Skip to forum
Quiz van de Week: P...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Quiz van de Week: Pocket Pairs en Sets

55 Berichten
30 Gebruikers
0 Reactions
5,046 Bekeken

Deze week hebben we weer een quiz voor jullie.

Vandaag willen we het hebben over kleine pocket pairs. Er is geen standaard manier om deze preflop te spelen, want je kunt ze alleen postflop winstgevend spelen wanneer je een set hit. Implieds odds spelen hierbij een grote rol. Je kunt een set echter postflop op verschillende manieren spelen. Welke speelstijl winstgevend is tegen verschillende spelers zal worden uitgelegd aan de hand van deze quiz.

Maak de quiz over Pocket Pairs en Sets, kijk hoe goed jouw spel is met kleine pocket pairs en lees het persoonlijke advies na afloop.

Als je eerdere quizes wilt maken, lees dan ook even het nieuwsbericht.

Succes!
Leo

54 replies
EliasVeritas

Je hebt 16 van 21 mogelijke punten behaald. Dat komt overeen met 76 %!

Vooral op vraag 6 veel punten verloren, maar situatie is dan ook een beetje absurd...

12 punten. Nog lang geen tijd om te gaan bigstacken :)

Je hebt 19 van 21 mogelijke punten behaald. Dat komt overeen met 90 %!

WOW, ik stons er zelf ook van te kijken, alles goed op de laatste vraag na, al vind ik dat mijn move toch wel te beargumenteren valt....

NLDPeter

Je hebt 20 van 21 mogelijke punten behaald. Dat komt overeen met 95 %!

Ben het alleen niet helemaal eens met de vraag die ik fout had.

Vraag 8.

Je hebt besloten om te callen.

Stacks & Stats
BB ($243.32)
SB ($45.56)
Hero ($165.21)
CO ($145.54) (29/25/4.1/22/1291) [VPIP/PFR/AF/WTS/Hands]
MP ($67.77)
UTG ($129.32)

Preflop: Hero is BU met 7 , 7
2 folds, CO raist naar $4.00, Hero callt $4.00, 2 folds

Flop: ($9.50) A, 7, 3 (2 spelers)
CO bet $6.50, Hero...

Hoe reageer je?

Call (2 Punten)
3-Bet naar 18 USD (1 Punten)
3-Bet naar 30 USD (0 Punten)

Jouw antwoord 3-Bet naar 18 USD (1 Punten)

Hero heeft preflop gecalled en gehit. We hebben positie, het board is ongevaarlijk en we zitten tegen een agressieve speler die ervan houdt om te bluffen en zeker een 2nd barrel afvuurt op de turn. Je zou hier moeten slowplayen. Wanneer villain een aas heeft dan zal hij zeker blijven betten. Wanneer hij geen aas heeft zal hij waarschijnlijk folden wanneer wij agressief spelen.

Wanneer we willen raisen, wat niet verkeerd is mits we dit ook doen met andere handen in deze situatie, dan is een raise naar $18 voldoende. Een raise naar $30 zou overplayed zijn en niet nodig, omdat we hiermee alle handen wegjagen die anders zouden kunnen callen.

We moeten hier even nagaan wat onze calling range is. Tegen deze speler is dat In mijn ogen Ax en monsters. Terwijl onze raising range hier is Monsters, middelmatige handjes die we bereid zijn te veranderen in een bluf (zoals PPs) En pure bluffs. Hij kan tegen deze range veel beter makkelijker bluffen op de turn of zelfs 3-betten op de flop als hij niks heeft. En als hij wel wat heeft zal hij de turn en river vaak c/c spelen, omdat hij hoopt value te krijgen uit onze bluffs.

EDIT: of overschat ik de gemiddelde NL100 LAG?

TobinqBe

Je hebt 20 van 21 mogelijke punten behaald. Dat komt overeen met 95 %! Enkel een puntje verloren in vraag 2 waar een call wel moet kunnen denk ik.

Je hebt besloten om te openraisen.

Stacks & Stats
BB ($125.43) (23/13/1.7/27/459) [VPIP/PFR/AF/WTS/Hands]
SB ($123.50) (30/9/0.6/31/300)
BU ($88)
CO ($143.65)
MP ($145.50)
Hero ($134.45)

Preflop: Hero is UTG met 2 , 2
Hero raist naar $4.00, 3 folds, SB callt $4.00, BB raist naar $15.00, Hero...

Hoe reageer je?

Fold (2 Punten)
Call (1 Punten)
4-Bet (0 Punten)

Je hebt 21 van 21 mogelijke punten behaald. Dat komt overeen met 100 %!
hupla :P

NLDPeter

Oorspronkelijk gepost door TobinqBe
Je hebt 20 van 21 mogelijke punten behaald. Dat komt overeen met 95 %! Enkel een puntje verloren in vraag 2 waar een call wel moet kunnen denk ik.

Stacks & Stats
BU ($88)
CO ($143.65)
MP ($145.50)
Hero ($134.45)

Hoe reageer je?

Fold (2 Punten)
Call (1 Punten)
4-Bet (0 Punten)

Je krijgt hier gewoon niet de odds om te callen, ook mog met een speler achter je die de optie heeft om te raisen. Je moet $11 bijleggen en je speelt voor $120 stacks. Als je de flop mist moet je check/folden, en als je je set hit zul je niet vaak genoeg afbetaald worden om een call te rechtvaardigen.

het spijt me wel, maar ik vind vraag 6 echt waardeloos, en de uitleg is niet veel beter...

Villain is tight aggro hier, je zit hier denk ik zelden tegen een lagere set aan te kijken, maar het kan, in dat geval zit je goed.

Hij heeft een flushdraw zoals as-ks, dan heb je maar een 70-30 situatie, dan kan hij op de flop best een potbet plaatsen, en op de turn (hij heeft een straat en gaat nog voor de flush) een iets lagere bet (60% potbet)

k-k kan, net zoals pocket vrouwen, maar geloof niet dat hij met deze stats zo blijft 2barrelen terwijl elke aas hem al verslaat. Deze handen kunnen we schrappen denk ik

Hij 2nd-barrelt met Air. Dit kun je ook wel schrappen met zijn stats, en anders, knappe bluf van m, respect.

Jij verslaat in mijn ogen alleen nog iets als er nog een 5 komt of als het board pairt, en beide kansen zou ik niet op spelen.

Edit: en deze zin gaat echt nerges over vind ik. "Elke Ax hand heeft al een straight gehit en we kunnen villain hoogstens op K Q zetten. Vele andere handen zouden hier pushen, dus een raise is hier niet logisch." Natuurlijk pusht een straat hier niet, die probeert geld erin te krijgen

Ik denk echt dat folden hier zeker een optie is, zelfs met de uitleg die jullie eraan geven

TobinqBe

Oorspronkelijk gepost door NLDPeter

Stacks & Stats
BU ($88)
CO ($143.65)
MP ($145.50)
Hero ($134.45)

Hoe reageer je?

Fold (2 Punten)
Call (1 Punten)
4-Bet (0 Punten)

Je krijgt hier gewoon niet de odds om te callen, ook mog met een speler achter je die de optie heeft om te raisen. Je moet $11 bijleggen en je speelt voor $120 stacks. Als je de flop mist moet je check/folden, en als je je set hit zul je niet vaak genoeg afbetaald worden om een call te rechtvaardigen.

We zitten hier wel in positie en de kans is groot dat de SB overcallt (speelt 30/9) en dan worden de odds wel heel erg aantrekkelijk. Daarom wil ik wel een flopje nemen hier en play from there.

NLDPeter

Stacks & Stats
BU ($88)
CO ($143.65)
MP ($145.50)
Hero ($134.45)

Hoe reageer je?

Fold (2 Punten)
Call (1 Punten)
4-Bet (0 Punten)

We zitten hier wel in positie en de kans is groot dat de SB overcallt (speelt 30/9) en dan worden de odds wel heel erg aantrekkelijk. Daarom wil ik wel een flopje nemen hier en play from there.

Positie maakt in dit geval vrij weinig verschil, je kan namelijk nooit bluffen omdat je geen initiatief hebt. Je speelt dus gewoon je kaarten in dezespot en die zijn hier niet goed genoeg om te callen.

NLDPeter

Oorspronkelijk gepost door dopedopey

het spijt me wel, maar ik vind vraag 6 echt waardeloos, en de uitleg is niet veel beter...

Villain is tight aggro hier, je zit hier denk ik zelden tegen een lagere set aan te kijken, maar het kan, in dat geval zit je goed.

Hij heeft een flushdraw zoals as-ks, dan heb je maar een 70-30 situatie, dan kan hij op de flop best een potbet plaatsen, en op de turn (hij heeft een straat en gaat nog voor de flush) een iets lagere bet (60% potbet)

k-k kan, net zoals pocket vrouwen, maar geloof niet dat hij met deze stats zo blijft 2barrelen terwijl elke aas hem al verslaat. Deze handen kunnen we schrappen denk ik

Hij 2nd-barrelt met Air. Dit kun je ook wel schrappen met zijn stats, en anders, knappe bluf van m, respect.

Jij verslaat in mijn ogen alleen nog iets als er nog een 5 komt of als het board pairt, en beide kansen zou ik niet op spelen.

Edit: en deze zin gaat echt nerges over vind ik. "Elke Ax hand heeft al een straight gehit en we kunnen villain hoogstens op K Q zetten. Vele andere handen zouden hier pushen, dus een raise is hier niet logisch." Natuurlijk pusht een straat hier niet, die probeert geld erin te krijgen

Ik denk echt dat folden hier zeker een optie is, zelfs met de uitleg die jullie eraan geven

ben het helemaal met je eens folden kan hier zeker.

En zo vind ik dus dat bij die laatste hand opgeven wel erg makkelijk is.... De A is misschien voor hem ook wel een scarecard. Waarom ga je hier wegleggen op een 1/3 pot(donk)bet... Ik zou deze iets meer aggro spelen door te reraisen. Daarna zou ik m wel folden op een shove van villian.....

Maar het zijn daarom ook meningen, niet alle antwoorden zijn per definitie goed/fout.... Alleen sommige opties zijn beter dan andere...

TobinqBe

Stacks & Stats
BU ($88)
CO ($143.65)
MP ($145.50)
Hero ($134.45)

Hoe reageer je?

Fold (2 Punten)
Call (1 Punten)
4-Bet (0 Punten)

Positie maakt in dit geval vrij weinig verschil, je kan namelijk nooit bluffen omdat je geen initiatief hebt. Je speelt dus gewoon je kaarten in dezespot en die zijn hier niet goed genoeg om te callen.

Was reactie op je check/fold argumentatie.

RobbieV

Oorspronkelijk gepost door calimero1981

WOW, ik stons er zelf ook van te kijken, alles goed op de laatste vraag na, al vind ik dat mijn move toch wel te beargumenteren valt....

Ik ben het met jou eens hoor. Ik heb exact dezelfde score behaald en ook op de laatste vraag de punten laten liggen. Ik heb gekozen voor een reraise, omdat ik vind dat in VEEl gevallen dat een betere move is. Ook niet altijd. In ieder geval zijn beide opties heel erg player dependend en kun je zeker voor beide een goed argument aandragen.

Uitwerking

Ook precies dezelfde keuze gemaakt bij de laatste vraag. :D

Rogier

Oorspronkelijk gepost door Disability
Uitwerking

blah, ik heb toch 100 buyins i dont care about variance.

Oorspronkelijk gepost door Rogier

Oorspronkelijk gepost door Disability
Uitwerking

blah, ik heb toch 100 buyins i dont care about variance.

Nah, moet kunnen. :D

RobbieV

variance?????? leg me dat concept eens uit Rogier:D

Rogier

Oorspronkelijk gepost door RobbieV
variance?????? leg me dat concept eens uit Rogier:D

russisch roulette met je roll