Ga naar het forum
Interview Artanis 3...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Interview Artanis 3 November 2008

1 Berichten
1 Gebruikers
0 Reacties
402 Weergaven
RobbieV
Oldschool Grinder

EliasVeritas: Hoi Artanis! Ik heb zo net je eerste video gezien, hoe was het om tegen een scherm te praten?

Artanis11: Ik praat regelmatig tegen schermen, alleen luisteren ze niet altijd.

Nee, ik had wel al eens eerder wat video's opgenomen in het Engels, gewoon voor mezelf en voor vrienden, dus voor mij was er weinig raars aan. Er was alleen af en toe een bewoner die raar opkeek.

EliasVeritas: Je hebt een dikke ship gemaakt in een tournament onlangs, je was gestaked toen, hoe is dat gebeurd?

Artanis11: Omdat ik op dit moment geen studie heb (ik haalde slechts 39 v.d. 60 studiepunten, en ik moest er 42 halen) moest ik een bepaald bedrag

per maand verdienen met pokeren. Zodra ik dat in oktober haalde wilde ik geen risico nemen. Om nog te kunnen door pokeren heb ik aan een vriend gevraagd me te staken voor 2000$. Ik mocht hiermee alles spelen wat ik wilde en aan 't eind van de maand zou hij zijn $2000 + 50% van de winst terugkrijgen. Wanneer ik verlies had zou ik dan terugsturen wat nog overbleef. Van die $2000 heb ik dus dat $55 toernooi gespeeld dat ik gewonnen heb. Heb altijd al wat 'pech' gehad met de grote cashes, ze waren vrijwel altijd gestaked.

EliasVeritas: Die vriend zal wel blij geweest zijn met het nieuws?

Artanis11: Hij had me al eens eerder gestaked voor dit soort toernooien, en met succes. Diezelfde dag is hij trouwens nog tweede geworden in een $55r voor $20k, dus het was best wel een goeie dag voor hem.

EliasVeritas: Hoe verliep het toernooi, had je een moment waarop je dacht, dit gaat een grote ship worden of heb je een comeback gemaakt?

Artanis11: Ik had op een gegeven moment nog maar 2bb over, en ik was tegelijkertijd deep in de $22 1r1a waar ik iets doms deed. Daarna verschoof mijn aandacht naar die $55 donkament. Eigenlijk liep ik 't hele toernooi achter de feiten aan, maar de juiste kaarten kwamen op 't juiste moment.

EliasVeritas: Weet je nog een hand die echt cruciaal was, waar het tij echt keerde of waarmee je een suckout maakte en er zo net niet uit lag?

Artanis11: Toen er op de final table nog 4 mensen over waren kreeg ik A9o op de BU en pushte ik. De SB werd wakker met TT en callde uiteraard mijn all in maar gelukkig hitte ik two pair en won een hoop chips. De a9o hand was overigens een beetje karma. Ik opende met AJ en hij callde met a9 om op de river een 9 te hitten. Toen er nog ongeveer 5 tafels over waren callde diezelfde persoon een 3bet van mij met A9 (Ik had AJ) en hij riverde een 9 om 3/4 van mijn stack te pakken. De kwaliteit van spelers aan tafel viel me erg vies tegen.

EliasVeritas: In een 55$ BI toernooi?

Artanis11: Yup, er zaten zelfs mensen gewoon nog te limpen en callen waar dat eigenlijk helemaal niet kon of heel slecht was, zoals de A9 hand.

EliasVeritas: Vreemd, kon je de slaap vatten na het toernooi?

Artanis11: Nauwelijks. Het was 6 uur 's nachts en er zat nog zo veel adrenaline in m'n lijf dat 't wel even duurde voordat ik kon slapen. Gelukkig mocht ik uitslapen dus het viel allemaal wel mee.

EliasVeritas: Ik heb ook al een video gezien van je waar je cashgames speelt, op NL100 was dat, speel je nog andere varianten?

Artanis11: Ik speel op dit moment NL200 fullring en de sunday donkaments hoewel ik 't soms niet kan laten om de daily 80 grand ($55) te spelen.

EliasVeritas: Waarom verkies je FR boven SH?

Artanis11: Ik weet 't niet, heb eigenlijk altijd al voor FR gekozen. Ik denk dat 't is omdat het een lagere variance heeft en ik er gewoon meer ervaring mee heb. Ook toen ik eens SH heb geprobeerd runde ik slecht. Ik voel me gewoon thuis op FR!

EliasVeritas: Er wordt algemeen gezegd dat de beste spelers op FTP & Stars zitten, waarom heb je gekozen om op stars te spelen?

Artanis11: Zelfde verhaal als waarom ik op FR zit. Ben er begonnen en heb me er altijd op thuis gevoeld. Ik heb al eens een uitstapje gemaakt naar prima, maar door de software speelde ik gewoon geen handen. Op stars voel ik me zeer gemakkelijk, omdat de software gewoon geweldig is en de stars support is ook de beste van elke pokersite dan ook. Alles verloopt soepel en er zijn weinig problemen mee.

EliasVeritas: Buiten dat bedrag per maand halen, heb je nog doelen voor jezelf gesteld?

Artanis11: Ik wil in november $10k in cashgames winnen, en hopelijk aan 't eind van dit schooljaar $100k op m'n pokerstars rekening hebben. Ook wil ik supernova halen voor het eind van dit jaar, daarvoor moet ik nog 32k VPP halen.

EliasVeritas: Ik raad beginnende spelers altijd af money doelen te stellen, het is denk ik een vorm van druk en je kan er makkelijk door gaan tilten. Hoe ga jij hier mee om?

Artanis11: Gewoon doorgrinden, als je een goede winner op je stakes bent kom je er vanzelf wel. Net als iedereen raak ik ook wel eens tilted, maar ik blijf altijd proberen zo veel mogelijk mezelf te controleren en 't beste poker te spelen dat ik kan. Ik denk dat dat toch wel aardig lukt.

EliasVeritas: Hoe & wanneer is je pokeravontuur begonnen?

Artanis11: Ik ben ergens begonnen in juli 2007 met $20 die een andere nederlander genaamd erwin aan mij gegeven had om te beginnen met poker, hij linkte ook naar een beginnersguide op een site waar ik nog steeds vaak op kom. Hiermee ben ik begonnen met grinden maar op een gegeven moment ging ik tilten en ging ik een hoop SnGs spelen die buiten mijn bankroll lagen en ging ik busto. Later ben ik nog een keer opnieuw begonnen met $20 (weet niet precies hoe ik eraan kwam) en dat heb ik nooit meer verloren.

EliasVeritas: Het is best wel snel gegaan dan, wat is je key to success?

Artanis11: Na mijn eerste busto-uitstapje heb ik eigenlijk altijd een goed bankrollmanagement gehad en altijd geprobeerd mijn game te verbeteren in plaats van voor het snelle geld te gaan. Dat betaalt zich later vanzelf af.

EliasVeritas: Speel je ook live poker?

Artanis11: Heel af en toe, maar niet echt voor geld, ik wil dat binnenkort wel gaan doen!

EliasVeritas: Heb je ook interesse in de pokerscene?

Artanis11: Ik hou 't allemaal best wel bij, maar 't is niet alsof ik zit te F5'en op pokerstarsblog.com wanneer het WSOP-tijd is.

EliasVeritas: Pokerspelers die je graag in actie ziet?

Artanis11: Farha, Laak en Esfandiari zijn geweldige karakters in live poker, en die zie ik ook altijd graag spelen. Online is Patrik Antonius waarschijnlijk m'n favoriete high stakes baller.

EliasVeritas: heb je nog hobby's buiten pokeren?

Artanis11: Nee

EliasVeritas: Een vriendin dan?

Artanis11: Vriendinnen zijn -EV, maar ik hoop ooit wel een suckout te maken in dat opzicht. Maar ik heb best wel nog hobby's. Zo speel ik ook Starcraft & Dota.

EliasVeritas: Veel succesvolle spelers uit pokerscene zijn of waren gamers

heb je hier een verklaring voor denk je? buiten het feit dat ze snel kunnen klikken?

Artanis11: Ik denk dat 't ligt aan 't feit dat als je goed bent in games, je meestal wel vrij goed kunt multitasken, aangezien je op meerdere dingen tegelijk op moet letten. Bij poker is dit precies hetzelfde; je krijgt een hoop informatie en je moet dat allemaal goed verwerken en van daaruit een plan verzinnen.

EliasVeritas: Veel high rollers maken plan om in het buitenland te gaan wonen is die gedachte al bij je opgekomen?

Artanis11: Heb alleen nog niet genoeg geld imo, en wil dus zeker nog even wachten. Ik weet dat je in engeland geen belasting hoeft te betalen over je pokerwinsten, dus misschien is dat een optie.

EliasVeritas: Ik denk dat we stilaan kunnen afronden dan, nog 1 vraag misschien. Ben je voor Obama of Mccain?

Artanis11: Nader '08! Maar als ik moet kiezen tussen McCain en Obama kies ik voor 't minste kwaad: Obama.(ondertussen winnaar van de presidentsverkiezingen)

EliasVeritas: Zo, Artanis, hartelijk bedankt voor je interview en veel succes met het maken van video's voor pokerstrategy!

Artanis11: Graag gedaan, dank je.