Skip to forum
Hallo allemaal (Mar...

Meldingen
Alles wissen

Hallo allemaal (Markd1ce)

10 Berichten
6 Gebruikers
0 Reactions
1,046 Bekeken
Markd1ce

Hallo allemaal,

Mijn naam is Mark en ik ben 21 jaar oud. Ik speel al een jaar of 3 poker. Ik heb hier het laatste jaar aardig wat geld mee verdiend (check sharkscope of OPR --> Markd1ce).

De laatste tijd wil dit bedrag eigenlijk niet meer stijgen. Ik maak eigenlijk geen gebruik van Bankrollmanagement en een dergelijk programma als Holdem manager.Ook ben ik al ruim een jaar lid van deze site, maar heb ik hier eigenlijk nooit gebruik van gemaakt. Dit leek mij dus een mooi moment om hier eens wat meer informatie te verzamelen om mijn spel verder te verbeteren.

Vragen en tips hoor ik graag!

Groet Mark

Beantwoorden
Citeren
9 replies
Head Admin
Lanfear81

Hey Mark,

Leuk dat je je na al die tijd toch actief wordt op het forum.

Ik neem aan dat je vooral toernooien speelt? Of speel je ook cashgames?
Voor het verbeteren van je spel zou ik je zeker aanraden om eens een kijkje te nemen in de strategieforums en mee te discussiëren over de geposte handen:

Uiteraard kun je ook je eigen handen posten, al is het daarvoor vaak wel makkelijk als je een programma als Hold'em Manager of PokerTracker gebruikt.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

Welkom!

Best wel straffe resultaten voor iemand die geen Hold'em Manager of Pokertracker gebruikt ! Wat bedoel je met 'de laatste tijd' want zo te zien heb je in 2013 toch ook aardig wat gewonnen. Vergeet ook niet dat MTTs grote variance hebben, en het vrij normaal is om dan ineens enkele maanden te hebben met nauwelijks winst.

Beantwoorden
Citeren
Markd1ce

@Lanfear:
Bedankt voor het antwoord. Ik speel vooral toernooien idd, heel af en toe cashgames maar dan is het vooral geld inleveren;) Ik zal me eens meer gaan verdiepen in de forums en dergelijke. Nadeel is dat ik bronzestar zal blijven omdat mijn account gekoppeld is aan William Hill, waar ik nooit op speel.

@Viper PP:
Ja denk dat het inderdaag vrij goede resultaten zijn. Als Holdem Manager daadwerkelijk zoveel invloed op je spel heeft, wil ik er graag gebruik van gaan maken. Winst neemt niet toe, en dit komt vooral omdat ik toernooien met hoge buy ins speel en me dus niet aan BRM hou denk ik!

Groet Mark

Beantwoorden
Citeren
MintberryC

Oorspronkelijk gepost door Markd1ce
@Lanfear:
Bedankt voor het antwoord. Ik speel vooral toernooien idd, heel af en toe cashgames maar dan is het vooral geld inleveren;) Ik zal me eens meer gaan verdiepen in de forums en dergelijke. Nadeel is dat ik bronzestar zal blijven omdat mijn account gekoppeld is aan William Hill, waar ik nooit op speel.

Weet niet welke tijden je meestal speelt, maar WilliamHill heeft in de middag/avond best een aantal leuke toernooien om te spelen. Daarbij is het in ieder geval tot en met 55$ echt heel soft.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

Oorspronkelijk gepost door Markd1ce
Ja denk dat het inderdaag vrij goede resultaten zijn. Als Holdem Manager daadwerkelijk zoveel invloed op je spel heeft, wil ik er graag gebruik van gaan maken. Winst neemt niet toe, en dit komt vooral omdat ik toernooien met hoge buy ins speel en me dus niet aan BRM hou denk ik!

PT (mijn voorkeur) of HM zijn vooral zeer handig als je gaat multi-tablen, want dan wordt het wel lastiger om reads te krijgen. Op dat moment zijn stats in een HUD echt wel goud waard. Ik single-table zelfs vaak gewoon terwijl ik TV kijk, en dus enkel naar mijn scherm kijk als ik een actie moet doen. Heb dan dus totaal geen idee van wat er aan de tafel gebeurt maar de HUD vertelt op dat moment het meeste dat ik moet weten :D.

Qua BRM is de eerste vraag natuurlijk of je überhaupt wel een bankroll hebt, i.e. een bepaald bedrag dat specifiek bedoeld is om te pokeren. BRM zorgt er immers enkel voor dat je als goede/winnende speler nooit blut gaat (i.e. je bankroll is op) maar als je geen bankroll aanhoudt kan je bankroll ook niet op raken :D. Een BRM garandeert dus niet dat je blijft winst maken.

Je BI's zijn misschien licht aan de hoge kant (maar zeker niet overdreven) in vergelijking met wat je al bijeen gewonnen hebt, maar je mag vooral niet over het hoofd zien hoe groot de variance is, zeker op Stars waar de fieldsizes ook heel groot zijn. Als ik jouw resultaten zie, dan lijk je me daar nog redelijk van gespaard voorlopig. Aan je grafieken zie ik immers helemaal niet dat het de laatste tijd wat minder gaat.

Als je je wat wil verdiepen in BRM, ga ik niet nalaten van mijn eigen schrijfsels te promoten : Viper's BRM serie :D. Lees zeker ook de commentaren van anderen, want niet alles wat ik zeg is optimaal. In de laatste 'aflevering' vind je ook een spreadsheet die je zeker ook kan helpen om ook deposits en cashouts te beheren, alsook je BR bij te houden als je op meerdere sites tegelijk speelt.

Beantwoorden
Citeren
Markd1ce

Hartelijk dank voor deze uitgebreide reactie. Ik multi-table eigenlijk altijd, dus het gebruik van dit programma is eigenlijk noodzaak. Heb al een paar keer geprobeerd een dergelijk programma te gebruiken maar ik kom er niet uit. Kan iemand mij hier mee helpen?

Daarnaast zal ik je stukken over BRM zeker eens doornemen!

Groet Mark

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

Als je hulp wil met PT4 of HM2, start je best een nieuw topic hier : https://forums.pokerstrategy.com/nl/forum/board.php?boardid=1361 . Je kan daar terecht met zowel vragen rond installatie als rond het gebruik van de tools.

Zelf heb ik redelijk wat ervaring met PT4 dus als je vragen daarover gaan, kan je van mij zeker een antwoord verwachten :).

Beantwoorden
Citeren
davey040

nice results man (y)

Beantwoorden
Citeren
oscaar10

kan natuurlijk nooit kwaad om je spel te verbeteren en software te gaan gebruiken maar 4k downswing kan ook gewoon normale variance zijn als je op small/midstakes speelt

Beantwoorden
Citeren