Skip to forum
serieuze reacties.....

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] serieuze reacties...

9 Berichten
9 Gebruikers
0 Reactions
592 Bekeken

Ik ben hier nu pas sinds enkele weken actief op het forum, maar ik wil even iets kwijt... Misschien heb ik heel weinig recht van spreken, maar het moet me even van het hart ;)

Soms zie ik topics die in potentie heel goed kunnen zijn en waar mensen heel veel aan kunnen hebben, maar dan komt er 1 opmerking tussendoor waardoor de treath ineens niet meer serieus is. Dat er onzinnige opmerkingen worden gemaakt is natuurlijk prima, dat moet gewoon kunnen op een forum, maar als er een serieuze discussie is, vind ik het jammer als er niet op gereageerd wordt, of als er zomaar overheen geluld wordt...

Sorry dat ik dit nu zo zeg, maar ik zie heel veel meerwaarde in PS, dus ik hoop dat in de serieuze topics ook serieus wordt geantwoord... Er is natuurlijk heel veel ruimte voor onzin en daar ben ik voorstander van, maar de serieuze topics moeten ook wel serieus blijven denk ik...

Voorbeeldje: in dit topic werd om een serieuze discussie gevraagd, waar ik m'n best heb gedaan om serieus te antwoorden, en dan komen er zo'n reacties na... (obvious niet persoonlijk tegen de reageerders, dit is gewoon een voorbeeld) ;) :

Advanced voorbeeldhand, fold KK preflop?

gr

Tom

8 replies
superjunk
Rogier

ben er vrij zeker van dat die topic niet echt serieus was, KK folden preflop in een donkament is vrij onmogelijk.

ook "is 1e keer dat ik m zag, hij leek me een goeie reg" na 10 hands in zon donkament geeft t n beetje weg dat t niet serieus is

viewer88

Mja dacht ik dus ook :P

Weet niet precies wat nick hiermee wou bereiken eigenlijk, zag er eerst serieus uit dan begint hij flauwe foto's te posten :P

Hoi Tom,

Ik snap je argument wel. Er zat echter wel meerwaarde in deze thread. De reden dat nick dit heeft gepost (en dat heeft hij ook uitgebreid uitgelegd in zn coaching als het goed is), is dat hij het gevoel had dat er bij het beoordelen van andermans handen teveel naar resultaten wordt gekeken die in het wit/grijs erbij staan. Dit leidt tot onconstructieve, terugredenerende beoordelingen.

Om dit te testen had hij deze thread gepost. KK kan immers nooit gefold worden daar.

De intentie was dus voorbereiding voor de coaching om zo de beoordelingen van andermans handen vooruit te helpen. Het was dus wel degelijk serieus en bedoeld om meerwaarde te creeeren.

Ik kan me echter voorstellen dat het niet heel constructief lijkt als je puur naar de thread zelf kijkt.

Groeten,
Leo

DeKuip

Nog even een kleine toevoeging van mijn kant, ben zelf geen SNG'er maar toen ik de hand zag was dit het eerste dat me opviel:

MP2 raises to t1500 (All-In), MP2 calls t1300 (All-In)

Hero had K, K (one pair, kings)
SB had A, A (one pair, aces).
Outcome: MP2 won t3000

Gewoon even goed kijken naar bovenstaande en je ziet meteen al dat er iets niet klopt.

Voor de rest vind ik dat je een goed punt hebt in het algemeen. En het is ook goed om dat hier gewoon te zeggen, in plaats van het te verzwijgen!

Hallo Tomtom,

Ik snap je sentiment, alleen als ik serieus in een thread post "post aub geen resultaten, want dit kan het beoordelingsproces negatief beoordelen", dan wordt er niet geluisterd, en wordt de volgende hand weer gewoon met resultaat erbij gepost.

Vandaar mijn poging om met een soort grap-thread mensen te laten zien hoe lastig het is om een objectieve beoordeling te geven als er resultaten bij staan. Ik heb echter wel een heel verhaal erbij gepost waarin ik precies uitleg waarom ik de hand postte, en waarom ik denk dat het nuttig was, ondanks dat de vraag of je moest callen of niet behoorlijk onzinnig was, aangezien je KK uberhaupt nooit moet folden preflop.

Ook werd ik niet blij van het feit dat er heel bijdehand gereageerd werd op allerhande handen die in het forum gepost werden, met ultragoede reads etc., terwijl het mij iig overduidelijk was dat mensen vaak geneigd zijn heel gauw "fold" te roepen tegen iemand die een hand verloren heeft.

Ben het op zich wel eens met Tom dat het serieus moet blijven en over bepaalde zaken niet te makkelijk overheen geluld dient te worden. Over het algemeen vind ik wel dat iedereen hier elkaar goed helpt en respect heeft voor elkaar iets wat vlgs mij uniek is en echt heel tof!
Ik vind het daar in tegen wel een goede actie van Nick dat ie eens een statement maakt tegen dat resultaat er bij posten, ikzelf irriteer me daar ook aan.

Ik zit zelf hier best vaak onzinposts neer. Ik zal ik er gaan letten dat ik dat niet zal doen als er een serieuze nuttige discussie gaande is.
Excuses als je je ooit aan me hebt geïrriteerd.