Skip to forum
Wolfske: Poker, IIF...

Meldingen
Alles wissen

Wolfske: Poker, IIFYM and Wendler

3,804 Berichten
110 Gebruikers
0 Reactions
75.3 K Bekeken
Wolfske

Hallo allemaal,

Ik ben hier vrij nieuw en ben pas 'serieus' begonnen met poker. Ik heb een zee van tijd omdat ik ben afgestudeerd en nog werkzoekend ben.

In augustus kreeg ik een gek ideetje om wat geld te storten op pokerstars. Alles wat ik wist over poker was ik even vergeten aangezien ik maar begon met 10$ zonder een code in te geven (dom dom) ... Ik speelde als een donk en zakte al snel naar 6$

De laatste 2 weken ben ik terug begonnen met SnG 0.25$ met 90 spelers te spelen. Ook weer niet via Bankroll managment aangezien je met 6$ gewoon geen bankroll managment kan spelen ... nu ja 2 weken later sta ik op bijna 27-28$

Ik heb op 100 SnG 22 keer in de prijzen gespeeld met slecht 1 keer toernooi winst jammer genoeg. Ik heb een average ROI van 92 %. Deze termen zeggen me allemaal niet zo veel. Ik haal ze van pokerprolabs met de hoop om jullie wat interessante info te verschaffen

Ik ben geen expert en ik wil graag heel veel bijleren over poker. Ik ben begonnen met de strategie artikels te lezen en te leren stilletjes aan en ik hoop dat ik via deze thread wat tips kan krijgen over wat ik het beste doe enzoverder. Misschien zijn er toffe boeken om te lezen enzoverder .. ik heb toch tijd, kan beter eens testen hoe ver ik geraak.

Aanmoedigingen/ Suggesties / Tips ? Laat maar komen !

(Vandaag ben ik overigens nog eens 2/90 geworden )

Samenvatting van blog:
- 2012 Hey ik ben een vis die 45 mans speelt, ik ben werkloos en kan ni pokeren
- 2013 Ik ben een vis maar wordt beter, ik werk samen met omb en schakel in oktober over naar de 180 mans. In december schakel ik over naar de $15
- 2014; Ik ben een vis die geld wint

Beantwoorden
Citeren
3.803 replies
Wolfske

Ik denk dat ik morgen eens ga 'grinden' zoals ik dat hier lees. Mijn ROI ligt toch wel vrij hoog dus als ik nu eens wat meer tafels speel kan ik binnenkort eens op hogere tafels gaan spelen en eens écht wat geld winnen.

Morgenvroeg zal ik dus spelen op meerdere tafels tegelijk (speelde zelfs altijd op 2 tegelijk en stopte dan). Morgen eens een overgang naar 6 maken en kijken wat dat geeft :)

Die tips enzoverder zijn trouwens nog altijd welkom. Want ik ben tov velen van jullie toch nog steeds maar een beginner die gewoon wat basis kent !

Beantwoorden
Citeren
Sailer85

Succes!
En klinkt als goed begin! zeker lekkere ROI!

Als je er eerst altijd 2 speelde, bedoel je dat 1 tegelijk en dan 2 achter elkaar? of 2 tegelijk en dan pauze?
als je 2 tegelijk speelde en dan pauze nam zou ik als je er meer gaat spelen niet van 2 naar 6 springen, maar het rustig opbouwen dus eerst 3 lukt dat dan 4 lukt dat dan 5 etc...

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

2 tegelijk opstarten en als ze beide gedaan zijn stopte ik altijd.

Nu heb ik er 6 opgestart, in 2 ging ik er vrij vroeg uit dus had ik er nog 2 opgestart.
Kzit nu tijdens de pauze nog aan 3 tafels. 2 finaltables en bij de andere is nog 12 over. Ksta overal top 5 alsk me niet vergis.

Tzijn wel maar 45 mans toernooien van 0.25$ dus wat ik kan winnen ligt een pak lager natuurlijk. Aan de andere kant kan ik veel meer van die toernooien spelen want ze zijn sneller gedaan. Ik hoop vandaag over de 30$ bankroll te gaan.. misschien gebeurt dat binnen het uur zelfs al :]

Beantwoorden
Citeren
Eurnt

Bolletje om dit te volgen.

Wat Sailer85 al zegt zou ik niet van 2 naar 6 gaan maar het wat rustiger opbouwen. Een ROI van 92% is zeer netjes en hoop voor je dat je dat voorlopig vast kan houden. Mocht je nog vragen hebben zou ik deze gewoon stellen, er zijn een hoop mensen hier op het forum die je wel advies willen geven! Ook kan je handjes waar je niet zeker over bent posten in je blog of in het juiste handbeoordelingsforum.

Voor nu vooral succes! :f_love:

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

ja de overgang was idd zeer zwaar ..
Nu ja het draait wel goed af voorlopig.
Ik zit op die toernooien 3 x ITM
In het ene ben ik 6e geëindigd
In het andere heb ik gewonnen :pokerface: :coolface:
En in de laatste is het nu pauze en ben ik chipleader met nog 3 personen over. Al liggen we heel kort bij elkaar.

In de heads-up in dat toernooitje dat ik won was het al gedaan na 1 hand. Ik had 70 000 en hij had 7 000 (of 60 000 /6000 , maakt niet uit)
Ik had pocket 2 , dus ik zet hem all in .. hij callt met KQ en hit direct zijn K op de flop :( en op de turn valt er een twee :] gelukje, maar ik had die wss toch gewonnen .. ik had nog een paar coinflips over anders

Jaja, dus die 30$ is al gesneuveld _cool:

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

2e geworden , de HU begon ik met een stack die 4 keer kleiner was, ik nam nog even de leiding maar toen op een lelijke hand verloor ik bijna al mijn chips en was het tevergeefse moeite

Bankroll 31.44$

dit is de beruchte hand waardoor ik verloor
Plaats 2: Tambet (32861 in chips)
Plaats 3: wolfske89 (34639 in chips)
Tambet: zet de ante 75
wolfske89: zet de ante 75
wolfske89: zet small blind 800
Tambet: zet big blind 1600
GESLOTEN KAARTEN
Gedeeld aan wolfske89 [Ah 7d]
wolfske89: raiset 3200 naar 4800
Tambet: callt 3200
FLOP [Qd 9d Qs]
Tambet: bet 1600
wolfske89: raiset 3200 naar 4800
Tambet: callt 3200
TURN [Qd 9d Qs] [5d]
Tambet: bet 3200
wolfske89: callt 3200
RIVER [Qd 9d Qs 5d] [6d]
Tambet: bet 19200
wolfske89: callt 19200
SHOWDOWN
Tambet: toont [Kd 3d] (een flush, Koning hoog)
wolfske89: gooit hand weg
Tambet won 64150 van pot

Ik had moeten opgeven op de river vreesk. Maar dan maak ik plots ook een flush natuurlijk.
Ik denk dat ik wel een paar fouten maak in deze hand, al is HU meer bluffen als kaarten hebben. Uiteindelijk lig ik voor tot op d turn waar hij een flush maakt.

Beantwoorden
Citeren
Benji009

Hey wolfske,

Een goed begin zo te zien. Ben zelf een cashgame speler, dus geavanceerde tips kan ik je niet meegeven, wel kan ik je adviseren je STRIKT aan het bankroll management te houden, zeker in het begin. Zoveel pokerspelers zijn hierdoor al gesneuveld.

Zeker ook de strategieartikelen eens goed doornemen, maar daar ben je dus al mee begonnen. Daarnaast zijn er ook handige tools voor SNG-spelers.

Nog een laatste tip voor de toekomst: als je handen post, gebruik je best een van de handconverters. Is voor iedereen veel leesbaarder ;)

Succes!

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

de 2 % regel mag dus toch he ? Want ben al bezig met 0.50$ toernooien nu. Die zijn wel turbo. En merci voor de tips. Kvroeg me al af hoe jullie die handjes zo netjes konden posten

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

kzit terug onder de 30$ :facepalm:
ik had op een stuk of 6 toernooien 3 bad beats denk ik :rage:

Zeker die laatste was er weer eentje om in te kaderen. JK , K hitten op flop, gecalled door AQ die niets heeft en die maakt een run-run flush :rage: :rage: :rage:

Nog een zieke was 7-2 op BB checken, 2 paaar maken , een all in met een Q toppair, er valt nog een paartje op de river waardoor mijn 2 paar minder is als de zijne ..

Achja positief blijven denken. Ik heb nog altijd winst, schommelingen horen erbij. Al twijfel ik wel of ik die 0.50$ ga blijven spelen. Dat Turbo gedoe ligt me niet zo omdat ik nog niet goed genoeg ben in Equity uitrekenen (helemaal niet goed).

Beantwoorden
Citeren
beertie1

gl !!

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

ty !

echt slecht gerund op verschillende tafels. Heb echt last van bad beats en krijg ni veel. Alsk dan iets doe dan krijg ik constant iets klote tegen maarja dat stuk hoort erbij.

27.89 --> 31.44 --> 26.93

man de dag begon zo goed en kijk nu .. en ik heb het in elke s&g zowel de turbo als de gewone ..

iemand tips over welke ik nu het beste speel ?
0.5$ turbo 90 of 45 spelers
0.25$ 90 of 45 spelers

Beantwoorden
Citeren
CheckRaise1990

Hallo! Leuke start heb je wel al gehad zie ik, nice.
Ik persoonlijk zou kiezen voor de 45's omdat ik deze qua structuur en pay outs leuk vind. Maar je moet natuurlijk kiezen wat jij leuk vind en waar je je goed bij voelt.

Volg je ook coachings hier op PokerStrategy?
Alvast succes!

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

Nee ben pas aan het rondkijken .. daarom dit topic eigenlijk. Ik zou heel graag theoretisch veel meer willen leren enzo omdat ik besef dat dat veel beter moet. Dus dacht ik via deze weg ook wat tips te vergaren.

Wat houdt dat precies in die coachings ? Het klinkt als iets wat ik zeker zoek !

Beantwoorden
Citeren
CheckRaise1990

Je kan gratis coaching volgen, hangt wel af van welke status je bent, bronze, silver, ....
hier zie je een overzicht van de coachings die gegeven worden

Ik zou toch zeker en vast maandag steambull zijn coaching proberen te volgen, zeer interessant. (19:30 - 21.00) En als je er echt voor wilt gaan moet je zeker eens steambull zijn video's bekijken. Is maar één van de vele goede coaches hier op PokerStrategy.

Succes man, misschien kom ik dan wel eens tegen op de 45's later!

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

dat ga ik onmiddelijk doen ! Beetje videos kijken kan nooit kwaad.

Helaas kan ik het trouwens nog niet bijwonen omdati k brons ben. Jaren terug had ik me ingeschreven puur voor het gratis geld op partpoker.

Ondertussen ben ik wat volwassener en wil ik iets leren over poker .. kspeel nu ook op pokerstars ondertussen en mijn pokerstar account is voorlopig nog niet gevalideerd voor pokerstrategy .. kmoet nog eventjes wachten. Ben benieuw hoe snel ik silver en verder ga worden :)

alvast bedankt voor de info trouwens!

Ik heb ook net nog eens een basis artikeltje gelezen en ik ga me houden aan op zijn minst 2 uur theorie per dag te doen. Door video's , artikels, coachings en handjes bekijken op het forum !

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

@ checkraise

net naar 2 videos van turnbull gekeken. Echt interessant. Veel dingen die ik niet wist over bv pushen op de SB terwijl dat eigen zo logisch en basis is als je het hem hoort uitleggen. Kheb er wel respect voor !

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

3 45mans gespeeld. In eentje 4e geworden. Zo strikt mogelijk met de charts gespeeld. Is veel tighter. Kom veel sneller in push en fold, maar ook ga ook minder rap broke natuurlijk.

Dit is de laatste hand .. hij is vrij klote. Kwilde toch maar folden en toen bedacht ik me plots
PokerStars No-Limit Hold'em, 0.25 Tournament, 300/600 Blinds 50 Ante (4 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Button (t8315)
SB (t22429)
Hero (BB) (t5611)
UTG (t31145)

Hero's M: 5.10

Preflop: Hero is BB with 4, K
1 fold, Button calls t600, SB calls t300, Hero checks

Flop: (t2000) 6, 8, K (3 players)
SB checks, Hero checks, Button bets t6000, 1 fold, Hero calls t4961 (All-In)

Turn: (t11922) 5 (2 players, 1 all-in)

River: (t11922) Q (2 players, 1 all-in)

Total pot: t11922

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

PokerStars No-Limit Hold'em, 0.25 Tournament, 100/200 Blinds (8 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Button (t2695)
SB (t1465)
Hero (BB) (t2972)
UTG (t6849)
UTG+1 (t1956)
MP1 (t5257)
MP2 (t3150)
CO (t6517)

Hero's M: 9.91

Preflop: Hero is BB with 8, A
UTG calls t200, 2 folds, MP2 calls t200, 3 folds, Hero checks

Flop: (t700) 5, Q, A (3 players)
Hero bets t350, UTG raises to t700, 1 fold, Hero calls t350

Turn: (t2100) 6 (2 players)
Hero bets t2072 (All-In), UTG calls t2072

River: (t6244) 10 (2 players, 1 all-in)

Total pot: t6244

Ik verlies van een setje 5'en

Ik voelde me potcomitted onterecht denk ik nu. 2450 (ongeveer 12 BB) zou ik overhouden .. natuurlijk zag die pot van 2100 er erg lekker uit.
Met die 12BB had ik eigenlijk nog kunnen verder spelen en ik had niet het gevoel dat ik die push mocht maken ... flatertje denk ik .. deze komt op het handbeoordelingsforum in ieder geval

Beantwoorden
Citeren
Wolfske

Zondaag, vollebak spelen dus en leren !

Vandaag zou ik zoooo graag opnieuw over die 30 gaan

Bankroll voor vandaag :
26.97$

To be continued .. _cool:

Beantwoorden
Citeren