Skip to forum
Wekelijkse Ledenpol...

Meldingen
Alles wissen
Poll results: Wat is bij jou de verhouding tussen spelen en leren?
Voter(s): 24
Poll is closed aug 27, 2008
Pokeren 1 : Leren 1  -  votes: 2 / 8.3%
2
8.3%
Pokeren 2 : Leren 1  -  votes: 3 / 12.5%
3
12.5%
Pokeren 3 : Leren 1  -  votes: 8 / 33.3%
8
33.3%
Pokeren 4 : Leren 1  -  votes: 5 / 20.8%
5
20.8%
Pokeren 5 : Leren 1  -  votes: 4 / 16.7%
4
16.7%
Pokeren 6 : Leren 1  -  votes: 3 / 12.5%
3
12.5%
Pokeren 7 : Leren 1  -  votes: 4 / 16.7%
4
16.7%
Pokeren 8 : Leren 1  -  votes: 1 / 4.2%
1
4.2%
Pokeren 9 : Leren 1  -  votes: 1 / 4.2%
1
4.2%
Pokeren 10 : Leren 1  -  votes: 5 / 20.8%
5
20.8%
Pokeren 10+ : Leren 1  -  votes: 8 / 33.3%
8
33.3%
Pokeren 1 : Leren 2+  -  votes: 1 / 4.2%
1
4.2%

[Gesloten] Wekelijkse Ledenpoll: Wat is bij jou de verhouding tussen spelen en leren?

15 Berichten
13 Gebruikers
0 Reactions
2,165 Bekeken

De enige manier om een betere pokerspeler worden als je het eigen poker spel blijft ontwikkelen en blijft leren. Of het nu gaat om het analyseren van je handen, het lezen van verschillende poker-artikelen, het bekijken van video's of het volgen van coachings, een balans vinden tussen spelen en leren is het meest essentiële onderdeel van het pokerspel. De hoeveelheid tijd die hieraan besteed wordt, bepaalt wie de fish blijft en wie de shark wordt.

Ondanks dit feit, zijn er veel pokerspelers die te weinig aan hun spel werken. Dit komt waarschijnlijk omdat spelen nu eenmaal leuker is dan leren. Voor deze week het dan ook de vraag: Wat is bij jou de verhouding tussen spelen en leren?

Als je bijvoorbeeld 20 uur per week zit te pokeren en 5 uur je spel aan het analyseren bent, dan zou de verhouding 4:1 zijn.

Groeten,
Leo

14 replies

Ik denk dat ik ongeveer aan verhouding 3:1 kom (leren over poker dan wel, anders is et eerder 1:5 :D).

Eigenlijk vind ik dit momenteel niet ideaal en probeer ik eerder naar een verhouding 2:1 te gaan. Dit vooral omdat ik een nieuw project ga starten (zoals in men blog staat) en ik dus echt nog wat info kan gebruiken.

Vanaf je echt goed op je limiet zit denk ik dat 3:1 of zelfs 4:1 zeker een mooie verhouding is.

Huh? waar heb jij het over? ^^

ik weet wat hij bedoelt
als je hierboven op coaching drukt kan je een keer in de week luisteren naar een gekke man met een gek accent die wat dingen over shortstacken uitlegt
^^

Oorspronkelijk gepost door Leo258
Huh? waar heb jij het over? ^^

over de leerverhouding :D

ik zit momenteel op de verhouding leren 1 uur, spelen 3 uur. En het leren doe ik voornamelijk door middel van de pokerstrategy artikelen en het lezen van boeken, railen van andere mensen doe ik ook regelmatig. Zo zag ik bijvoorbeeld de gewonnen chinese daily van Envyosh. (hoop dat ik t goed spel :D)

Pokerstrategy studie bestaat momenteel vooral uit t volgen van de sng coaching, en het lezen en actief meereageren op t forum.

Als laatste speel ik regelmatig freerolls. Dit beschouw ik ook als studie, omdat ik hier mezelf er toe dwing om tegen alle fish gediciplineerd te blijven spelen, maar ook goed te leren omgaan met badbeats e.d.

WPTRay

Pokeren xx, leren 0.

Geen tijd om te leren.
Werk veel en ga nahet werk een paar uurtjes pokeren.

Aangezien ik de bonus moet vrijspelen heb ik de uurtjes wel nodig om te spelen.
En gezien het feit dat ik SSS 10NL speel kan ik het bij de basisprincipes houden.

Wanneer de punten er zijn (600) dan ga ik me er verder in bestuderen.

Wat ook niet meehelpt is dat ik eigenlijk iets speel wat ik liever niet doe, namelijk cashgames, maar omdat PS me de juiste handvatten heeft gegeven speel ik dit om een BR mee op te bouwen.
Wil namelijk na de 1500 punten erg graag een BR hebben om PLO SnG's te gaan spelen :)

Daar zal ik wel erg veel tijd in gaan steken om het te leren.

Yoghi

Nog even en ik ben vergeten hoe je moet spelen :D

pokeren:leren --> 7:1
Ik volg de coaching meestal en analyseer snel mijn gespeelde handen en ik post de enkele twijfelgevallen, en voor de rest speel ik 2-3 uur per dag :)

SeaJaws

Ik heb op 5:1 gestemd. Ik post regelmatig handen en bekijk alle handen van andere mensen in het FL forum. Daarnaast (her)lees ik regelmatig artikels en vertaal ik soms ook artikels. Daarnaast bekijk ik ook soms video's en probeer ik eens een coaching mee te pikken. Het zou kunnen dat de verhouding iets anders ligt, het hangt ook van het moment af want vorige week heb ik eerder een verhouding van 10:1 gehad omdat ik veel handen wou spelen. Deze week weer rustiger en meer een verhouding van 4:1. Ik denk dat het belangrijk is om altijd te blijven leren en dan bedoel ik niet zo zeer de artikels (hoewel een nieuw artikel altijd interessant kan zijn, eender welke sectie), maar vooral handen bespreken met andere mensen en soms eens te kloten in de equilator (wss vooral belangrijk in FL?).

selgae

Heb 4-1 gestemd en moet zeggen dit is pas sinds de laatste tijd daarvoor nooit geleerd maar wel veel heel veel gepokerd.

Neoken

2:1 denk ik

Ik spendeer redelijk veel tijd op de fora, handen nazien enzo... Kzou beter leren voor mn examens, maar kzit hier nu weer :)

Ik speel de laatste tijd wat minder, maar ik review wel elke pokersessie.

1/3 ongeveer. Ik lees veel handen, fora en vooral boeken.

Ik vindt wel dat dit veel afhankt van welke soort poker je speelt. bv bji SSS is het spel pre-flop/post-flop bijna altijd het zelfde en worden vaak beslissingen makkelijk gemaakt omdat je all-in moet pushen en dan zit je werk er op. Terwijl je bijvoorbeels bij Bss meer beslissingen moet maken wat dus ook meer oefenning en leertijd vraagt om dit onder te knie te krijgen. Daarom dat ik voorlopig SSS speel :D

Tegenwoordig leer ik niet meer zo veel. Heb de SSS aardig onder de knie. Ik lees en beoordeel wel de handjes hier op het forum. En kijk mee bij Gerv. :D Moet alleen nog even goed doorlezen over equity gedoe.
Ben tegenwoordig wel bezig met het inlezen over MTT. Boek Harrington on Hold'em I aan het lezen. Als die uit is, is II aan de beurt.
Ik denk dat ik al met al op de 1:4 zit.