Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Ik zoek studiemateriaal

5 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
584 Weergaven
Bollebeertje

Misschien hebben jullie het al in mijn blog gelezen. Ik ben overgestapt van de SnG 18-mans naar de 180-mans. We hebben het hier over de turbo varianten op PokerStars. Nu ben ik op zoek naar nuttige en interessante studiemateriaal voor deze variant.

Ik weet niet hoe ik ze moet noemen, de 180-mans... Zijn het MTT's of SNG's? Ja het begint met 20 tafels. Echter staan ze wel in de SnG-sectie. Als je aan iemand zegt MTT op PokerStars zal hij waarschijnlijk zeggen: "Ja die megagrote toernooien waarbij je van je $1 buy-in $10.000 kan maken. Anderzijds als je voor de 180's grind dan speel je automatisch mee voor de TLB (Tournament Leaderboard).
De term MTSNG (Multi-table sit and go) heb ik ook wel eens voorbij zien vliegen. Een goede combinatie tussen de twee, dus ik denk dat ik ze zo ga noemen.

Enfin, waarom zoek ik nou juist zo graag naar het juiste antwoord? Weten om welke variant het gaat helpt een stuk makkelijker zoeken naar het juiste studiemateriaal. De 180-mans gaan erg snel en met 3x dubbelen zit je waarschijnlijk al in de prijzen. Mij doen ze meer denken aan een verlengde variant van de 18-mans. Op de 18-mans heb ik veel geoefend met ICM Trainer en vaak met Nashranges gewerkt tijdens het reviewen. De 180's wijken hier niet veel vanaf al weet ik wel dat je een stuk losser kan spelen en in het begin meer op cEV moet spelen.

Ik heb het forum al een beetje doorgespit om te zoeken naar geschikt studiemateriaal. Het volgende heb ik op mijn lijstje geschreven.

:spade:Video's:

• Lets go Turbo - Delen 1 t/m 9 (DonBartos) Niet elk deel, maar zag er wel een paar nuttige tussen staan.
  • Beginnersguide 180-mans - Delen 1 t/m 5 (DonBartos)
  • MTT van start tot finish! - Delen 1 t/m 3 (Pinowww) Vond ik wel aardig
  • Low Stakes MTT Review - Delen 1 t/m 3 (EliasVeritas)

:spade:Artikelen:

• Alle 180-mans gerelateerde artikelen in de MTT-sectie
  • SnG-sectie iemand tips? Want ik word duizelig van al die artikelen :P

:spade:Quizes:

• Wat raad je mij aan?

:spade:Overige (onbekende) materiaal?

• Voor de 18's oefende ik ook nog wel eens met ICM Trainer. Weet alleen niet of het hetzelfde effect heeft als ik het ook voor de 180's ga gebruiken.
  • Heb je nog tips?

Is er iets dat ik ben vergeten, of over het hoofd heb gezien, of wat jij denkt dat ik wel zou kunnen gebruiken, laat het mij weten!

Bollebeertje

Beantwoorden
Citeren
4 reacties
Bollebeertje Topicstarter
Bollebeertje

Oke, ik heb nu ook wat Psychologie & Didactiek artikelen erbij gegooid. Die lijken mij erg handig aangezien ik ook nog wel behoorlijk aan mijn mindset kan sleutelen. Ik heb het allemaal gerangschikt op de manier hoe geschikt ik het voor mijzelf vind. Denk dat iedereen daar wel een andere kijk op heeft.

Ik merk dat het er bij veel artikelen op hetzelfde neerkomt. Sommige artikelen vatten samen wat in andere artikelen verder is uitgewerkt.
Ik ken niet alle artikelen, sommigen heb ik ook nog nooit gelezen.
De 1. Basis artikelen wil ik echt goed kennen voordat ik verder ga met de 2. Belangrijke artikelen.
Zijn er artikelen waarvan jij vindt dat die echt in het basisrijtje thuishoort en andersom? Laat het mij weten!

Er zijn drie categorieën:

1. Basis: dit artikel bevat basisinformatie die nodig is voor elke succesvolle poker carrière.
  2. Belangrijk: de inhoud van dit artikel kent belangrijke aspecten en kan zeker nodig zijn voor een succesvolle carrière, maar is niet per definitie vanaf het begin noodzakelijk.
  3. Extra: dit artikel bevat informatie wat net een beetje dat extra geeft om je poker carrière de goede richting op te duwen.

Strategie: Psychologie & Didactiek

Basic

• Professionele Instelling (Basis)
  • Stop-Loss-Limits – Reddingsanker uitgooien (Belangrijk)
  • Hoe bescherm je jouw geld tegen tilt? (Basis)
  • Gokverslaving – Oorzaken, gevolgen en de weg eruit (Extra)
  • Tells in online poker (Extra)
  • Weg van de tafels (Belangrijk)

Bronze

• Zelfmanagement voor een pokerspeler (Basis)
  • Poker volgens patronen (Basis)
  • Time Management (Belangrijk)
  • Speelstijlen – vanuit psychologisch perspectief (Extra)
  • De juiste houding ten opzichte van geld (Basis)
  • De eigenschappen van een pokerspeler (Basis)
  • Downswing – een psychologische benadering (Basis)
  • Effectieve leermethodes (Basis)
  • Zelfmanagement Quiz (Belangrijk)
  • Concentratie (Belangrijk)
  • Psychologische analyses en concepten (Belangrijk)
  • Scripten (Extra, hierin wordt uitgelegd dat je een checklist voor jezelf kan maken)
  • Het Peterprincipe (Extra)
  • Wat voor leertype ben ik? (Extra)

Silver

• De pokermarkt is niet verzadigd – Je mindset om succesvol te pokeren (Belangrijk)
  • Tijd – Over de vaak verwaarloosde aspecten van poker (Belangrijk)
  • Tilt vermijden – Waarom het tot nog tie niet is gelukt (Belangrijk)
  • Principes van tiltcontrole (Belangrijk)
  • Mental coaching (1) – Inleiding (Extra)

Gold

• Postmoderne preflop-mindset: Over informatie- en aanpassingsprocessen in NL-SH (nvt)
  • Metagame – Wat het is en waarom het zo belangrijk is (Basis)

Series

• Neuropsychologie van poker (1) – Onder de motorkap (Basis)
  • Neuropsychologie van poker (2) – Serotonine en stemming (Basis)
  • Neuropsychologie van poker (3) – Dopamine, energie en concentratie (Basis)
  • Neuropsychologie van poker (4) – Motivatie en leren (Basis)
  • Neuropsychologie van poker (5) – De ijverige student (Basis)
  • Tilt: Inleiding (Basis)
  • Tilt: Bad beats en variantie (Basis)
  • Tilt: Scared Money (Basis)
  • Tilt: Te veel spelen (Basis)
  • Tilt: Fish en Sharks (Basis)

Bollebeertje

Beantwoorden
Citeren
Hoofdbeheerder
Lanfear81

Heyhey,

Een erg mooie gestructureerde opzet om de overstap te maken! Aangezien het toch nog een behoorlijke lijst is, kan ik hier en daar wat missen, maar dat kun je met latere comments altijd nog toevoegen. Het psychologische aspect is zeer zeker belangrijk en wordt denk ik vaak onderschat, dus het is mooi om te zien dat je deze artikelen ook in je leerplan opneemt!

Zorg er echter voor dat het ook niet te veel in 1 keer wordt, dat je je er blind op gaat staren. Maakt voor jezelf ongeveer een planning met wat je wanneer wil doornemen, zodat je het doseert. De serie van Neuropsychologie wordt bijvoorbeeld ook begeleid door een videoserie

Qua artikelen zou in ieder geval dit artikel niet overslaan:

Veel zal toch in de late fase beslist worden, omdat je daar het geld kunt winnen en je push/fold beslissingen zijn daar dus uitermate belangrijk.

Met de nash calculator ( http://www.holdemresources.net/hr/sngs/icmcalculator.html ) kun je eventueel ook situaties nabootsen, omdat je daar de payout structuur ook kunt aanpassen in plaats van de standaard 50/30/20 uit sng's.

Ik zou ook vooral handen posten op het handboordelingsforum en eventueel ook een thread starten in het discussieforum. Er zijn zeker meerdere leden geïnteresseerd in deze toernooien.

Hopelijk kun je met deze eerste tips al iets.

Beantwoorden
Citeren
Bollebeertje Topicstarter
Bollebeertje

Hey Rene,

Bedankt voor je reactie!
Ik begrijp inderdaad dat het beter is om één artikel meerdere keren te lezen dan meerdere artikelen één keer. Dat is zeker iets om hierin mee te nemen.
Goed dat je het zegt om een thread te starten in de SnG/MTT-sectie. Eigenlijk heb ik daar niet bij nagedacht toen ik deze thread starte, daarom vraag ik om deze te verplaatsen naar de andere sectie, omdat ik denk dat hij daar beter op zijn plaats is dan hier. Bedankt voor al je overige tips, ik ga het allemaal meenemen.

Bollebeertje

Beantwoorden
Citeren
Nivlem

Bollebeertje!

Goed bezig, zie ik! Bekijk je ook Engelse video's? Faarcyde, CollinMoshman en Lessthanthree zijn allen ook zeer sterke SNG spelers en hebben vrij veel goede video's geproduceerd. Misschien dat er daar ook nog iets tussen zit :).

Als er iets is waar ik je nog mee kan helpen, laat het dan vooral weten!

Beantwoorden
Citeren