Deze week willen we graag weten wat voor jou een of de reden is om geen coaching bij te wonen. We hebben slechts vijf opties, maar denken dat dit wel de meest voorkomende zijn. Laat ook even weten waarom je het vaak niet bijwoont of gewoon vergeet en wat je mening over de coachings in zijn algemeen is.
overige: ik heb al heel weinig tijd om te pokeren, daarom kies ik ervoor om gewoon te gaan spelen ipv een coaching te volgen
ik kijk wel af en toe video's
Coachings zijn er niet zo gek veel op Full Tilt.
Ben te lui om de verschillende pokerrooms te installeren.
Daarnaast gaan de coachings vaak over shortstacken, iets waar ik mij niet schuldig aan maak.
ik werk vrij veel en daarom zijn vaak de start tijden moeilijk te halen voor mij.
maar dat is meer een probleem van mij zelf dan dat jullie daar wat aan kunnen doen...
het probleem met het volgen van een coaching is gewoon dat je ervoor moet gaan zitten terwijl je anders zelf zou gaan pokeren.
de meeste pokerspelers zijn standaard vrij lui. dus een coaching is een soort leren.
en ik heb geen concentratievermogen :D.
dus als ik een coaching ga volgen dwaal ik snel af.
o ja en heel persoonlijk. ik vind vlaams een beetje een lastige taal om te volgen. ik snap het wel. maar het luistert niet altijd prettig.
ik zou de stem mogelijkheid: ik poker liever zelf toevoegen, lijkt dat veel mensen het daar mee eens zijn..
Daar had ik aan gedacht! Maar toen bedacht ik me bij mezelf dat iedereen eigenlijk wel liever speelt dan dat hij kijkt. Dat bedenk ik me ook altijd als het bijvoorbeeld op tv is. Het is echter toch belangrijk om aan je pokerspel te werken buiten de tafels, dus om die reden heb ik hem weer achterwege gelaten. Maar als dit je reden is dan is dat goed om te weten, dus post het hier vooral.
M'n tijd om te pokeren is vrij beperkt. Daarnaast wil ik ook voldoende lezen, eigen handen bekijken, andere handen op de fora bestuderen, etc.
In het huidige format is het volgen van een coaching bovendien intensief, je moet goed opletten om mee te krijgen om welke handen het steeds gaat en is er weinig tijd om dieper (langduriger) in te gaan op een specifieke hand omdat nu eenmaal live gespeeld wordt. Dat vind ik wel een gemis.
Toen ik pas begon heb ik veel aan de coachings gehad en was ik er 3 keer per maand, maar ik heb ze nu niet meer echt nodig. Zelf handen analyseren en af en toe een twijfelgeval op het forum posten vind ik tegenwoordig voldoende om van te leren.
Dus ik vul in: "educatieve waarde te laag"
Tijdens het tijdstip van de coaching is ben ik meestal zelf aan het pokeren of niet thuis.
Een tip om ze interactiever te maken is programma's gebruiken zoals teamviewer waar de leden ze "live" kunnen meevolgen. Dan komen er wel andere dingen bij zoals privacy, etc maar misschien iets om over na te denken.
Hey TobinqBe,
Via teamviewer is niet echt een mogelijkheid, tenzij het om een 1-op-1 coaching zit. Daarnaast zitten we met onze Vlaamse coaches met het probleem van die rare limieten.
Voor de site zelf hebben we er wel over nagedacht, maar met het aantal coachings dat in de verschillende talen tegelijkertijd plaatsvinden, is er een bandbreedte probleem helaas ![]()
Verder zijn we nu over nieuwe manieren aan het brainstormen om eea makkelijker te volgen te maken. Vandaar ook deze poll ![]()
Groeten,
Leo
Bij mij is het een combinatie van veel faktoren. De belangrijkste reden, die ik dus ook heb aangegeven is dat ik het vaak vergeet. Ook vind ik coachings vaak moeilijk te volgen omdat ik, als visueel typje, me niet altijd kan voorstellen welke hand de coach heeft. Zou er een oplossing gevonden worden om dit te omzeilen, zo dat een heel erg groot plus punt zijn.
Zelfs vind ik de video's ook interessanter, omdat je die kunt bekijken als het jou schikt, je situaties terug kunt spoelen en opnieuw bekijken etc.
ik vergeet de tijdstippen altijd, maar ook vind ik de video's interessanter dan de coachings omdat je die dan kan terugspoelen en bekijken wanneer je zin hebt.
Misschien is het mogelijk om coaching+vid te combineren? Dat coach een video van z'n gespeelde handen uitzend en dat de rest dit kan volgen. Zodanig als coach de video pauseert dat dit bij de rest ook zo is(dit is denkik wel mogelijk).
Zo kan coach alle tijd nemen om uitleg te geven, zie je welke hand de coach had, en kan je toch op het moment zelf vragen stellen of heeft de coach zelfs de tijd om aan kijkers te vragen, wat zou jij hier doen/wat denk jij dat hier het beste is?
Om ze daarna uit te leggen waarom dit niet klopt
Oorspronkelijk gepost door marcelhermus
o ja en heel persoonlijk. ik vind vlaams een beetje een lastige taal om te volgen. ik snap het wel. maar het luistert niet altijd prettig.
Dom excuus imo
Oorspronkelijk gepost door Leo258
Hey TobinqBe,Via teamviewer is niet echt een mogelijkheid, tenzij het om een 1-op-1 coaching zit. Daarnaast zitten we met onze Vlaamse coaches met het probleem van die rare limieten.
Groeten,
Leo
Dat is voor mij dus verleden tijd ![]()
Nu, hebben mensen misschien praktische tips voor de coaches die ze interessant vinden ? Bijvoorbeeld voor mijn coaching met Timor maandag, ik ga daar proberen om dieper in te gaan op één bepaalde hand en eventueel dan zelfs een reeks andere triviale beslissingen op andere tafels niet vernoemen omdat die ene leuke situatie nog uitgelegd dient te worden op het gemak. Een soort live groepsevaluatie per interessante hand geven, met meer coachesinteractie en bepaalde andere handen die ik speel tegelijk gewoon negeren omdat dat standaard is.
Voor de rest ... nja, ik kan moeilijk een Hollands accent nadoen natuurlijk. Limburgs luistert prettig genoeg
k ben een trouwe coaching volger, en vind alle bovenstaande commenteren dan ook moeilijk te begrijpen. Van ALLE coaches die hier rondzwerven vind ik een educatie terug die vele malen hoger is dan bij een average spler. Ik snap dan ook niet dat er zo weinig mensen zijn die deze volgen...
Coachings verbeteren je spel enorm en je leert hier enorm van. Wat tijd inruimen om van je hobby een iets serieuzer en beter project te maken is imo dan ook een must. Natuurlijk zijn er verbeterpunten....
Maar het is al fijn dat er aan gewerkt wordt..
Ik kon dan ook niet stemmen deze keer......
Goed idee sonic, zo hou je er ook meer de aandacht bij denkik.
Soms heb ik echt het gevoel dat er een beetje afgerateld word:
linksboven heb ik... rechtsonder heb ik...
Terwijl als je gewoon meer in gesprek bent en je zegt plots: ok nu moet je hier even linksonder kijken, ik heb 99 in BB en SB limpt (ik zeg maar iets) is de aandacht er misschien sneller bij.
Ik zal er maandag zeker proberen bij te zijn!