Skip to forum
Multi tabling lapto...

Meldingen
Alles wissen

Multi tabling laptop

17 Berichten
9 Gebruikers
0 Reactions
1,126 Bekeken

Hallo ,

Zijn er mensen hier die multi-tabling doen op een laptop van 15 inch ?
Bij mij zijn die kaders echt insane klein en heb nog groot stuk over.
Op internet had ik gelezen iets over cascading. Het is juist op mijn laptop dat het echt insane klein is , zo klein dat ik mijn HUD met moeite kan lezen. Met mijn gewone 19 inch monitor lukt alles wel '' redelijk '' ook al staan ze niet echt voledig verdeeld over mijn scherm. De vraag is , hoe krijg ik het voor mekaar dat alles mooi verdeeld is in 4 blokken over heel mijn scherm ?

Groeten.

Beantwoorden
Citeren
16 replies
TheErwin

Op me laptop (15" volgens mij) speelde ik vroeger altijd stacked, omdat multitablen anders bijna niet te doen was. Maar ik begrijp uit je verhaal dat jij graag al je schermen wil blijven zien, dan zou je kunnen spelen met de resolutie van je scherm.

Ook een optie als je op Stars speelt is de schermen gewoon zelf op de grote slepen die jij goed vind en ze dan ook goed positioneren. Als je vervolgens 'Save Custom Layout...' onthoud Stars die schermindeling.

Ik weet niet of ik mag refereren naar andere software, maar je kan eventueel ook nog googlen naar TableNinja.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

Als de tafels te klein worden bij het tilen, dan is tilen dus inderdaad geen optie.

Dan ga je dus beter stacken of cascaden. Bij stacken liggen alle tafels op elkaar en zie je dus altijd maar 1 tafel. Bij cascaden liggen ze schuin over elkaar zodat je van elke tafel nog wel de rand ziet, maar opnieuw zie je maar 1 tafel tegelijk.

Zelf speel ik vaak op een netbook, met een scherm dat dus nóg kleiner is, gewoon gestackt en met TableNinja. Via TableNinja kan ik heel snel door de tafels bladeren via A of Z (en TAB voor de actieve tafel). Elke tafel is gewoon nagenoeg full-size zodat ik zonder problemen de HUD kan aflezen.

Grote nadeel t.o.v. tilen, is dat je bij tilen een tafel kan identificeren door zijn positie op je scherm. Bij cascaden of stacken zie je elke tafel nagenoeg full-screen en is het dus lastiger te onthouden wat waar gebeurt. Het enige houvast dat je dan hebt zijn de avatars van de tegenspelers.

Het is wellicht persoonlijk, maar ik vind het dan weer een voordeel dat er maar 1 tafel tegelijk zichtbaar is en ik gewoon altijd voor me uit kan kijken. Bij tilen moeten je ogen constant over het hele oppervlak van tafel naar tafel springen. Ik word er bijna letterlijk gek van... zal de ouderdom zijn :).

EDIT: of zoals Erwin hierboven aangeeft kan je ook de tafels iets kleiner dan fullsize, maar nog groot genoeg, maken, en ze dan voor een groot stuk laten overlappen. Dan heb je het positie-voordeel van tilen, terwijl je nog altijd de tafels vrij groot te zien krijgt.

Beantwoorden
Citeren

Merci alvast voor de uitleg, of ik moet gewoon maar 2 tafels spelen op mijn laptop. Het is omdat ik de MSS speel en ik begin mij al snel te vervelen daarom dat ik meerdere tafels open doe zodat ik mij wat bezig hou. Op mijn desktop heb ik 2x 19 inch monitors daar kan ik gemaklijk 8 tafels openen. Ik moet wel zeggen ik ben speciaal naar party poker gegaan ( ook al ligt de software mij niet ) speciaal voor het multitablen omdat zij zo'n functie hadden. Ik speelde anders bij William Hill en daar kon ik wel gemak 4 schermen spelen op mijn laptop. Ben er gewoon weg gegaan omwille dat ik altijd zolang moet wachten ik een FR tafel kan joinen op 1/2 cent. Zeker als je al wil multitablen.

Beantwoorden
Citeren
MonyetManis

Ik speel ook op 15" laptop. Echter laat ik mijn tafels overlappen.
Vaak 8 tafels totaal, en dan 2 rijen van 2.
En dat 2x. Dus 2 tafels op elkaar.

Dit doe ik op stars en maak dan gebruik van de hotkeys waardoor ik met zelf ingestelde toetsen snel langs alle tafels kan om bepaalde actie in de gaten te houden (mocht er natuurlijk zelf geen actie van mij verwacht worden)

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door TheErwin
Op me laptop (15" volgens mij) speelde ik vroeger altijd stacked, omdat multitablen anders bijna niet te doen was. Maar ik begrijp uit je verhaal dat jij graag al je schermen wil blijven zien, dan zou je kunnen spelen met de resolutie van je scherm.

Ook een optie als je op Stars speelt is de schermen gewoon zelf op de grote slepen die jij goed vind en ze dan ook goed positioneren. Als je vervolgens 'Save Custom Layout...' onthoud Stars die schermindeling.

Ik weet niet of ik mag refereren naar andere software, maar je kan eventueel ook nog googlen naar TableNinja.

TableNinja had ik ook al naar gekeken , dit kan je dan standaard gebruiken bij Hm2 ?

Beantwoorden
Citeren

ik speel 4 tafels op pokerstars en heb ze getiled (is dat een woord????)
maar goed, ik vind dat geen probleem. ik kan ook mijn laptop aansluiten op mijn tv, misschien is dat ook een optie??

Beantwoorden
Citeren

Voor meerdere schermen geen probleem als ik beneden ben. Het is voornamelijk ik moet vroeg in het bedje van de vrouw des huizes. Dus daarom neem ik de laptop gewoon even mee in bed. Oohja ik lig niet onder de sloef , ze is gewoon zwanger.

Beantwoorden
Citeren
bobm78

Oorspronkelijk gepost door KBE91
Voor meerdere schermen geen probleem als ik beneden ben. Het is voornamelijk ik moet vroeg in het bedje van de vrouw des huizes. Dus daarom neem ik de laptop gewoon even mee in bed. Oohja ik lig niet onder de sloef , ze is gewoon zwanger.

Gefeliciteerd!

Beantwoorden
Citeren
Krulle37

Oorspronkelijk gepost door KBE91
Oohja ik lig niet onder de sloef , ze is gewoon zwanger.

Goed dat je dat ff verduidelijkt. :D
Gratz man!

Beantwoorden
Citeren

Dank u mannen , als hij groot is mag hij hier ook komen posten.

Beantwoorden
Citeren
Head Admin
Lanfear81

Gratz!

gratis startkapitaal als cadeau voor zijn 18de verjaardag? _biggrin:

Beantwoorden
Citeren

Hij mag de quize maken :D Thx man ^^

Beantwoorden
Citeren
elderwon

Ben effe niet mee: ZIJ is zwanger en JIJ moet vroeg je bed in? Qué? :D

Maar voor al nen hele dikke proficiat!! ;)

Beantwoorden
Citeren

Ja ze kan namelijk niet in slaap vallen als ik niet naast haar lig. Zo erg is het ook niet , al een geluk dat ik mijn laptop heb. Mercikes nog 2 maandjes half.

Beantwoorden
Citeren
elderwon

Lol, tjaa. Die van mij valt overal in slaap tegenwoordig :D

Beantwoorden
Citeren

Gelukzak :D al een geluk dat ik laptop heb :tongue:

Beantwoorden
Citeren