Laat ons in deze thread weten wat jij je nog herinnert van jouw eerste MTT-ship - wat ging er door je heen, of welke handen herinner je je nog. Heb je nog geen MTT gewonnen, dan kun je natuurlijk een stukje schrijven over wat hoe je denkt te reageren. Uit de inzendingen wordt 1 verhaaltje geloot die een $5 stake voor de nieuwe community wars ontvangt.
Mijn eerste MTT ship.
Even gegraven in het verleden:
"We zijn het gezegende jaar 2008. Het leven is goed, van crisis is er nog geen sprake, de vogels floten nog en de zon scheen nog.
Ikzelf had mijn eerste contacten met online poker al gehad op 1 of andere playmoney site. En had gehoord dat er op FTP freerols liepen waar je geld mee kon verdienen. Mij een accountje aangemaakt. Maar het aanbod aan freerols was wat weinig. Ik verveelde mij. Gelukkig liepen er om de 5 min, freerols naar de "poker after dark sat. ". Alleen moest je gelijk een malle op de inschrijfknop drukken om op tijd geregged te zijn.(Dit was dan ook het moeilijkste aan heel het toernooi. The good old times.
Is zo'n beetje alles wat ik nog weet van men eerste ship. Wat er door me heen ging, welke handen ik had, men gevoelens achteraf ???? (dit telt dan ook niet als verhaaltje)
Ik was net een week terug van vakantie en had drie weken niet gepokerd maar wel het boek "super system" gelezen in de bus richting spanje. Op een zondagavond (laatste week vakantie en was die week heerlijk thuis geweest met vrouw en kids) dacht ik: laat ik weer een keer een paar pogingen wagen. In andere toernooien was ik gebust maar zat er nog in eentje. Ik won toen dat laatste toernooi: de 2.70 Turbo Knockout en had dus deel vakantiegeld weer terugverdiend.
Ik wilde een deal sluiten met de nr 2 maar mijn vrouw zei: gewoon winnen die hap... geen deal. Ik kreeg AK en shovede die als big stack en kreeg een call van A6... ik shipte toernooi dus in headsup in 1 hand. Heb even verdwaasd voor het scherm gezeten omdat het de eerste keer was.
Het had op dat moment een goed effect op mijn mindset en werd in dezelfde week 3rde in een PLO toernooi en 4de in 180 mans SNG met hogere buyin.
Het was voor mij op zekere manier een ommekeer... ik ben iets beter gaan spelen dan daarvoor... heb het succes nog een keer ge-evenaard maar tegenwoordig haal ik welliswaar soms finaletafels maar het shippen ervan blijft even uit. Toch gaat het me weer een keer lukken. Daar ben ik zeker van.
Oorspronkelijk gepost door Rogier
welke MTT ship?
Degene die je zondag net niet haalde.......
Het was middernacht en moest 's morgens weer op school zijn.
Het was een 3x turbo en ging zo snel, final table duurde maar een 20tal minuten.
HU stond ik met 5BB tegenover big stack en uiteindelijk toch nog gewonnen!
Ik lag toen in mijn bed met de laptop en toen ik won maakte ik ff een fistpump en zat met een smile van hier tot in Tokyo. Heb niet meer geslapen die nacht, lukte gewoonweg niet. Had wel een leuk verhaal voor diezelfde morgen aan mijn vrienden te vertellen die het ook niet konden geloven.
Oorspronkelijk gepost door CheckRaise1990
Het was middernacht en moest 's morgens weer op school zijn.
Het was een 3x turbo en ging zo snel, final table duurde maar een 20tal minuten.
HU stond ik met 5BB tegenover big stack en uiteindelijk toch nog gewonnen!Ik lag toen in mijn bed met de laptop en toen ik won maakte ik ff een fistpump en zat met een smile van hier tot in Tokyo. Heb niet meer geslapen die nacht, lukte gewoonweg niet. Had wel een leuk verhaal voor diezelfde morgen aan mijn vrienden te vertellen die het ook niet konden geloven.
De adrenaline he? Had ik ook
slapen lukt heeeeeeeeel moeilijk dan
Oorspronkelijk gepost door pcbeem
Oorspronkelijk gepost door Rogier
welke MTT ship?Degene die je zondag net niet haalde.......
dacht dat een ship een 1e plaats was
1e uit 128 goed genoeg voor een MTT?
Duurde dik 4 uur of zo dus qua tijd vind ik het tellen
Het was een mooie 6 mei in 2011 en ondergetekende was nog een 18 jarige snotneus. In de bloei van zijn leven, maar geketend aan de kettingen van het middelbaar onderwijs systeem. Soulsword had centraal examens! Iedereen weet dat wanneer je echt iets moet doen, je alles aanpakt om dit te vermijden. Zeker iemand met een beruchte historie van uitstellen en soggen, waarna hij wel 8en en hoger shipte op school, probeert alles aan te pakken wat hij kan vinden.
Maar deze keer was het anders, op deze dag zou hij studeren en niet pokeren. Soulsword mocht heel even twee potjes headsup SNG doen als studie break. Om 12:15 registreerde hij zich voor 2 HUSNG van 2.+0.20$ en begint te spelen. Bam, 2 ships!, nu weer studeren. Echter bekeek hij zijn cashier en zag dat hij geen money erbij had gekregen. Hij had zich niet ingeschreven voor een HUSNG, maar voor een 128 man winner takes all HU tournament!
Aangezien hij op dat moment louter HUSNG speelde, crushte hij elke tafel zo hard dat hij al gauw bij beide lobby's een half uur moest wachten tot hij weer mocht spelen, aangezien het een septuple shootout betreft moet je elke keer wachten tot alle tafels klaar zijn met spelen. Na 5 shootouts was hij dan bij beide lobby's in de halve finale (toch een nette 10 potten achter elkaar gewonnen). Maar toen sloeg het noodlot toe, een misclick zorgde dat inplaats van mijn AA in lobby 1, mijn slechte hand (3-5o iirc) shovede, en op de andere lobby werd mjin AA (Waar ik na de missclick ook mee shovede) gekraakt.
Einde verhaal, maar door een geweldige suckout op de 3-5o (iirc) tafel zat ik dan toch echt in de finale van een septuple shootout HUSNG. Klamme handjes, kloppend hart, enorme scare maakte van mij meester, maar toch besloot ik om een railthread aan te maken.
De villain was een engelse pokerstrateeg, die ik uiteraard voor de break al aan het crushen was, ik stond in de break 2.4k vs 600 chips. Het moment supreme was nabij en ik voelde het aankomen (mijn rol was op dat moment iets van $70,- en de eerste prijs was $256,-)
K-T all in en ja hoor, daar komt de ship! Ik kon mijn geluk niet op, dit was waar ik voor speelde. 12 matches gewonnen (5 op de ene lobby, 7 op de andere) voor een grote ship in 3 uur en 56 minuten. Dit was geweldig, dit was genieten!
Uiteraard de Engelsman kwamen nog even uittilten in de thread, maar niemand pakte mij dit nog af.
En dit is het verhaal hoe ik mijn eerste toernooi shipte, mijn examen niet leerde (uiteindelijk alles met 8en en 7ens gehaald) en een Engelsman liet tilten en de tijd erna alleen nog maar HUSNG speelde.
Spoiler
PokerStars Tournament #390153168, No Limit Hold'em
Buy-In: $2.00/$0.20 USD
128 players
Total Prize Pool: $256.00 USD
Tournament started 2011/05/06 14:15:00 CET [2011/05/06 8:15:00 ET]
Dear Soulsword208,
You finished the tournament in 1st place. A USD 256.00 award has been credited to your Real Money account.
Congratulations!
Thank you for participating.
P.S.: Later heb ik nog 1 keer halve finale gehaald, maar nooit meer gespeeld daarna. De tijd die je moet wachten is te lang voor een super aggresive als mij ook al is de rake natuurlijk erg laag.
Maar in 4 keer spelen; 1 keer shippen, 2 halve finales en een busto in eerste ronde. Vind ik toch erg netjes
Ik herinner mij vooral nog de pijn in mijn achterwerk van het lange zitten, maar voornamelijk de leuke en sportieve rail van de ps members:
Spoiler
Ik vond het wel een grappige onderneming en prestatie voor iemand die 3 maanden ervoor nog op de play money tables speelde, en de basis regels van texas holdem nog niet eens wist.
PokerStars Tournament #588010967, No Limit Hold'em
Buy-In: $2.00/$0.20 USD
4942 players
$116.00 USD added to the prize pool by PokerStars
Total Prize Pool: $10000.00 USD
Tournament started 2012/07/09 2:30:00 CET [2012/07/08 20:30:00 ET]
Dear knuffel_dier,
You finished the tournament in 1st place. A USD 1,568.80 award has been credited to your Real Money account.
You earned 950.58 tournament leader points in this tournament. For information about our tournament leader board, see our web site at http://www.pokerstars.com/poker/tournaments/leader-board/
Congratulations!
Thank you for participating.
mijn eerste ship was er een om nooit te vergeten. Net uit de luiers en net men eerste poker boekie doorgelezen over ja wel limit holdem. Het was de dag dat mijn leven veranderde mensen praten welleens over live changing money nauw that is where we talk about! ik nam een dikke shot op een big limit toernement meer dan 4000 mensen deden mee en de payout en tegenstand waren overweldigend. maar i was ready to do it. ik zal jullie de luck box verhalen besparen maar na 7 uur zal ik aan de FT heudsup en ik won hem. Het gevoel van zoveel geld en zoveel mensen te hebben verslagen was onbeschrijfelijk. Aan de ene kant voelde ik me zo goed dat ik zoveel mensen had verslagen en aan de andere kant voelde ik me nutteloos omdat alle fantasieen over huge money niet waar waren maar het een freeroll met een prijzenpot van 50$ was en een eerste prijs van 9,37$ was die ik 1 uur later weer had weggedonkt
Aangezien Lanfear m.i.a. lijkt heb ik maar de loting gedaan met een random generator en dit zijn de winnaars.
Judging actie ($5 BI):
-Gildo0
Ship promo ($5 BI):
- wcgrutto
- onmybike
stel je voor promo (volledige BI):
- holidayon
Gefeliciteerd, mochten jullie om wat voor een reden af willen zien van je gewone prijs, geef dit dan even aan dan gooi ik hem opnieuw in de verloting. En anders mogen jullie je inschrijven voor de homegame en dan voeg ik jullie BI toe aan de pot.
p.s. ik heb de Facebook promo vervangen door een extra BI via de ship thread omdat Lanfear deze er op moest zetten maar er niet was.
Eigenlijk raar. Ik herinner me eigenlijk niets meer van mijn eerste ship. Ik herinner me wel nog mijn eerste Final Table op Party Poker, toen ik er $67 of zo won en eruit ging in 7de met een bad beat JJ < 99 of zoiets... Was toen 4u 's nachts of zo en vol adrenaline, maar dus wel balen want mijn bankroll was toen nog wel redelijk peanuts. Was een $1 Rebuy waar ik aan meedeed zonder zelf te rebuyen :). Eerste prijs was toen rond de $1000, denk ik.
EDIT: OPR to the rescue, en was blijkbaar helemaal niet mijn eerste Final Table, en was $87 en ik was 6de, en eerste plaats was $540. Kortom: mijn geheugen is niet echt betrouwbaar meer :D.