Skip to forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] $1/2 A8 vs maniac

4 Berichten
2 Gebruikers
0 Reactions
290 Bekeken
Pairdrawer65

tegen een hele agressieve speler. hij drie bette me hier eerder me j9o dus leek me een cap wel ev+. verder dacht ik eraan om de river te checken om hem een kans te geven om te bluffen. maar leek me toch niet de beste line.

Full Tilt Limit Hold'em, $2.00 BB (5 handed) - Full-Tilt Converter Tool from FlopTurnRiver.com

Preflop: Hero is SB with A, 8
3 folds, Hero raises, BB 3-bets, Hero caps, BB calls

Flop: (8 SB) 5, A, 2 (2 players)
Hero bets, BB calls

Turn: (5 BB) 2 (2 players)
Hero bets, BB calls

River: (7 BB) A (2 players)
Hero bets, BB calls

Total pot: $18 (9 BB) | Rake: $0.75

3 replies
Yoghi

http://poker-tools.flopturnriver.com/Hand-Converter.php ;)

Heb hem even voor je gefixt, volgende keer liefst ook resultaten weglaten :)

Yoghi

Ik vind je cap preflop niet echt goed, ik vind het beter om hier gewoon de 3-bet te callen, en dan passief blijven postflop, en ook vaak met A high naar de showdown gaan. De kans is groot dat wanneer je capt je postflop van de beste hand gebluft wordt. Daarnaast is je equity ook weer niet zo super, zelfs niet tegen een hele wijde range.

equity win tie pots won pots tied
Hand 0: 51.391% 47.98% 03.41% 287568182 20420285.50 { 33+, A3s+, K7s+, Q8s+, J9s+, T9s, 98s, A5o+, K9o+, Q9o+, J9o+, T9o }
Hand 1: 48.609% 45.20% 03.41% 270897647 20420285.50 { As8c }

De river check/raise kan heel erg goed zijn, en zeker goed dat je erover nadenkt =) De vraag is hier alleen wel wat voor soort tegenstander het is. Als hij hier QJ ofzo heeft, zal hij dan behind checken of is hij zo agressief dat hij gewoon altijd bet wanneer je checkt? Kan hij hier een 5 of een pokcket pair valuebetten?

Jouw check straalt hier heel veel zwakte uit, maar als hij te vaak handen als J high, Q high behind gaat checken wanneer hij wel de turn callt, is het beter om gewoon te betten. Wanneer hij als een idioot alle handen bet omdat je checkt, is een check/raise hier zeker in orde.

Pairdrawer65

ik denk dat ik pre-flop wel redelijk goed ben om tegenspelers zijn kaarten te lezen. reads zoals hij limpt hier met een wide range of zijn 3-bet hier moet wel een een sterke hand zijn. maar met reads post-flop maken zoals hij 3-bet mij hier los of zijn raise hier is waarschijnlijk top-pair etc. en ook heb ik hier dus moeite om een read postflop op mijn tegenstander te krijgen. ik denk dat ik zeker beter ga spelen als bijvoorbeeld hier reads kan gebruiken. wat is de beste manier om zulk soort reads te krijgen (en te gebruiken). ik speel op het moment zonder pokersoftware (niet omdat ik nalatig ben, maar het niet goed werkend krijg). is dit echt een must om te hebben om je spel te verbeteren. of maak je zulk soort reads door gewoon goed post-flop te observeren?