Ga naar het forum
Weekly Quiz: NL - D...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Weekly Quiz: NL - De Valuebet (silver)

17 Berichten
13 Gebruikers
0 Reacties
2,073 Weergaven

Een valuebet is op zich een simpele aangelegenheid. Je plaatst een bet om door slechtere handen afbetaald te worden. Het wordt lastiger bij de vraag wanneer je nou eigenlijk een valuebet kunt maken. Welke betere handen zijn er mogelijk, welke slechtere handen zijn er mogelijk en door welke daarvan zul je nog gecalled worden?

In deze quiz kun je testen hoe goed jij het principe van valuebet hebt begrepen en of je de spots herkent waarin je voor value kunt betten. De quiz heeft dan ook direct betrekking op de inhoud van het artikel Soorten bets: De valuebet uit de silver-sectie.

Test nu jouw pokerkennis in de quiz van de week

Vragen, opmerkingen en kritiek kun je in deze thread kwijt.

Veel plezier en succes met de quiz!

16 reacties

17/18

Tja, een 2nd barrel met 99 op een drawy J-high board is natuurlijk wel een valuebet omdat je value uit draws wilt halen. Ik had die fout, maar dat komt denk ik omdat doorbarrelen met minder dan een top pair voelt als een bluff.

Sailer85

15/18

zelfde fout als pecunia, en in de eerste 3 wist ik de termonolgie niet goed, ik vind een cbet geen value bet net als een semi bluf.

Twisted1984

Een semi-bluff is ook geen valuebet, het is een bluff (met outs).

Dat hele antwoord is fout in die quiz.

Mstlc

16/18

Die vraag van die semi bluff slaat inderdaad nergens op. Een semi-bluff is zoals Twisted zegt gewoon een bluff maar dan met een hand met vrij goeie equity vaak nog maar je eigenlijk gewoon villain wil doen folden en zijn equity in de pot stealen. Je doel is daar van folds te krijgen, dan is het toch duidelijk geen valuebet? :rolleyes:

En net als Pecunia & Sailer had ik ook de omschrijving van die 99 hand verkeerd omdat daar barrelen ook voor mij daar als een bluff aanvoelt.

Oorspronkelijk gepost door Twisted1984

Dat was ook mijn eerste gedachte, maar toch heb ik ingevuld dat het antwoord 'soms' is. De reden komt door mijn tweede gedachte en blijkbaar zijn jullie daar nog niet opgekomen? De uitleg behoeft maar 1 woord: "monsterdraw".

BeatleWorld

16/18

Met die semi-bluff fout en die 99 voor value ook. :).
Ben ik tevreden over.

Twisted1984

Oorspronkelijk gepost door RealPecunia

Dat was ook mijn eerste gedachte, maar toch heb ik ingevuld dat het antwoord 'soms' is. De reden komt door mijn tweede gedachte en blijkbaar zijn jullie daar nog niet opgekomen? De uitleg behoeft maar 1 woord: "monsterdraw".

Het blijft een bluff want je hebt op dat moment niks. Ook zoals Mltsc zegt wil je hem laten folden met die bet. Uiteraard vind je een call ook niet supererg maar een fold is het beste resultaat wat je kan krijgen.

Gerv

True maar meestal heb je 4 - 10 outs tot je beschikking,

zazizo

Ik heb nu geleerd dat een bluf pas echt een pure bluf is, als je de nut low in handen hebt.

Het blijft een bluff want je hebt op dat moment niks. Ook zoals Mltsc zegt wil je hem laten folden met die bet. Uiteraard vind je een call ook niet supererg maar een fold is het beste resultaat wat je kan krijgen.

Daar heb je op zich wel gelijk in, je hebt nog niks. Maar in de definitie van valuebetten zit niet dat je ook een (sterke) hand hoeft te hebben (al is dat bijna altijd wel het geval). In het geval van de monsterdraw op de flop zegt men wel dat je die speelt als of het een made hand is.

Maar goed, ik ben het er wel mee eens dat het huidige antwoord enigszins dubieus is.

Oorspronkelijk gepost door zazizo
Ik heb nu geleerd dat een bluf pas echt een pure bluf is, als je de nut low zonder redraws in handen hebt.

fyp

zazizo

lol thnx

Ben ik de enige die met KK bet/fold en niet bet/call speelt?

En ja, de semibluf vraag hangt gewoon af van de definitie die je geeft aan "valuebet" en "semibluf". Inderdaad belangrijk om over na te denken, maar niet nuttig om een bepaald antwoord als juist of fout te beschouwen.

NLDPeter

Daar heb je op zich wel gelijk in, je hebt nog niks. Maar in de definitie van valuebetten zit niet dat je ook een (sterke) hand hoeft te hebben (al is dat bijna altijd wel het geval). In het geval van de monsterdraw op de flop zegt men wel dat je die speelt als of het een made hand is.

Maar goed, ik ben het er wel mee eens dat het huidige antwoord enigszins dubieus is.

Valuebetten is betten om geld in de pot te krijgen. Met een monsterdraw wil je liever dat villain fold dan dat je je hele stack erin krijgt op een flip. Met een set bijvoorbeeld wil je villains hele stack in de pot krijgen. Een valuebet is dus een bet waar je een call op wil. Een semi-bluff is een bet waar je een fold op wil.

Normaal doe ik dit soort quizjes niet maar vandaag toch uitgeprobeerd.
17/18 ik had alleen de vraag fout van is een semiblufbet een valuebet.

Nivlem

In omaha kan een semi bluff een uber valuebet zijn :D.

Nee ben het inderdaad met jullie eens dat de vraag en antwoord erg discutabel zijn. zou zelf ook zeggen dat een bluff nooit een valuebet kan zijn. Relativeer het resultaat van deze vraag dus een beetje met jouw eindscore.