Ga naar het forum
Wolfske: Poker, IIF...

Meldingen
Alles wissen

Wolfske: Poker, IIFYM and Wendler

3,804 Berichten
110 Gebruikers
0 Reacties
76.2 K Weergaven
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

op 10 toernooien geen enkele keer ITM ... ik vraag me af of ik wel degelijk mij nog aan die charts moet houden. Ik moet veel deftige handen weggooien volgens die chart waar ik vrij zeker ben dat ik mijn tegenstander domineer. :f_mad: ikk volg het allemaal maar ik kom bij de laatste 25/45 al in een push or fold fase wat veel te vroeg is denk ik .. ik ga hier eens over spreken in een strategie topic want zo kom ik vast te zitten.

Ik ben zeker dat ik 2 keer itm was geraakt anders.

Beantwoorden
Citeren
CheckRaise1990
PokerStrategist

" Ik ben zeker dat ik 2 keer itm was geraakt anders. "

Bedoel je doordat je een goede hand weglegt in de vroege fase?
Er kan nog zoveel gebeuren in de late fase, het gaat soms zo snel daar dat je voor dat je het weet eruit ligt met je 9k stack op 200/400. Dus of je zeker kan zijn dat je ITM komt met een dubbeltje in de vroege fase betwijfel ik.

Het is natuurlijk klote veel te verliezen achter elkaar, maar als je naar je ROI van 90% kijkt heb je liever dat het altijd zo goed gaat terwijl dat gewoon sick is en niet veel voorkomt. Op lange termijn is dit ook zo goed als onmogelijk om vol te houden op de 45's.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

Bijvoorbeeld door AQ mee te spelen op de cutoff na een minraise ofzo :) Of net een positie te ver zitten om pockets te callen. Of elke KJ die ik krijg wegsmijten ..

heb verschillende toppairs en fullhouses gemist. Tkan ook zijn dat ik gewoon een beetje te veel verwacht ervan

Beantwoorden
Citeren
CheckRaise1990
PokerStrategist

Voeg me eens even toe op skype als je wil.

Beantwoorden
Citeren
CarlyTuur
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Wolfske
Bijvoorbeeld door AQ mee te spelen op de cutoff na een minraise ofzo :) Of net een positie te ver zitten om pockets te callen. Of elke KJ die ik krijg wegsmijten ..

heb verschillende toppairs en fullhouses gemist. Tkan ook zijn dat ik gewoon een beetje te veel verwacht ervan

Heb net je blogje ontdekt. Ga het ook volgen.

Bij SNG is het over het algemeen van belang inderdaad early vrij tight te gaan spelen, je komt vrij snel in een situatie waar je rond de 10BB komt(omdat je al met een relatief kleine stack start) en is het belangerijker chips te bewaren dan meer speculatieve handen te gaan spelen waar je vaak enkel value uit kan halen als je hit. Je hebt gewoon te weinig tijd hiervoor tov stack waarmee je start.

Nu die charts zijn meestal een handleiding voor beginnende spelers en zijn zo opgesteld om jij uit problemen te houden op de flop. Als je hit zal je vaak genoeg de beste hand hebben. Nu naarmate je meer ervaring krijgt in de games ga je een beter gevoel krijgen welke handen goed spelen, in welke situatie, met welk type spelers nog achter je, welke positie je zit, ... en kan je die ranges wat gaan uitbreiden met een aantal handen.

Bvb de AQ op CO zal ik sommige situaties ok zijn om mee te callen bvb een raise van een LAG speler moet callen en je een goede kans hebt om in positie te spelen of folden en je AQ vrij sterk is tegen zijn range, terwijl je kan folden bij een nit UTG raise waar je AQ het niet zo goed tegen doet.

Komt er op aan veel tijd in te steken, veel te lezen en veel de community te gebruiken (oa door handjes in de hand jugding forums to plaatsen)

In iedere geval veel success.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door CheckRaise1990
Voeg me eens even toe op skype als je wil.

Dat heb ik helaas niet :(

downswing naar 24.59$ , piek was 32$ :( :( :(
net wel nogns ITM geraakt .. echt wel elke coinflip verloren grrr

pushed:
eerst AQ verliezen tegen TT
dan TT verliezen tegen AJ
dan KJ verliezen van 88

en eruit met mijn KT tegen A4s (flop: A 44 :P )
Achja, toch terug een beetje zelfvertrouwen gekregen.

Beantwoorden
Citeren
CheckRaise1990
PokerStrategist

Ok dan niet.
Ik heb je willen helpen.

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

Ok dan niet.
Ik heb je willen helpen.

Hoe werkt dat die skype ? Het is echt niks persoonlijk. Ik heb het gewoon niet
Ik zal eens gaan kijken hoe dat allemaal werkt

Beantwoorden
Citeren
CheckRaise1990
PokerStrategist

Is een programma waarmee je kan praten met elkaar, of in groep.
Word nogal veel gebruikt door de leden hier op PokerStrategy om te communiceren met elkaar. Is helemaal niet zo'n groot bestand en zou goed zijn denk ik om hier ff accountje op te maken omdat het zeker in de toekomst handig kan zijn als je mensen ff vlug prive wilt spreken.
En ik wil echt eens naar je spel kijken en dan kan je die doorsturen op skype.
Groetjes (En ik neem niets persoonlijk op hoor :tongue: )

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

Is een programma waarmee je kan praten met elkaar, of in groep.
Word nogal veel gebruikt door de leden hier op PokerStrategy om te communiceren met elkaar. Is helemaal niet zo'n groot bestand en zou goed zijn denk ik om hier ff accountje op te maken omdat het zeker in de toekomst handig kan zijn als je mensen ff vlug prive wilt spreken.
En ik wil echt eens naar je spel kijken en dan kan je die doorsturen op skype.
Groetjes (En ik neem niets persoonlijk op hoor :tongue: )

Dat is dan praten als in chatten ? Ik weet bv dat skype veel gebruikt wordt voor te 'bellen', maar mijn probleem is dat ik onder in de living speel met een koptelefoon op terwijl ze hier TV zitten te kijken. Ik kan luisteren, maar niet terug praten :tongue:

En helpen mag zeker altijd.. Dus als we er iets mee zijn zonder dat ik praat (eventueel via een chatfunctie ) dan wil ik het zeker aanmaken !

Beantwoorden
Citeren
CheckRaise1990
PokerStrategist

Ja gewoon via chat, geen gesprek :)

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

tja mijn ROI kon geen 90 zijn zullen we maar zeggen .. ik heb stevig wat verloren de laatste dagen maar mijn ROI is nog 52% .. ik kan me nog verwachten aan heel wat verloren partijtjes vreesk :)

Maar dat is niet erg. Heb vandaaag de 5 delen SnG van Steinek afgemaakt en heb weer wat bijgeleerd. Vanaf nu veel oefenen met de ICM trainer en videos van steambull kijken.. en eventueel de 3e en 4e video van steinek nog een bekijken over de push or fold

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

Update:

gisteren erg veel theorie gezien en discussie gehad op het handbeoordelingsforum .. ik leer enorm veel bij. Sffs ga ik nog een video kijken van een 45 man sit en go, ik heb echt het gevoel datik nog bepaalde zaken over het hoofd zie. Ik ga wss nog eens een MTT artikel lezen om dat ook nog eens te checken.

EN dan ga ik vollebak spelen. Hoewel het me veel tijd kost blijf ik op de 0.25$ , hoeveel ik op dit moment verdiend per uur doet er niet toe. Ik moet eerst leren hoe ik mijn EV kan maximaliseren + ik kan me beter aan bankroll managment houden, dat gaat met turbo's niet.

Ik zit dus in een downswing en ik ga heel positief denken en die vandaag gewoon helemaal terug ombuigen en voor de eerste dag in 3-4 dagen terug winst maken !

Wish me luck !

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

downswing naar 24.59$

25.88 na de eerste sessie .. een 3e en een 4e plaats. En een keer gestorven op de bubble .. sffs wat handjes posten. Eersst fitnessen :pokerface: _cool:

Beantwoorden
Citeren
onmybike
BlackMember

He zag je onderschrift toevallig.
Raad je zeker aan om handen te posten in de handbeoordelings forum zag al dat je daar mee bezig was maar daar zijn altijd mensen die je willen helpen.
Miss ook leuk, morgen (woensdag) geef ik een coaching op pokerstrategy van 7 tot 8 over 45 mans sit en go en wat daar allemaal bij komt kijken. Miss ook leerzaam ;)

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door onmybike
He zag je onderschrift toevallig.
Raad je zeker aan om handen te posten in de handbeoordelings forum zag al dat je daar mee bezig was maar daar zijn altijd mensen die je willen helpen.
Miss ook leuk, morgen (woensdag) geef ik een coaching op pokerstrategy van 7 tot 8 over 45 mans sit en go en wat daar allemaal bij komt kijken. Miss ook leerzaam ;)

Toevallig dat ik het nu pas zie, reageer net in jouw blog dat ik in de wolken ben dat er een coaching van je komt .. kben je blog aan het lezen en het spreekt echt tot de verbeelding !

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

PokerStars No-Limit Hold'em, 0.5 Tournament, 100/200 Blinds 25 Ante (9 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

MP3 (t5035)
CO (t2420)
Button (t8444)
SB (t1275)
BB (t3815)
UTG (t3510)
UTG+1 (t1445)
Hero (MP1) (t3245)
MP2 (t5000)

Hero's M: 6.18

Preflop: Hero is MP1 with A, A
2 folds, Hero bets t400, MP2 calls t400, 5 folds

Flop: (t1325) 6, 8, 4 (2 players)
Hero bets t800, MP2 raises to t1600, Hero raises to t2820 (All-In), MP2 calls t1220

Turn: (t6965) 9 (2 players, 1 all-in)

River: (t6965) 3 (2 players, 1 all-in)

Total pot: t6965

5-7 kon uiteraard niet ...
6-6 verdorie .. kwas uitstekend aan het runnen in die sit & go , eerste hand kom ik AA tegen KK en direct verdubbeld, heel af en toe een handje en dan krijg ik zo alweer een juweeltje en wil ik er wat value uithalen zodat ik pus-fold kan spelen tegen shortstacks ... ;(
Maar er loopt nog een 45mans dus concentratie houden en na de pauze gewoon die SnG winnen !

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Wolfske
PokerStars No-Limit Hold'em, 0.5 Tournament, 100/200 Blinds 25 Ante (9 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

MP3 (t5035)
CO (t2420)
Button (t8444)
SB (t1275)
BB (t3815)
UTG (t3510)
UTG+1 (t1445)
Hero (MP1) (t3245)
MP2 (t5000)

Hero's M: 6.18

Preflop: Hero is MP1 with A, A
2 folds, Hero bets t400, MP2 calls t400, 5 folds

Flop: (t1325) 6, 8, 4 (2 players)
Hero bets t800, MP2 raises to t1600, Hero raises to t2820 (All-In), MP2 calls t1220

Turn: (t6965) 9 (2 players, 1 all-in)

River: (t6965) 3 (2 players, 1 all-in)

Total pot: t6965

5-7 kon uiteraard niet ...
6-6 verdorie .. kwas uitstekend aan het runnen in die sit & go , eerste hand kom ik AA tegen KK en direct verdubbeld, heel af en toe een handje en dan krijg ik zo alweer een juweeltje en wil ik er wat value uithalen zodat ik pus-fold kan spelen tegen shortstacks ... ;(
Maar er loopt nog een 45mans dus concentratie houden en na de pauze gewoon die SnG winnen !

Rap posten, 3 minuten later opnieuw AA op dus die andere tafel, nu wel een all in gewonnen :pokerface:

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

ook deze keer geen eerste plaats .. wel alweer finaltable en in de prijzen 3e keer vandaag ..

PokerStars No-Limit Hold'em, 0.25 Tournament, 300/600 Blinds 50 Ante (6 handed) - PokerStars Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Hero (CO) (t7220)
Button (t1610)
SB (t7321)
BB (t7940)
UTG (t37012)
MP (t6397)

Hero's M: 6.02

Preflop: Hero is CO with Q, A
1 fold, MP calls t600, Hero bets t7170 (All-In), 3 folds, MP calls t5747 (All-In)

Flop: (t13894) J, 7, Q (2 players, 2 all-in)

Turn: (t13894) 7 (2 players, 2 all-in)

River: (t13894) K (2 players, 2 all-in)

Total pot: t13894

Villain Alpenaufzug showed A :spade: T :spade: wins with straight

Op het moment stond ik 5/6 .. maar met die hand is het gewoon standaard push .. eerst zo'n vervelende limper .. maar daar zag ik geen kwaad in, dat is standaard op micro stakes .. dusja ik push
Ik lig voor ..
Tja en dan op de river he verdorie .. krijgk een straight tegen.

Het geluk wil nog net niet mee, maar ik zie positieve evoluties, kben veel zekerder geworden aan tafels en durf uiteindelijk te pushen. Ik word niet kwaad in deze gevallen dusja .. voor hetzelfde geld win ik die hand gewoon. Ik heb een juiste push gemaakt, meer kan ik niet doen he :]

Eindig bankroll op 25.25$ dat is een zeer lichte stijging tegen gisteren , maar dat maakt niet uit, mijn downswing is gestopt dat lijkt nu wel zeker

Beantwoorden
Citeren
Wolfske Topicstarter
Wolfske
Poker Player

Zieke beats dat ik vandaag te verwerken krijg haha, maar ik kan er mee lachen. Ik doe elke keer het juiste, lig elke keer voor (meestal mijlen ver) pré-flop en dan verliest ik .. elke keer AK ook nog .

al 2 keer AK tegen AK waardoor een 55 vrij easy wint
eerste hand die ik speelde was trouwens erg ziek .. ik zal hem hier posten

[1/1]
##########################################
PokerStars Game 89217950608 / Tournament
Table 643477051 3 -
Blinds : 10/20
##########################################

9 players
[SB] Maglownica (1500)
[BB] fittu87 (1500)
[1] Makuziom1 (1500)
[2] wolfske89 (1500)
[3] alirezahu (1500)
[4] tofagus (1500)
[5] Vadya (1500)
[6] Red button99 (1500)
[But] Lele184 (1500)

wolfske89 K♠ A♦ Initial Pot: 30

Makuziom1 folds
wolfske89 raises to 100
alirezahu folds
tofagus calls 100
Vadya calls 100
Red button99 folds
Lele184 folds
Maglownica folds
fittu87 is All in
wolfske89 is All in
tofagus is All in
Vadya is All in
### FLOP ### A♥ Q♦ J♠ Pot: 6010
### TURN ### 2♦ Pot: 6010
### RIVER ### 9♠ Pot: 6010
fittu87 shows A♠ K♦
wolfske89 shows K♠ A♦
tofagus shows 6♣ A♣
Vadya shows 8♥ T♥
Vadya wins 6010 from the main pot with A Strait, queen to eight

Komop, ik bet al 5BB omdat de blinds laag zijn .. nog zoveel calls .. en dan een all in .. ja ik moet gewoon mee .. gaan die 2 andere donks ook nog callen en als je dan ziet wie wint, dat is hilarisch :coolface:

Beantwoorden
Citeren