Skip to forum
Hallo van een begin...

Meldingen
Alles wissen

Hallo van een beginneling

8 Berichten
5 Gebruikers
0 Reactions
852 Bekeken
Ryuka

Hallo,

Ongeveer een jaar geleden met poker in contact gekomen via iemand anders. Direct geïnteresseerd, maar mijn niveau is zoals waarschijnlijk de meeste beginners bedroevend. Na wat geld te hebben verloren heb ik het eerst maar weer voor gezien gehouden. Toch zou ik het graag nog een keer willen proberen om winstgevend te kunnen pokeren.

Dus na wat google op deze site terecht gekomen. Heb de quiz al gedaan, hier en daar wat lopen lezen op het forum, wat coaching video's gezien en een live coaching gevolgd. Maar de informatie is wat overweldigend en weet niet echt waar en hoe ik moet beginnen.

Mijn eerste doel is dan ook om standaard poker strategie te leren en vanuit daar verder te werken aan mijn niveau.

Hopelijk kan iemand mij wat wegwijs maken.

MvG,

Ryuka

Beantwoorden
Citeren
7 replies

He Ryuka!

Welkom op dit forum :)

Allereerst zou ik eens wat videos bekijken en artikelen gaan lezen.

Zoals je al gedaan hebt coachings bijwonen en het belangrijkste is dan, heel actief vragen gaan stellen, gewoon echt alles vragen wat je niet snapt, er is altijd wel iemand die je vraag zal beantwoorden in de chat, evenals de coaches, die op alles antwoorden.

Ik heb geen idee of je al speelt en wat je speelt en of je een database programma gebruikt die je statistieken toont op tafel, zoals pokertracker of holdem manager?

Je zal ook een variant moeten gaan kiezen om te spelen. Sng's, mtt's, cashgames..het is iniedergeval niet aan te raden om alles door elkaar te gaan spelen op het begin, dit is heel verwarrend.

Het is lastig om een geheel passend advies te geven, omdat ik niet weet wat je al kan en wat voor software je gebruikt etc...

Ook kan je veel leren door handen te posten op het: Handbeoordelingsdforum

Misschien is het leuk om een blog te starten, zodat je daar dingen kan posten, dingen waar je op het moment mee bezig bent en waar mensen je kunnen helpen als je vragen hebt. Dit kan natuurlijk ook gewoon in de daarvoor bestemde threads.

Ik hoop dat je hier wat mee kan, veel geluk met het pokeren :)

Gr

Beantwoorden
Citeren
Angstzweet

Welkom! :)

Ik denk dat het ook belangrijk is om te kijken wat je het leukst vindt. Toernooien, cashgames of sit en go's. Je zou eens op een pokerroom met wat speelgeld wat uit kunnen proberen om je vervolgens op een type toe te leggen.

Op deze manier heb je wat meer houvast en is de informatie ook niet superoverweldigend als je in het strategiegedeelte ( http://nl.pokerstrategy.com/strategy/ ) begint onder jouw gekozen speltype.

Als je vragen hebt, stel ze gerust, we are all here to help!

Angstzweet

Beantwoorden
Citeren
Ryuka

He,

Bedankt voor de reacties.

Ik ga beginnen met de laagste limieten van de cash games. Ik denk dat ik daar het beste kan werken aan een solide basis.

Heb de artikelen van BSS al gelezen en gister de live coaching van rogier gevolgd. Ik zal nog wat video's gaan bekijken en mij nog wat meer verdiepen in "Hoe te spelen na de flop".

Heb al een account op PokerStars (geen bankroll nog), maar zat erover na te denken om op andere en misschien een wat beginner vriendelijk (indien die er zijn) pokerroom te beginnen. Ik gebruik nog geen software. Als het poker wat lukt en heb wat geld te besteden zal ik mij eens verdiepen in de software.

Als ik ga beginnen op de laagste limieten zijn er dan andere dingen waar ik op moet letten? Een tracked pokeraccount? Rakeback? Misschien andere dingen?

Alvast bedankt.

Beantwoorden
Citeren
Angstzweet

Ik zou hier even een kijkje nemen, hier kunnen ze je goed op weg helpen:

Partnerrooms: waar kan ik best terecht?

Beantwoorden
Citeren
Kidd0Beatrix

Hi,

Ja, enorm overweldigend. En daardoor ook niet altijd makkelijk de weg te vinden. Ik kan je van harte aanraden om een blog te starten.

Dat heeft mij enorm op weg geholpen.

Welkom en succes

Beantwoorden
Citeren
Ryuka

He,

Bedankt voor de reacties.

Ik heb even in die thread lopen lezen en zo doende gekozen voor 770. Daar heb ik dus nu een tracked account. Alleen vond het niet zo geweldig site en kreeg een 20 dollar ticket als ik bij FTP kwam spelen. Dus ik speel nu op FTP NL2 op die ticket. Heb nog niet zo heel veel gespeeld maar toch 4 BI gewonnen.

Ik probeer ook wat handjes op het beoordelingsforum te plaatsen. Alleen ik krijg de text bestanden van FTP niet compleet geconvert.

Iemand die mij hiermee kan helpen? Heb hier ook al een thread gestart alleen helaas nog geen reacties vandaar ook de vraag hier even.

Alvast bedankt.

Beantwoorden
Citeren
michel2311

Je kunt je text bestand van 1 hand in een handconverter plaatsen. Het kan zijn dat deze niet werkt (is bij mij) en dan kun je een andere gebruiken zoals weaktight. Dan gewoon op convert duwen en alles moet goed zijn.

Als je nog vragen hebt stel ze gerust. :)

Btw. als je hier tracked speelt en dus een hogere status krijgt heb je toegang tot een enorme hoeveelheid van informatie en je kunt coachings bezoeken. Is denk ik meer waard dan die $20 op FTP. :)

Beantwoorden
Citeren