Hallo allemaal,
Waarschuwing:
Spoiler
er volgt nu een, voor velen wat zweverig, intro. Mocht je intresse hebben lees dan vooral verder. Zo niet heb ik hier even een hate button:

Ik hoop dat hiermee duidelijk is dat ik weinig behoefte heb aan hati'n, maar altijd open sta voor discussie ![]()
Ik heb na een hoop wikken en wegen besloten een nieuwe blog te maken. Deze blog zal anders zijn dan mijn voorgaande, in de zin dat ik waarschijnlijk iets minder poker related dingen zal posten en wat meer psychologische en filosofische topics die ook met poker te maken hebben, direct of indirect. Dit zal ik doen, omdat deze onderwerpen mij de laatste tijd gewoon enorm bezig houden. Ik ben, zoals sommige waarschijnlijk wel weten, christen. Altijd al geweest eigenlijk. Sinds kort is het geloof voor mij echter wat meer gaan leven dan voorheen en dan krijg je al gauw een andere kijk op vrijwel alle aspecten van het dagelijks leven. Als iemand interested is moet je het maar laten horen! ![]()
Hetgeen waar ik de laatste tijd vooral mee in de clinch zat was mijn mindset. Telkens probeerde ik weer een zuivere mindset te krijgen. Je kent het wel, zo eentje die je dagelijks leven niet negatief beïnvloed enzo. Telkens heb ik het geprobeerd en ook telkens heb ik gefaald. Uiteindelijk begon ik nog steeds na elke sessie eerst mn profits te bekijken en daarna pas te kijken of ik überhaupt wel goed had gespeeld. Waarom deed ik dit nu, terwijl het tegen mijn mindset rules inging? Ik denk dat het aan de diepere drive heeft gelegen. Ik ben (was) namelijk altijd erg gericht op resultaat, ondanks dat ik dit vaak ontkent heb. Dit is echter niet een solide fundering voor een ijzere mindset. Vandaar heb ik afgelopen week radicaal gebroken met mijn oude mindset. Ik heb een paar dagen rust genomen, puur om even alles op een rijtje te krijgen. Vandaag is uiteindelijk het kwartje gevallen. ![]()
Ik heb besloten om eerst weer op de hamburger stakes te gaan spelen, met als doel het verfijnen van mijn spel en het verliezen van mijn moneywise thinking. Ik was oprecht benieuwd of ik ook plezier kon halen uit bi's winnen op de ultra micro's. Vandaag begon ik dus met goede moet op nl5. Nu zullen de meeste van jullie denken; wat een zot; solide winrates op hogere (nog steds lage:)) limits en dan op nl5 gaan spelen?!? Ja that's right! Het ging best lekker, ik merkte al gauw dat de stijl die ik mezelf door de tijd heen heb toegeleerd best wel leaky is. Op een of andere manier komen sommige leaks veel sneller bovendrijven als je totaal niet in $$ denkt. Elke beslissing heb ik vandaag ook volledig op mn ev berekening genomen, zonder te denken van hmm zoveel $, oke.. "Nu zal je denken, tsjah dat is logisch als je voor een half biertje een beslissing moet maken", maar toch heeft het mij een goed gevoel gegeven. Ik ben dan ook net zo happy, of zelfs meer, dan als ik een leuke sessie op nl25 o.d. zou hebben gehad. Best wel interessant eigenlijk, aangezien ik aanvankelijk had verwacht dat ik me snel zou vervelen. ![]()
Dit brengt mij ook bij het plezier dat poker geeft. Voor mij was het altijd als volgt; ik had aanvankelijk veel zin in poker, eerste xxx handen zijn erg interessant blabla, dan komt er een moment dat je liever wat anders wil gaan doen, maar down staat, niet je doel hebt behaald etc vervolgens stopte ik gewoon elke sessie met een onvoldaan gevoel. Het is voor mij logisch dat poker geen ultieme voldoening kan geven, maar still zoek je wel een bepaalde mate van voldoening. Op het moment dat die weg viel ben ik dus gaan klussen aan mn mindset. Nu ik die gefixt heb is het weer tijd om aan mn spel te werken. ![]()
Een van de grootste leaks die duidelijk is geworden, is dat ik op een bepaald moment wat vermoeid raak en daardoor minder ga spelen, wat zich vertaald in een slechte non sd lijn. Ik wist al langer dat ik het had, maar ik had nooit verwacht dat ik dat ook op nl5 zou terug zien. Volgens mij hefet het te maken met weinig energie wat leidt tot fancy plays of juist abc plays, welke allebij veel invloed hebben op je redline. Hoe ik deze leak ga aanpakken moet ik nog uitzoeken, maar ik doe dat liever op de micro's aangezien mijn mind dan volledig onbezorgd is, hoe gek het ook klinkt. Ik zal zo langzaam weer wat upmoven, mits mijn leaks gefixt zijn en ik die non sd in toom weet te houden. ![]()
Ojah tot slot nog even dit; Ik kwam zojuist een liedje op youtube tegen wat wel erg past bij dit hele verhaal:
Velen zullen het al kennen, maar het sprak me toch wel aan.
Tot zo ver de into, ik ben benieuwd hoeveel % van de lezers het tot hier heeft volgehouden, waarschijnlijk zal 90% bij de woorden 'psychologisch en filosofisch' ergens op alt-F4 hebben gebasht haha.
Cheers