Skip to forum
Keep your mind set,...

Meldingen
Alles wissen

Keep your mind set, keep your heart strong

2,484 Berichten
84 Gebruikers
0 Reactions
45 K Bekeken
Sjors777

Hallo allemaal,

Waarschuwing:

Spoiler

er volgt nu een, voor velen wat zweverig, intro. Mocht je intresse hebben lees dan vooral verder. Zo niet heb ik hier even een hate button:

Ik hoop dat hiermee duidelijk is dat ik weinig behoefte heb aan hati'n, maar altijd open sta voor discussie :)

:spade: Ik heb na een hoop wikken en wegen besloten een nieuwe blog te maken. Deze blog zal anders zijn dan mijn voorgaande, in de zin dat ik waarschijnlijk iets minder poker related dingen zal posten en wat meer psychologische en filosofische topics die ook met poker te maken hebben, direct of indirect. Dit zal ik doen, omdat deze onderwerpen mij de laatste tijd gewoon enorm bezig houden. Ik ben, zoals sommige waarschijnlijk wel weten, christen. Altijd al geweest eigenlijk. Sinds kort is het geloof voor mij echter wat meer gaan leven dan voorheen en dan krijg je al gauw een andere kijk op vrijwel alle aspecten van het dagelijks leven. Als iemand interested is moet je het maar laten horen! :spade:

:heart: Hetgeen waar ik de laatste tijd vooral mee in de clinch zat was mijn mindset. Telkens probeerde ik weer een zuivere mindset te krijgen. Je kent het wel, zo eentje die je dagelijks leven niet negatief beïnvloed enzo. Telkens heb ik het geprobeerd en ook telkens heb ik gefaald. Uiteindelijk begon ik nog steeds na elke sessie eerst mn profits te bekijken en daarna pas te kijken of ik überhaupt wel goed had gespeeld. Waarom deed ik dit nu, terwijl het tegen mijn mindset rules inging? Ik denk dat het aan de diepere drive heeft gelegen. Ik ben (was) namelijk altijd erg gericht op resultaat, ondanks dat ik dit vaak ontkent heb. Dit is echter niet een solide fundering voor een ijzere mindset. Vandaar heb ik afgelopen week radicaal gebroken met mijn oude mindset. Ik heb een paar dagen rust genomen, puur om even alles op een rijtje te krijgen. Vandaag is uiteindelijk het kwartje gevallen. :heart:

:diamond: Ik heb besloten om eerst weer op de hamburger stakes te gaan spelen, met als doel het verfijnen van mijn spel en het verliezen van mijn moneywise thinking. Ik was oprecht benieuwd of ik ook plezier kon halen uit bi's winnen op de ultra micro's. Vandaag begon ik dus met goede moet op nl5. Nu zullen de meeste van jullie denken; wat een zot; solide winrates op hogere (nog steds lage:)) limits en dan op nl5 gaan spelen?!? Ja that's right! Het ging best lekker, ik merkte al gauw dat de stijl die ik mezelf door de tijd heen heb toegeleerd best wel leaky is. Op een of andere manier komen sommige leaks veel sneller bovendrijven als je totaal niet in $$ denkt. Elke beslissing heb ik vandaag ook volledig op mn ev berekening genomen, zonder te denken van hmm zoveel $, oke.. "Nu zal je denken, tsjah dat is logisch als je voor een half biertje een beslissing moet maken", maar toch heeft het mij een goed gevoel gegeven. Ik ben dan ook net zo happy, of zelfs meer, dan als ik een leuke sessie op nl25 o.d. zou hebben gehad. Best wel interessant eigenlijk, aangezien ik aanvankelijk had verwacht dat ik me snel zou vervelen. :diamond:

:club: Dit brengt mij ook bij het plezier dat poker geeft. Voor mij was het altijd als volgt; ik had aanvankelijk veel zin in poker, eerste xxx handen zijn erg interessant blabla, dan komt er een moment dat je liever wat anders wil gaan doen, maar down staat, niet je doel hebt behaald etc vervolgens stopte ik gewoon elke sessie met een onvoldaan gevoel. Het is voor mij logisch dat poker geen ultieme voldoening kan geven, maar still zoek je wel een bepaalde mate van voldoening. Op het moment dat die weg viel ben ik dus gaan klussen aan mn mindset. Nu ik die gefixt heb is het weer tijd om aan mn spel te werken. :club:

:spade: Een van de grootste leaks die duidelijk is geworden, is dat ik op een bepaald moment wat vermoeid raak en daardoor minder ga spelen, wat zich vertaald in een slechte non sd lijn. Ik wist al langer dat ik het had, maar ik had nooit verwacht dat ik dat ook op nl5 zou terug zien. Volgens mij hefet het te maken met weinig energie wat leidt tot fancy plays of juist abc plays, welke allebij veel invloed hebben op je redline. Hoe ik deze leak ga aanpakken moet ik nog uitzoeken, maar ik doe dat liever op de micro's aangezien mijn mind dan volledig onbezorgd is, hoe gek het ook klinkt. Ik zal zo langzaam weer wat upmoven, mits mijn leaks gefixt zijn en ik die non sd in toom weet te houden. :spade:

Ojah tot slot nog even dit; Ik kwam zojuist een liedje op youtube tegen wat wel erg past bij dit hele verhaal:

Velen zullen het al kennen, maar het sprak me toch wel aan.

Tot zo ver de into, ik ben benieuwd hoeveel % van de lezers het tot hier heeft volgehouden, waarschijnlijk zal 90% bij de woorden 'psychologisch en filosofisch' ergens op alt-F4 hebben gebasht haha.

:club: Cheers :club:

Beantwoorden
Citeren
2.483 replies

FIRST

Bolletje :).

Beantwoorden
Citeren

zo zweverig is het niet hoor!

Ik vind dat je helemaal gelijk hebt, zoals je misschien gelezen hebt in mijn blog, ben ik afgelopen week opnieuw begonnen met een nieuwe bankroll, ik was net als jij op de resultaten gericht en in de week tussen mijn tilt en mijn nieuwe bankroll heb ik The pokermindset gelezen, welke mij een nieuwe kijk op het spel "poker" gegeven heeft, ik wou gewoon geld winnen met mijn spel, maar waar ik me nu op richt is dat ik mijn handen perfect wil spelen en ik kan je vertellen nu ik weet dat het een lang termijn spel is en je ook alleen kunt winnen met de best mogelijke keuzes, ik me hier veel beter op kan focussen, ik bekijk nu alles met de gedachte of het voor mijn lange termijn resultaten goed zou zijn. Ik speel ook alleen nog maar als ik echt fit een gefocused ben, ik bereid me goed voor en zit aan de tafel als ik speel, eerder zat ik nog weleens onderuit op de bank met mijn laptop op schoot, ook als ik moe was.

Ik ben me weer meer op sporten en gezond eten gaan richten en dit wil ik nog wat uitbreiden ,zodat ik me beter kan concentreren wat ik weer van invloed is op mijn beslissingen die ik aan de tafel maak.

Ik kan nog wel even doortypen hahah, maar dan word hij wat langdradig dus brei er een eind aan!

Succes met je spel en ik ga hier zeker vaak terugkomen omdat ik dit (net als jij) een interessant onderwerp vind, dit zou iedereen moeten bestuderen voordat ze ook maar aan de pokertafel plaatsnemen.

Ik denk dat velen dit aspect onderschatten.

>>>>>>>MIJN BLOG<<<<<<<<<<<<

Beantwoorden
Citeren
TurboHenk

Succes, interessante OP!

Beantwoorden
Citeren
Sjors777

Thanx heren!

@rikvlierhuis je hebt helemaal gelijk. Ik probeer ook wat meer in een soort ritme te komen, zodat ik optimaal kan spelen, zonder beïnvloed te worden door allerlei rl zaken. Wat ook scheelt is dat ik nu een 2e hobby heb die ik kan doen wanneer ik maar wil, namelijk gitaar spelen. Vroeger wilde ik nog wel eens een middagje poker inplannen en als het dan niet ging bleef ik toch spelen, omdat ik verder ook niets te doen had eigenlijk. Dit is natuurlijk ook -ev eigenlijk. Herken je dit probleem zelf ook en heb je er misschien een aanpak voor?
Ik denk ook dat je, zoals je al zegt, zeker op lange termijn, meer plezier (winst :tongue: ) haalt uit je handen optimaal spelen dan uit zoveel mogelijk winnen. Ook omdat, als je je alleen op winnen focust, verlies veel harder aankomt, terwijl dit niet het geval is als je de hand goed speelt.

Uiteindelijk besloten om vanavond toch niet te gaan spelen, aangezien ik al een best vermoeiend weekend heb gehad. (dat begon op donderdag middag ofzo :P) Ik kan wel een goede nachtrust gebruiken dus haha

Beantwoorden
Citeren

Wat jij nu doet met gitaar spelen doe ik met sporten.

En het is gewoon veel makkelijker nu, omdat ik mijn handen optimaal wil kunnen spelen heb ik zoals vanmiddag ook gewoon besloten om niet te spelen, omdat ik nog moe was van het weekend (vrijdag en zaterdag 6:15 thuis gekomen, dit na 3 jaar niet uit te zijn geweest, dus ja dat klapt erop haha)
Na nog een aantal naps tussendoor en na 2 cappucino ga ik nu zo een sessie doen, omdat ik me gefocused voel, vanmiddag een video en net even een video van een uur gekeken, zo kom ik een beetje in en ga ik dingen overdenken zodat ik straks geconcentreerd kan beginnen.

Dus....als je telkens maar met het doel speelt om je hand optimaal te willen spelen met de gedachte dat het +EV moet zijn over de lange termijn en je niet gewoon de hand wil winnen, omdat je nu gewoon geen invloed hebt op wat er komt, dan ga je denk ik vanzelf wel de juiste keuzes maken mbt je spel, zoals geconcentreerd willen zijn, sporten en alle dingen die je kunnen helpen om een betere poker speler te worden.

Heb jij the pokermindset gelezen?

Zoniet echt doen!!! die heeft mij de inzichten gegeven die ik nu heb, zonder dat boek was er bij mij denk ik weinig kans op succes geweest (al moet ik nog bewijzen dat dat nu wel het geval is)

Edit: en voor een aanpak als het even niet meer gaat en dat je telang doorspeelt:
Als je een hand gespeeld hebt en je hebt het idee niet de beste keuze te hebben gemaakt achteraf, omdat je dit eigenlijk altijd wel weet, ga dan even bij jezelf na of dit misschien even een foutje was, of omdat je gewoon niet je A-game aan het spelen bent en maak dan een lijstje waar je dan op kijkt met een tekst als:

Alleen door de beste mogelijke beslissingen te maken kan ik geld verdienen op de lange termijn.

Of: Korte termijn resultaten zeggen niets.

Of: Als ik een hand optimaal speel en ik krijg een bad-beat dan moet ik blij zijn, want dit levert mij geld op op de lange termijn.

Deze dingen kunnen je denk ik helpen om naar te kijken als je een aantal bad-beats krijgt, en houd je focus op het zo goed mogelijk spelen van handen.

Uiteindelijk wil je geld verdienen met poker, niet verliezen, dus zou het niet moeilijk moeten zijn zo om te stoppen met spelen als je even niet optimaal speelt.

Beantwoorden
Citeren
Sjors777

Thanx voor de tips! Heb het boek zelf nog niet gelezen, denk wel dat ik hem ga aanschaffen ja. Is er misschien een online versie van?

Ik sport trouwens ook wel, maar dat kan ik zeg maar niet eventjes voor een half uurtje doen en dan weer verder grinden. Het idee is waarschijnlijk idd hetzelfde, gewoon ff wat anders.

Ik zal komende sessies ook wat meer op je tips gaan letten. Ik wil sowieso ontdekken hoe ik kan voorkomen dat ik in die negatieve gameflow beland.

Nu maar gauw naar bed, heb stiekem nog wat mtt's gespeeld net. T ging best oke, maar uiteindelijk gebust met een paar suckouts jammer genoeg. Heb prima gespeeld imo, so i'm happy.

Trusten allemaal

Beantwoorden
Citeren

Hier mijn skype: rik.vlierhuis1

Ik heb the pokermindset van iemand gekregen in een pdf bestand, dus kan hem je zo toe sturen.....kost niets :D

Beantwoorden
Citeren
Sjors777

Cool, dan add ik je vanavond even, zit nu op de unie :)

Beantwoorden
Citeren
3BetMe4Free

deze ga ik volgen :D

Beantwoorden
Citeren
Super Moderator
Zeezout

Nice one!

Uiteraard vind ik dit een interessante blog, temeer daar ik me in veel dingen herken.

Mij lukt het momenteel gewoon niet om me te concentreren op poker. Af en toe probeer ik wel even wat, maar -uitgezonderd freerolls- ik kan me gewoon niet focussen. Zolang dat niet lukt ga ik ook niet serieus aan de bak.

Ik ga mijn gitaar ook maar weer eens uit de koffer halen, denk ik _cool:
wel lekker nummer trouwens. Ik kende het nog niet.

Succes!

Beantwoorden
Citeren
Sjors777

Thanx!
Ik heb zojuist mijn bestelde ukulele binnen gekregen. Leek me gewoon grappig voor op vakantie, bij een kampvuurtje, op het strand, in de auto, you name it. Lijkt geen zins op gitaar spelen dus is wel even wennen, maar het klinkt wel er gezellig.

:club: even indicatie voor degene die denken; wat is een ukulele nou weer?

Spoiler

Ik had aanvankelijk vandaag veel zin om te spelen, maar toen ik het pakketje van mn mini gitaar zag staan kon ik het natuurlijk niet laten om even te gaan pingelen en ik verwacht er eerlijk gezegd de rest van de avond ook nog wel zoet mee te zijn :) Mocht ik wel nog zin krijgen in poker ga ik zeker nl5 spelen. Ik heb een soort bankroll management opgezet voor komende weken. Het is zeker niet iets wat ik met mijn main roll of op lange termijn zal gaan doen, maar ik verwacht dat het voor nu wel aan de eisen voldoet. Het is als volgt; spelen tot 12 bi, dan 2 bi shot. Terug bij 10bi. Simpel toch? Bonussen e.d. gebruik ik ook gewoon om up te moven, mets ik leaks heb geplugt op het gespeelde limiet. Ik zou het erg tof vinden als ik zowel nl5 en nl10 kan spelen met positieve non sd. So far is hij altijd like -15/100 geweest o.d. op sh. Break even vind ik natuurlijk ook al een mooi streven :)

Ik hoop ook contact met rikvlierhuis te kunnen leggen en de pokermindset te kunnen bemachtigen, ik had dit boek al langere tijd op mijn lijstje staan dus zo'n kans laat ik niet schieten!

Beantwoorden
Citeren

Hey Sjors,

Leuke nieuwe blog, denk dat je wel gelijk kan hebben met de 90% die direct op F4-button bashen, wou er nog wel even op antwoorden dus heb het eventjes gequote.

Oorspronkelijk gepost door Sjors777
Tot zo ver de into, ik ben benieuwd hoeveel % van de lezers het tot hier heeft volgehouden, waarschijnlijk zal 90% bij de woorden 'psychologisch en filosofisch' ergens op alt-F4 hebben gebasht haha.

Ik ben van mening dat de overgebleven 10% ALS het zou kloppen serieus bezig is met het beter worden in poker maar ook in het psychologische gedeelte van poker, vele mensen onderschatten denk ik hoe belangrijk dat is. Zonder dat te leren en alleen maar gewone artikels en video's leren overleef je het denk ik niet lang, je zal poker dan meer als een hobby moeten gaan beschouwen omdat je psychologisch niet geschikt bent. Je zal natuurlijk wel uitzonderingen hebben die het niet nodig hebben en die psychologisch al goed geschikt zijn voor het spel.

Het boek The Poker Mindset is ook makkelijk te verkrijgen via een easy google search, link download.

Verder wou ik je een link meegeven van een aantal artikels die wellicht interessant voor je kan zijn en misschien heb je er wat aan tenminste dat hoop ik.

Good luck grinding :)

Beantwoorden
Citeren

Ik zou het erg tof vinden als ik zowel nl5 en nl10 kan spelen met positieve non sd. So far is hij altijd like -15/100 geweest o.d. op sh. Break even vind ik natuurlijk ook al een mooi streven :)

Ik hoop ook contact met rikvlierhuis te kunnen leggen en de pokermindset te kunnen bemachtigen, ik had dit boek al langere tijd op mijn lijstje staan dus zo'n kans laat ik niet schieten!

Ik ben vanavond op skype dus voeg me maar toe als je het nog nodig hebt!

Wat betreft de non-sd winnings, ik zou me er niet teveel mee bezig houden op die limieten, dan moet je je gaan bezighouden met 3bet bluffs e.d. welke je denk ik pas moet gebruiken op NL25, beter straight forward op deze limieten i think.

En wat betreft je bankroll management moet je doen wat je zelf fijn vind, voor mij werkt het niet iniedergeval dat agressieve bankroll management en up en downmoven omdat je dan steeds bezig bent met je results, welke je bewust/onbewust focussen op je korte termijn resultaten, maargoed moet je voor jezelf bekijken. Ik zou eerder een limiet omhoog gaan als ik een groot sample heb en zie dat ik het limiet beat.

Beantwoorden
Citeren
Sjors777

Thanx dutchy! Heb het boek gedownload en zal er zo maar eens een begin aan maken! :)
Ik denk trouwens niet dat er mensen zijn die niet aan hun psychologische atitude hoeven te werken, tenzij ze dat in het verleden al hebben gedaan natuurlijk. Zeker is het voor sommige eenvoudiger om met varrience om te gaan enzo, maar dan nog kan je imo niet uit jezelf een ijzere mindset hebben. Ik ben er vrij zeker van dat elke speler wel eens getilt heeft. Ook heeft volgens mij elke ps pro een bepaalde tijd aan zijn mindset gewerkt. Eigenlijk is het boek 'The poker mindset' ook echt een must have als je wat verder wilt komen.

@rik
Ja ik weet dat het moeilijk is om non sd b/e te krijgen op de micro's, maar juist als het daar lukt moet het ook hogerop lukken. Red line heeft sowieso ook te maken met kennis van je tegenstander. Als jij perfect kan inschatten dat een vis niet zal folden op een cbet, nog op een 2barrel, kan je beter alles c/folden behalve een range waarmee je 3 streets value wilt gaan halen. Op het moment dat je hier cbet en de turn opgeeft zie je dat meteen in je red line. Aangezien nl5 extreem fishy is, dropt je redline als je veel cbet, of teveel bluft tegen vissen. Aangezien je hogerop meer respect krijgt, zal je redline hier makkelijker stabiel blijven. Met deze kennis zou ik imo een vrij stabiele redline moeten kunnen hebben op nl5.

Ik ben het trouwens eens met je mening over aggro brm. Het geval is dat wat ik nu op stars heb staan maar een deeltje is van het geheel waardoor ik het kan riskeren, zonder dat het mijn spel zal beïnvloeden. Om niet moneywise te denken heb ik mn graph erbij in bb/100 (iets wat ik vanaf nu zal doen). Het nadeel is inderdaad dat dit op de korte termijn focust, maar dit is niet heel erg aangezien ik vrij snel verwacht te kunnen door knallen. Ook als ik goed speel, in ev het limiet beat en een leuke redline heb maar toch mn rol verlies stort ik gewoon genoeg bij om up te moven. Hierbij gaat het dan weer juist weer om de lange termijn, aangezien mijn spel verbeterd.

Beantwoorden
Citeren
Sjors777

Een beetje tegen mijn eigen verwachting in is het boek niet alleen nuttig, maar ook nog eens super interessant! Heb zojuist hoofdstuk 1 en 2 gelezen. Het is best apart om eigenlijk alles wat ik de laatste paar jaar qua mindset en psychologie heb ontdekt gewoon hier op zwart wit terug te vinden is. Het boek gaat echter veder op sommige plekken waar ik zelf vast ben gelopen. Sommige dingen zijn zo herkenbaar en heb ik zelfs al in deze blog beschreven. Het "spelen om weer b/e te komen" etc heb ik maar al te vaak gedaan. Altijd al beseft dat het niet optimaal was somehow, maar nu snap ik pas echt waarom. Ook is de stof erg verfrissend voor je algemene mindset en verklaar het boek onder meer waarom een goed brm zo belangrijk is. Weer zoiets wat ik eerst wel snapte, maar niet doorgronde.
Er was ook nog een paragraaf over moneywise denken die mij ook wel erg aansprak. Ik ben erg benieuwd naar de rest van het boek, er zijn namelijk allemaal vragen in me op komen borrelen, waarvan ik weet dat het antwoord in het boek staat. Een voorbeeld hiervan is het nadeel van een roll die op je bankrekening staat ipv op je poker site.

Ondanks dat ik dus al jaren ervaring heb en het allemaal zelf heb proberen uit te vogelen is zeker 5% van deze stof volledig nieuw voor mij. Verder help het echt al mijn aspecten van mn mindset beter te kunnen doorgronden.
Ik zou het echt aan iedereen aanraden die het nog niet gelezen heeft, want het zal je veel gedoe in de toekomst besparen verwacht ik!

Beantwoorden
Citeren
Sjors777

Uurtje lopen pingelen, boek glad vergeten en nog erger; studie glad vergeten. Ik denk dat ik in bed nog een paar paragraafjes van "The poker mindset" door ga lezen. Morgen zal ik toch echt wat moeten gaan studeren, volgende week alweer tentamens geloof ik :rolleyes:

Gnight!

Beantwoorden
Citeren
Winterdream

Nice muziekje :D

Good luck met je mindset :)

edit

wow man, good good muziekje

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Winterdream
Nice muziekje :D

Good luck met je mindset :)

Dit ^^. Heb nog een keertje op replay gedrukt.
Ik ben ook ooit begonnen in The Poker Mindset, maar nooit ver gekomen. Misschien moet ik hem ook weer eens oppakken..

Beantwoorden
Citeren
Winterdream

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Nice one!

Uiteraard vind ik dit een interessante blog, temeer daar ik me in veel dingen herken.

Mij lukt het momenteel gewoon niet om me te concentreren op poker. Af en toe probeer ik wel even wat, maar -uitgezonderd freerolls- ik kan me gewoon niet focussen. Zolang dat niet lukt ga ik ook niet serieus aan de bak.

Ik ga mijn gitaar ook maar weer eens uit de koffer halen, denk ik _cool:
wel lekker nummer trouwens. Ik kende het nog niet.

Succes!

Poker Strategy get together on the beach campfire singalong. Ik breng mn gitaar ook wel :D

Beantwoorden
Citeren