Hoe speel je als bigstackbully?
Tijdens mijn laatste $3,30 pokerstarstoernooi met meer dan 3200 spelers in een mtt rebuy addon werd ik plots eerste met nog 1322 spelers te gaan.. Ik speel zoals altijd tight en wacht op kaarten, zoals ik altijd doe en zoals PS het voorschrijft, met als gevolg dat je snel daalt in ranking (waar je eig ni hoeft op te letten, want een toernooi win je pas op het einde)
Ik eindig uiteindelijk als 247ste itm en win een kleine 22 dollar, de eerste 495 spelers ontvangen geld.
Eigenlijk had ik liever als een bigstackbully gespeeld en closer to the final table geeïndigd. Final table is altijd mijn doel, naast itm geraken uiteraard. Nu met de grote stack was ik al praktisch zeker van itm te geraken, wat mij ook al tevreden stelt, maar toch had ik het liever wat uitgebuit zonder veel risico (ik weet het klinkt tegenstrijdig) Maar naar mijn gevoel heb ik gewoon te passief gespeeld en kon ik veel verder geraken.
Gisteren bvb in een ander toernooi met 200 spelers heb ik nooit de grootste stack gehad maar ben ik wel mooi vierdes geëindigd en 126 dollar geshipped.
Als ik een bigstack heb, is de zekerheid groot om itm te geraken, maar om vandaar uit dan ook nog de stack op te bouwen, is het voor mij moeilijker dan wnr ik een kleinere stack heb en sneller kan pushen.. Het is voor mij nog een werkpunt waar ik aan wil werken. Ik lijk wel een grotere angst te hebben om chips naar voor te duwen dan met een kleine stack. De meesten wouden gewoon preflop direct pushen tegen mijn stack en dan zijn de speculatieve handen gewoonweg niet goed genoeg, ik speel liever op zeker.
Even terzijde ik heb nu bijna 4 jaar cashgames gespeeld en tussendoor meestal op zondag es een toernooi. Ik heb de laatste week een paar toernooien gespeeld met mooie resultaten en wou mij daar meer oprichten.
Nu zou ik graag eens weten hoe jullie spelen eens jullie de grootste stack aan tafel hebben. Is hier ergens een bigstackbully pro in de buurt? Ik ben ettelijke keren verplaatst geweest van tafel en telkens had ik nog de grootste chipstack maar veel heb ik er niet mee gedaan eerlijk gezegd, tot mijn grote spijt.
Zo zat er ene rechts naast mij die vaker dan normaal opende en paar keer loose(?) mn blinds stealde. Toen ik QQ had op de SB, had hij azen :/ Zo ben ik dan 1/3 van mijn stack kwijtgeraakt, jammer genoeg but it's part of the game, ik begin niet te tilten, shit happens. Verder tight gespeeld tot het uiteindelijke resultaat.
Hoe zouden jullie spelen met de grootste stack? Een grotere range aannemen? Kleiner openen? (ik open sowieso al 2,5 *bb, veel kleiner gaat niet heh) Vaker stealen? Op reraises dan folden, of toch maar loose 3betten?
Ik weet het is afh van de situatie, de tegenstander, de positie, de flop, de kaarten, het image... maar toch had ik graag van iem wat deskundige uitleg of een artikel gelezen.
Ik voel me wat fishy nu lol