Hallo,
Ongeveer 2 maanden geleden heb ik mij aangemeld op deze site om te meer te weten te leren pokeren. Ik had al een account op Pokerstars maar geen bankroll. Na 2 weken krijg ik een mailtje van Pokerstars dat als ik een account aanmaakte op Full Tilt Poker ik een $20 Ringgame ticket kreeg. Zo gezegd zo gedaan en zo had ik mijn eerste $20 dollar waarmee ik op 1 tafel kon spelen.
Na hier en daar wat weten te winnen had ik na een weekje een bankroll van ongeveer $30 en pakte ik er een extra tafel bij om sneller en meer te kunnen winnen. Ik was ook wel benieuwd hoe het op Pokerstars was dus had een paar dollar naar Pokerstars gestuurd. Dat ging niet zo goed dus had ik snel mijn overgebleven paar dollars teruggestuurd naar Full Tilt Poker. Blijkbaar gold deze transactie als een First time deposit en kreeg zodoende 10 tickets voor het First Deposit Freeroll toernooi en een Sit n Go ticket van $2.25. Met bar weinig kennis van Sit n Go's of Hyper Turbo heb ik ticket kunnen omtoveren in een eerste plaats in een 6max hyper voor $8.19.
Na ongeveer een maand spelen had ik mij toch maar eens ingeschreven voor zo'n First Deposit Freeroll toernooi. Totaal geen idee hoe zo'n toernooi te moeten spelen heb ik als een "idioot" elke Hoge Aas of 2 plaatjes pre flop all in gegooid. Hoewel dit natuurlijk een strategie is van niks kan ik niet bepaald zeggen dat het verkeerd is gegaan. Van ongeveer 11.000 mensen heb ik de finale tafel als chipleader weten te bereiken en uiteindelijk 3de geworden en een prijs van $250 weten te winnen.
Ik heb hierna nog even op Full Tilt Poker gespeeld om wat bonussen vrij te spelen, tickets die ik nog had te spelen en mijn FTP points opgemaakt. Ik had toen een bankroll van ongeveer $330 dollar. Hiervan heb ik $50 naar Pokerstars gestuurd en deze heb ik op NL2 weten te verhogen naar $90 (maar inmiddels weer wat afgezakt).
Hoewel ik naar mijn mening toch een mooie bankroll bij elkaar weten te spelen van $0 ben ik niet tevreden over mijn spel. Vandaar dat ik een blog ben gestart om op een actieve manier mijn spel te verbeteren.
Doel van deze blog:
Actief werken aan het verbeteren van mijn spel
Een discussie platform voor andere (Micro) cashgamers
Een handvat voor andere (beginnende) cashgamers
Uitlaatklep wanneer ik tilt.
Mijn persoonlijke doelen:
Door zo veel mogelijk +EV te spelen door te groeien naar het volgende limiet
Met de tijd een HUD kopen (om mijn leaks in mijn spel te ontdekken en een voordeel te hebben op mijn tegenspelers)
(tijdelijk) Stoppen met spelen wanneer ik tilt.
Regelmatig posten in mijn blog. (Handen waar ik over twijfel, die mij laten tilten of waar ik geluk heb)
Bankroll management:
0 - 100 => NL2
100 - 250 => NL5
250 - 625 => NL10
625 - 1250 => NL 25
Hieronder reserveer ik een aantal posts waar ik een aantal images toevoeg van mijn starthanden die ik gebruik. In ieder geval voor NL2 en NL5. Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden en wat jullie zouden aanpassen.
Laat even weten of je ook op de micro's speelt en een blog hebt zodat ik je kan volgen.
Ryuka.
PS ik heb helaas nog geen HUD, dus ik kan jammer genoeg nog niet van die mooie grafiekjes plaatsen.