Ga naar het forum
100 poker moves 6ma...

Meldingen
Alles wissen

100 poker moves 6max NL cash game

19 Berichten
5 Gebruikers
1 Reacties
1,383 Weergaven
pokerboy198229
PokerStrategist

Hallo,

Ik waag een poging om deze thread te openen. Mijn doel is om samen met jullie veel meer te leren.
Ik beschouw poker als een oorlog en ik probeer deze oorlog te winnen of soms te overleven met voldoende wapens/bullets. Ik ga ervan uit dat met meer bagage wij meer kansen hebben.

Zullen wij samen deze pagina aanvullen met 100 beste moves/strategieën/spellen betreffende 6max NL cash game micro-low stakes?

Ik doe een voorzet:

1. Spelen vs TAG in positie. Ik open with KQs MP en TAG calls on BB. Flop Q96 rainbow, ik bet standaard hij callt. Turn is een 7. Vs een TAG verwacht ik normaliter geen 3 straten voor value, dus ik ga meestal voor 2 straten. Omdat hij oop is, ga ik turn betten en river check/check- check/callen. Dit uiteraard als wij onze hand niet verbeteren.

Beantwoorden
Citeren
18 reacties
pokerboy198229 Topicstarter
pokerboy198229
PokerStrategist

Nog weinig reacties gehad, ik ga zelf nu verder.

2. Deze noem ik flatcallen met AK-AA-KK-QQ-JJ-1010 een preflop raise van utg van een TAG reg. Postflop spelen wij ip vaak met check call en vervolgens afhankelijk wat de board context is en hoe groot de pot is, value betten wij de river als hij checkt. Ik denk dat op deze manier wij vaker 2-3 straten van value kunnen krijgen dan wanneer wij standaard gaan 3betten preflop.

Beantwoorden
Citeren

Denk dat die 2e move je veel geld gaat kosten uiteindelijk. Als je tegen een TAG utg open speelt kun je geen 3 straten value halen met QQ-JJ of 1010 zonder te improven. Aangezien zijn range utg niet heel groot is, zou ik gewoon 3-betten met je sterke range en eventueel callen voor set value met pockets lager dan QQ.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Eerste voorbeeld kun je op de river alleen callen op een donkbet of behind checken in positie.

Beantwoorden
Citeren
pokerboy198229
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door SDK1987
Eerste voorbeeld kun je op de river alleen callen op een donkbet of behind checken in positie.

Volgens mij, had ik ook zo bedoeld, SDK, of begrijp jij hem anders?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Er staat nu dat je op de river check/check of check/call wilt spelen en dat kan dacht ik alleen uit positie.

Beantwoorden
Citeren
pokerboy198229
PokerStrategist

Ja, ik had het verkeerd genoteerd. Ik bedoelde checken behind of callen zijn bet afhankelijk wat de size en wat de river is.
Wellicht moet ik leren wat de juiste volgorde moet zijn qua noteren van vervolgacties.

Beantwoorden
Citeren
pokerboy198229
PokerStrategist

Ik blijf posten. Volgende knowledge:

3. 3bet met iets wijdere range voor value minraises from utg/mp/co. Heel vaak gaan zwakke spelers minraisen met gemid. sterkere range en als wij niet vaak genoeg 3betten met top-mid ranges dan missen wij enorme value. Naast top ranges zou ik 3betten met ranges als KQo/s, A10o/s, AJo/s, suited Aces, 88+. Nogmaals wij doen dit puur voor value. Heel vaak folden ze of check folden flop. Ook kunnen wij hiermee veel squuezes behind voorkomen en/of kunnen wij zelf een squueeze voor value plaatsen. Spelers die openen met top ranges voor minraise merken wij op en maken wij notities. Min opens van BTN en SB kunnen ook iets anders inhouden dan een zwakkere range. Dus ik adviseer om deze 3bets op basis van notes te doen.

Beantwoorden
Citeren
pokerboy198229
PokerStrategist

Ik blijf posten. Zou wel leuk zijn er meer reacties komen. Ik doe dit ook voor jullie om samen te leren. Hierbij 2 nieuwe knowledges:

4. Handen als AK, AQ en JJ+ groter dan 3x openen: 3.5-4x wanneer er zwakke spelers in de blinds zitten. Als zij callen gaan wij al preflop een nice pot bouwen ip.

5. Handen als JJ+ flatcallen on SB vs BTN (goede TAG/LAG/Nit) wanneer er een vis in BB zit. Dit omdat wij op een lange termijn meer value uithalen als wij vis uit BB meelokken. Een goede speler on BTN zal osn weinig acties geven tenzij wij een bepaalde geschiedenis met hem hebben en/of hij een monster heeft.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Lijkt me alle 3 wel goede opties om toe te passen. Al werkt optie 4 alleen op de micro stakes volgens mij.

Beantwoorden
Citeren
pokerboy198229
PokerStrategist

Ok, ik blijf posten, 2 volgende knowledges omtrent postflop game.

6. Stel wij hebben een overpair (QQ-AA) en on board Jd7h6h krijgen wij postflop een raise to onze c-bet. Eigenlijk vind ik dit altijd verdacht, want in meeste gevallen gaan alle value handen als sets pas on turn voor value raise. Een raise on turn/river is voor mij een automatic fold tenzij ik iets meer van tegenstander afweet. Ik verwacht hier vaak een AJ (AhJh) of semibluffs met harten en een aantal s8 draws.

7. De bovenstaande situatie zet ik om en nu heb ik 77 en heb dus een set gehit. Mijn tegenstander c-bets. Hoe speel ik die? Ik ga hier,in meeste gevallen, voor een value raise. Ik ga raisen, en ik raise groot. Want ik wil hem laten denken dat ik een draw heb en wanneer hij een overpair heeft wil ik hem nu voor beslissing zetten voor al zijn chips. Als hij een air heeft, gaat ie vaak toch turn opgeven, dus heb weinig redenen om te slowplayen. Sommige zwakke spelers zullen ook vaak callen met 2 overcards en zullen drawing dead zijn. Met dry board on flop ga ik vaak check callen till the river ip en oop ga ik of turn raisen of river donken, dit om geen valuestreet te missen.

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Jammer dat er amper reacties komen op je initiatief. Mensen lezen het wel, maar geven zelf geen input. Zou er lekker mee stoppen als ik jou was. Dit heeft alleen zin als anderen ook wat inbrengen.

Nu worden je tips straks tegen je gebruikt en de discussie die je wilde komt er niet.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Dat is het nadeel van een kleine community.
Al zijn er dacht ik genoeg 6 max cash gamers die input kunnen geven lijkt mij.

Beantwoorden
Citeren
Gerardus
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door ssacr
Jammer dat er amper reacties komen op je initiatief. Mensen lezen het wel, maar geven zelf geen input. Zou er lekker mee stoppen als ik jou was. Dit heeft alleen zin als anderen ook wat inbrengen.

Nu worden je tips straks tegen je gebruikt en de discussie die je wilde komt er niet.

Hear hear!

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Gerardus

Hear hear!

Jij bent wel iemand om je uit te spreken? Toon maar aan dat ik geen gelijk heb ipv van een nietszeggende opmerking.

Beantwoorden
Citeren
Gerardus
PokerStrategist

Ik hoef me niet uit te spreken en ook niet te tonen of je wel of niet gelijk hebt.

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Ik hoef me niet uit te spreken en ook niet te tonen of je wel of niet gelijk hebt.

Hou dan ook je wijsneusige opmerkingen voor je op mijn reacties als je niet bereid bent om op de inhoud van mijn reactie in te gaan.

Het is al triest dat je enige posts in dit topic deze reacties zijn.

Beantwoorden
Citeren
Gerardus
PokerStrategist

Hou dan ook je wijsneusige opmerkingen voor je op mijn reacties als je niet bereid bent om op de inhoud van mijn reactie in te gaan.

Jesus, dat je hierover al zo druk om maakt. Heb je wel vaker zulke zure reacties zien plaatsen. Dat doen alleen chagrijnige mensen. Denk maar niet dat ik verder nog op je ga reageren. Zoek daarvoor maar je eigen soort op.

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Jesus, dat je hierover al zo druk om maakt. Heb je wel vaker zulke zure reacties zien plaatsen. Dat doen alleen chagrijnige mensen. Denk maar niet dat ik verder nog op je ga reageren. Zoek daarvoor maar je eigen soort op.

Hear hear!

Beantwoorden
Citeren