Skip to forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] NL10 SH A5s flopped flush

17 Berichten
7 Gebruikers
0 Reactions
444 Bekeken
EliasVeritas

SB (15,20)
BB (11,45)
MP2 (24,90)
Hero (10,20)
CO (14,40)
BU (10,20)

0,05/0,1 No-Limit Hold'em (6 handed)
Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.60 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP3 with A♣, 5♣
MP2 folds, Hero raises to $0,40, CO calls $0,40, 3 folds.

Flop: ($0,95) 7♣, 6♣, 3♣ (2 players)
Hero bets $0,70, CO raises to $2,60, Hero calls $1,90.

Heeft slowplay hier zin? Kans op turnklaver is klein denkik en dan zie ik hem wel nog eens betten met TPTK of een overpair terwijl ik denk dat hij dit wel fold op de flop na een push. Ook bij een klaver check ik sowieso de turn en hoop dat hij dan eventueel een flushdraw heeft.

16 replies
martyk32

lijkt me allebei prima, tegen een aggro is call check prima, reraisen tegen tight lijkt me beter. als je hem maar niet direct allin gooit lijkt me. daarom reraised hij hier goed, want hij heeft zeker duidelijkheid, call geeft absoluut sterkte,

ik reraise liever flop denk ik, is puur intuitief.

viewer88

kzou hier callen, pushen of reraisen gaat je (denk ik) geen value opleveren.

verder turn half pot betten en river pushen :D

EliasVeritas

Waarom hem niet nog es laten betten op turn, hij moet daar toch sowieso made hand protecten?

Oorspronkelijk gepost door viewer88

verder turn half pot betten en river pushen :D Een set gaat vaker folden op een turn dan op een flop in dit geval.
Slowplay mag, maar elke paired board en andere gaat u problemen geven, namelijk gevaar voor achter te liggen en gevaar voor geen value meer te krijgen.

Slowplay is hier wel goed, daar niet van, maar ge moet u bewust zijn van de risico's die het met zich meebrengt.

Sonic, welke :club: brengt gevaar dan??? En geloof me een set gaat hier toch niet folden op NL10.... Dus om de controle te behouden zou ik hem hier rustig slowplayen....

NLDPeter

Oorspronkelijk gepost door calimero1981
Sonic, welke :club: brengt gevaar dan??? En geloof me een set gaat hier toch niet folden op NL10.... Dus om de controle te behouden zou ik hem hier rustig slowplayen....

elke niet omdat je dan nier de beste hand hebt, maar omdat je dan geen value meer uit niet-flush handen kan halen

Oorspronkelijk gepost door NLDPeter

elke niet omdat je dan nier de beste hand hebt, maar omdat je dan geen value meer uit niet-flush handen kan halen

Ok, maar geen enkele :club: zorgt er voor dat je de hand verliezen gaat iig..... Daarnaast hoeft dat niet altijd zo te zijn.... Heeft hij hier de K of de Q vast van :club: krijg je op NL10 alsnog uitbetaald......

Neoken

En geloof me een set gaat hier toch niet folden op NL10....

Hangt natuurlijk af van wat soort speler villain is. Niet iedereen op 10NL is een donk eh :P

Oorspronkelijk gepost door Neoken

En geloof me een set gaat hier toch niet folden op NL10....

Hangt natuurlijk af van wat soort speler villain is. Niet iedereen op 10NL is een donk eh :P

Nee, idd. Sorry....

1 op de 30 a 35 is een goede speler....... :D

Neoken

Oorspronkelijk gepost door NLDPeter

Ok, maar geen enkele :club: zorgt er voor dat je de hand verliezen gaat iig..... Daarnaast hoeft dat niet altijd zo te zijn.... Heeft hij hier de K of de Q vast van :club: krijg je op NL10 alsnog uitbetaald......

Als ie K :club: of Q :club: heeft zal em zowiezo toch niet meer folden bij een reraise. Als em er geen heeft en er komt toch een :club: op turn dan is uw actie foetsie, kheb et al genoeg zien gebeuren...

Laat ik t allemaal anders verwoorden. Ik denk dat een check hier meer value uit de hand haalt.

En ok, ik ben me bewust welke risico's het met zich meebrengt.....

Alleen denk ik dat als je value uit een hand wil halen je altijd en soort risico moet nemen.....

Dus op NL10 in deze situatie vind ik de check/call op de flop ok.

De brengt zoals gezegd het gevaar dat ge uit sets, two pairs of overpairs geen enkele waarde nog kunt halen, omdat hij weet dat gij waarschijnlijk een heel goede flush gaat hebben.
Ge verliest daarom niet, maar het gaat hier om zoveel mogelijk $$$ in uw achterzak te krijgen.

EliasVeritas

Er kwam dus een :club: en ik heb dan maar gecheckt.
Als ie ging betten ging ik raisen in de hoop dat ie KQ :club: had.
Ik verwachte wel een checkbehind en op de river ging ik dan nog een bet plaatsen die ik hem wel zag callen met een set.
De river was nog een :club: wat dus gewoon worst case was.
Hij folde na een bet van mij.

Dit was dus een slowplay met risico's :)
Thx for the comments!

viewer88

Oorspronkelijk gepost door SonicXT

verder turn half pot betten en river pushen :D Een set gaat vaker folden op een turn dan op een flop in dit geval.
Slowplay mag, maar elke paired board en andere gaat u problemen geven, namelijk gevaar voor achter te liggen en gevaar voor geen value meer te krijgen.

Slowplay is hier wel goed, daar niet van, maar ge moet u bewust zijn van de risico's die het met zich meebrengt.

welke risico's? enige dat je hier nog kan beaten is een full house, en dat is een risico wat ik graag neem :)

moest het board nog pairen kan je altijd voor potcontrole gaan.

Neoken

Oorspronkelijk gepost door SonicXT

welke risico's? enige dat je hier nog kan beaten is een full house, en dat is een risico wat ik graag neem :)

moest het board nog pairen kan je altijd voor potcontrole gaan.

Hij bedoelt dat je met slowplayen hier ook het risico neemt om uw actie te verliezen op turn...

EliasVeritas

Indeed, of op de flop nog natuurlijk :)