipline om elke dag even de handen op de verschillende forums door te nemen en af en toe een coaching mee te pikken.

In elk geval succes in de toekomst!

Edit: nu is deze post plaats zie ik dat er al wat is opgemerkt over je leer : spel verhouding. Sorry voor de dubbele melding dus.

LurkerBelow

ik speel ook op titan, multitable is daar veel fijner dan bij party, je krijgt makkelijk meer dan 12 tafels in je scherm. Qua niveau van spelers weet ik niet hoe het zit bij party, maar Titan (Ipoker) valt wel mee. Moet genoeg te halen zijn voor je :)

Totdat ik op 20NL arriveer natuurlijk :P

ja ik speel niet op een PS gelinkte site...

Ik denk dat ik een van de fanatiekste NLHE spelers ben die op het forum actief is met posten.

Op titan kan ik wel punten verdienen en dat is wat ik binnenkort ga doen omdat ik alweer mijn 450 heb berijkt.

Ik heb na mijn downswing gedacht laat ik eens 50NL gaan shortstacken en kijken hoe ver ik kom. In het begin ging het direct heel bagger en stond ik al snel 60 in de min. Ik stond dus op 260 dollar dit was me nog nooit gebeurt in zon korte tijd zoveel verliezen en ik begon het al heel benauwd te krijgen. Toen dacht ik bijmezelf ok jonas wees een man en heb schijt aan die variance want ik had wel steeds 3 outters enzo. Dus 4 uur later was ik aan een paar tafels echt ver 3 dubbeld enzo. Ik speelde dus 100BB en soms dieper. Dit was echt nice want het niveau was echt laag. Ik hoopte zo ontzettend graag dat ik eindelijk eens een setje zou hitten bij mijn min of meer deep tafel waar ik 70 dollar had. Het gebeurde. Het is zon situatie waar je je voelt zweven. Multiway pot met een paar fishes. Dry board en een (middle)set. Ik was echt enorm bang dat ik misschien door een hoger setje zou gebatst worden maar ik dacht ik moet het risico maar nemen. Ik kreeg een fish zo ver zijn hele stack van iets van 70 dollar erin te krijgen met zijn top two pair tegen mijn setje voor een 150$ pot. Ik heb nog nooit zon grote pot gespeeld

** Hand History for Game 6675453174 **
$50 USD NL Texas Hold'em - Thursday, January 10, 15:09:14 ET 2008
Table Table 126991 (Real Money)
Seat 6 is the button
Total number of players : 10
Seat 7: ajefonso ( $70.28 USD )
Seat 4: shibo2k ( $50 USD )
Seat 3: Sprewell2 ( $53.23 USD )
Seat 5: Ludgi ( $76.87 USD )
Seat 8: AlHafi666 ( $11 USD )
Seat 9: chemort2 ( $51.05 USD )
Seat 10: XXPokerAndyX ( $50 USD )
Seat 1: ancanz ( $24.03 USD )
Seat 6: MrWhite433 ( $33.50 USD )
Seat 2: BluffPeter16 ( $49.50 USD )
ajefonso posts small blind [$0.25 USD].
AlHafi666 posts big blind [$0.50 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to ajefonso [ 5h 5c ]
chemort2 folds
XXPokerAndyX calls [$0.50 USD]
ancanz calls [$0.50 USD]
>You have options at Table 127915 Table!.
>You have options at Table 125535 Table!.
BluffPeter16 raises [$2.50 USD]
Sprewell2 folds
shibo2k folds
Ludgi calls [$2.50 USD]
MrWhite433 folds
>You have options at Table 127916 Table!.
ajefonso calls [$2.25 USD]
AlHafi666 folds
XXPokerAndyX calls [$2 USD]
>You have options at Table 125450 Table!.
>You have options at Table 125535 Table!.
ancanz calls [$2 USD]
** Dealing Flop ** [ Ts, 5d, 2h ]
ajefonso checks
>You have options at Table 126693 Table!.
XXPokerAndyX checks
ancanz checks
BluffPeter16 checks
Ludgi bets [$4 USD]
ajefonso calls [$4 USD]
>You have options at Table 125795 Table!.
XXPokerAndyX folds
ancanz folds
BluffPeter16 calls [$4 USD]
** Dealing Turn ** [ Ks ]
>You have options at Table 125795 Table!.
ajefonso bets [$8 USD]
BluffPeter16 folds
>You have options at Table 126693 Table!.
Ludgi raises [$16 USD]
>You have options at Table 125450 Table!.
ajefonso is all-In [$55.78 USD]
Ludgi calls [$47.78 USD]
** Dealing River ** [ 4d ]
Ludgi shows [ Kd, Td ]two pairs, Kings and Tens.
ajefonso shows [ 5h, 5c ]three of a kind, Fives.
ajefonso wins $149.56 USD from the main pot with three of a kind, Fives.

het shortstacken aan andere tafels ging ook steeds beter en ik raakte in een mooie upswing.

resultaat
BR= 450 dollar + 4900PP

ps.

@raasz

Mijn leerproces is praktisch denk ik. Ik ken eigenlijk al redelijk veel theorie en ik denk ook heel veel na over mijn spel. Ik denk dat je ook zonder veel artikels te lezen veel kunt leren. Het zijn gewoon andere bronnen. Zoals msn gesprekken met goede spelers en vragen stellen. Railen bij goede spelers. Kijken naar gespeelde potjes en me afvragen hoe ik het beter had kunnen spelen. Artikels zijn ook een bron.

Zelf ben ik op het moment aan het oevenen met:

floaten
polybarrelen.
light3betten
implied odds inschatten
grote draws spelen
blockbetjes plaatsen
potcontroll
valuemaximering.

dit zijn denk ik allemaal gevorderde onderwerpen die veel oevening nodig hebben. Ik weet wat ze inhouden dus hoef ik eigenlijk alleen nog maar te oevenen.

EDIT:
Ik heb zojuist 420 dollar overgemaakt op titan poker om vanaf nu 20NL te grinden.

Qastorimon

Ik heb zojuist 420 dollar overgemaakt op titan poker om vanaf nu 20NL te grinden.

Gezellig, 20NL is op Titan erg soft. Maar ik speel alleen SH en jij alleen FR toch? Dan blijven we in ieder geval uit elkaars vijver ;)

Ik ga jouw gewoon lekker opzoeken. Lekker je blind stelen enzo. Pas maar op... :P

20NL is keichill.... ik heb het idee dat het makkelijker is dan 10NL.
mega vet ik heb ook nog iemand een badbeat gegeven nadat ik perongeluk een misclick maakte

88 vs JJ preflop all in ik river een straight :)

30$ winst voor vandaag.

br= 432$

20 NL op titan is op zich goed te doen. Ik heb daar mijn BR tot 180 opgebouwd, om het vervolgens op hogere levels weer te verliezen.

Nu speel ik op de 0,2/0,4 tafels om mijn BR volgens BRM op te krikken

Het is echt te geweldig voor woorden. De meeste mensen hebben een midstack waardoor je overpairs harder kan spelen dat vind ik fijn. De meeste shortstacks zijn fish. En er zijn maar weinig goede spelers. Zoooo relaxed. Is echt net alsof ik in de pokervisvijver met bubbelbad ben aangekomen....... :P :D :)

wheeeeee!!!!

dit is echt te relaxed 10NL was echt moeilijker op partypoker dan 20NL op titan.

Ja 20NL op titan is een groot feest,
Speel je onder de naam ajfonso?

ajefonso

dus met een E tussen aj en fonso