Ga naar het forum
Belgische Kansspelc...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Belgische Kansspelcommisie maakt een move ...

24 Berichten
19 Gebruikers
0 Reacties
1,827 Weergaven
elrio
PokerStrategist
23 reacties

Als dat het beeld is dat ze hebben over poker... lol.

belachelijk einde serious de film is ok gewoon kwa film
Maar dan het doel ervan ze laten precies lijken of je door poker zoizo echt een verslaafde gokker word.

NLDPeter
PokerStrategist

Goeie realistische weergave van de echte wereld.Top documantaire!

shevas7
Oldschool Grinder

Het geeft wel een realistisch beeld van de werkelijkheid. Als we niet oppassen zitten we binnen enkele jaren met 100 duizenden gokverslaafde jongeren in belgië. Dringend tijd om in te grijpen en alle pokersites te verbieden in belgiê.

NOT

link dat ze hier maar eens iets aan doen :f_biggrin:

elrio Topicstarter
elrio
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door NLDPeter
Goeie realistische weergave van de echte wereld.Top documantaire!

Is duidelijk geen documentaire maar gewoon hoe zij het wereldje waar wij deels deel van uitmaken zien. En duidelijk met een overdreven draai eraan.

Volgens mij was hij toch duidelijk sarcastisch hier :P

rrwillem
Oldschool Grinder

Heftig, maar ik zie de link met poker niet>? :f_love:

NLDPeter
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door disox
Volgens mij was hij toch duidelijk sarcastisch hier :P

+1 internetpunt

HoofdVogel
Oldschool Grinder

goeie film _thumbsup:

marcelhermus
Oldschool Grinder

we kunnen wel alles af gaan kraken.

maar dit lijkt me gewoon een goed initiatief.

de stijl is wel ok.
lijkt me dat jeugd dit misschien wel gaat kijken.

ik ga niet alles afkijken omdat het mij niet genoeg interesseert.

maar als jeugd dit bekijkt en daardoor misschien wel 2keer nadenkt voordat ze geld gaan storten dan lijkt me dat prima.

of het echt werkt is altijd een tweede, maar het initiatief is gewoon prima in orde.

uh.. in deel 3 gaan ze een zwakke tegenstander spelen met dobbelen om hun geld uit ze te halen. really :P ?

Oorspronkelijk gepost door marcelhermus
maar als jeugd dit bekijkt en daardoor misschien wel 2keer nadenkt voordat ze geld gaan storten dan lijkt me dat prima.

of het echt werkt is altijd een tweede, maar het initiatief is gewoon prima in orde.

de jeugd die nog niet heeft gepokert word door deze filmpjes alleen maar aangezet door poker omdat ze zien hoeveel geld die kinderen winnen. en dat willen ze ook. filmpje is wel goed bedoeld maar het effect zal tegenovergesteld zijn

Marple08
Oldschool Grinder

Waarom is hem ondertiteld, als alle belgen zo spraken had ik nooit problemen :D

marcelhermus
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Rienk

Oorspronkelijk gepost door marcelhermus

de jeugd die nog niet heeft gepokert word door deze filmpjes alleen maar aangezet door poker omdat ze zien hoeveel geld die kinderen winnen. en dat willen ze ook. filmpje is wel goed bedoeld maar het effect zal tegenovergesteld zijn

geloof dat ze in deel 7 flink in de problemen komen.

ergens gehoord.

Geniaal!

Titangizmo
PokerStrategist
Rogier
Oldschool Grinder

t is geen probleem om je dood te roken/drinken, maar gamble mag niet?

hypocrisie, heb je geld mag je niet eens ermee doen wat je wil

yoshiwa
Elite Grinder

ja iedereen van ons heeft toch een zaal in een cafe waar hij mensen uitnodigt om met een vervalst spel geld van ze af te troggelen?
Allez , welke pokerspeler doet da nu niet.

De Kansspelcommissie heeft woensdag een preventiecampagne rond gokverslaving gelanceerd, die gericht is op jongeren van 14 tot 18 jaar. Centraal in de campagne staat "Bluf!", een kortfilm die gratis ter beschikking wordt gesteld van scholen, hulpverleningsorganisaties en jongerenverenigingen.

De film "Bluf!", die geregisseerd werd door Cecilia Verheyden, vertelt in een veertigtal minuten het verhaal van een vriendengroep die aanvankelijk op een onschuldige wijze in aanraking komt met kansspelen maar er uiteindelijk het slachtoffer van wordt.

Bedoeling is om de preventiefilm in vijf aflevering te tonen, en vervolgens na elke aflevering een groepsgesprek in de klas te organiseren. Het gesprek kan gestuurd worden met het pedagogisch dossier, dat de dvd van "Bluf!" vergezelt. De film kan overigens ook gewoon op het internet bekeken worden via de site www.bluffonline.be.

"Maar al te vaak wordt de jeugd blootgesteld aan kansspelen en de daarmee gepaard gaande droom om snel rijk te worden", zo verduidelijkt Etienne Marique, voorzitter van de Kansspelcommissie, het nut van deze actie.

Gokken is immers geen marginaal verschijnsel bij Belgische jongeren. Volgens een vorig jaar uitgevoerde studie van consumentenorganisatie OIVO heeft al meer dan een op de vijf jongeren ooit voor geld gespeeld. Gemiddeld wordt voor 38 euro per maand gespeeld, vooral met krabbiljetten, poker of door te gokken op het internet.

Sterke kortfilm, dat staat vast. En waarschijnlijk ook pakken effectiever dan de edu-videos die ze in mijn schooltijd lieten zien :D Die waren immers hilarisch slecht en hadden dus ook vooral een omgekeerd effect.

Kan nooit geen kwaad om jongeren te informeren naar de mogelijke gevaren bij gokverslaving.