Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

bss/mss

13 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
887 Weergaven
tjingz

Hoi,
Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen bss en mss ?Heeft het iets met stack te maken of heeft het iets met hogere buy in te maken,of is het iets met strategy ?

Beantwoorden
Citeren
12 reacties
ssacr

Heeft te maken met hoeveel blinds je aan tafel gaat zitten. Bss is met 100 BB, Mss met 40.Daar hoort verschillend spel bij. Je kan onder de kop strategie alles vinden. Succes.

Beantwoorden
Citeren
Beantwoorden
Citeren
tjingz Topicstarter
tjingz

Bedankt voor je bericht,
Maar uiteraard heb ik begrepen dat het om cash games gaat,en je kan ook bijv bij NL10 max $5 aan tafel nemen.

Beantwoorden
Citeren
tjingz Topicstarter
tjingz

Dus daar bedoel ik mee dat mss verschillende limiten zijn van NL2t/mNL100
goed bedankt mensen dan weet ik waar ik moet lezen ;)

Beantwoorden
Citeren
tjingz Topicstarter
tjingz

Nooit geweten dat ik de tafel moet verlaten als ik winst heb ik speel meestal door tot ik 4 of 5 spelers verslagen heb van stack, soms kom ik met $5 en verlaat ik als laatste de tafel met een stack van $40 :D maar dan zit het wel mee natuurlijk.Het is niet eke dag feest maar ik ga s proberen op de manier van tafel verlaten met eenpaar dollar winst

Beantwoorden
Citeren
noisecore

Oorspronkelijk gepost door tjingz
Nooit geweten dat ik de tafel moet verlaten als ik winst heb ik speel meestal door tot ik 4 of 5 spelers verslagen heb van stack, soms kom ik met $5 en verlaat ik als laatste de tafel met een stack van $40 :D maar dan zit het wel mee natuurlijk.Het is niet eke dag feest maar ik ga s proberen op de manier van tafel verlaten met eenpaar dollar winst

in het begin is dat het beste al zou je je op den duur ook wel beetje moeten verdiepen in BSS zodat je aan tafel kan blijven zitten. Als je geen Zoom/Rush/Blaze poker speelt is het namelijk nogal lastig om fishy tafels te blijven vinden. zeker als er fish aan je tafel is kan je wel blijven zitten met 80-100bb hoor. De variance wordt er iets groter door maar je best run winrate gaat ook hoger zijn. Blijven zitten heeft dus voor en nadelen, maar als je de stakes beat is het beter imo.

Beantwoorden
Citeren
tjingz Topicstarter
tjingz

Hi,
Ik heb het uitgeprobeerd het ging wel lekker ja,dit heb ik gisteren ook gedaan maar ik wist geeneens dat het mss hete _biggrin: ik speel al 3 jaar online .Heb ik begrepen dat mss betekent dat je geen brm nodig hebt als je mss speelt en bij bss wel als je het op bss speelt? het kan zijn dat ik het helemaal mis heb

Beantwoorden
Citeren
michel2311

Oorspronkelijk gepost door tjingz
Hi,
Ik heb het uitgeprobeerd het ging wel lekker ja,dit heb ik gisteren ook gedaan maar ik wist geeneens dat het mss hete _biggrin: ik speel al 3 jaar online .Heb ik begrepen dat mss betekent dat je geen brm nodig hebt als je mss speelt en bij bss wel als je het op bss speelt? het kan zijn dat ik het helemaal mis heb

Sorry maar ik begrijp je niet helemaal.

Maar BRM heb je altijd nodig alleen kun je als je MSS speelt hoger spelen. Je buyins zijn lager (40%) dus met een kleinere roll heb je meer buyins.

Bijvoorbeeld uitgegaan van een 25BI BRM:
NL10 MSS is de BI $4 om dit te kunnen spelen heb je dus $100 nodig.
NL10 BSS is de BI $10 om dit te kunnen spelen heb je dus $250 nodig.

Als het goed is staat dit ook in de documenten van MSS of BSS.

Beantwoorden
Citeren
tjingz Topicstarter
tjingz

Sorrie klopt helemaal ik heb s doorhgelezen je hebt altijd brm nodig alleen is het bij mss wat minder br dan bss tog.

Veel interessante dingen gelezen trouwens.Zoals chips winnen door de fouten van de tegenstander en dat gebeurt ook andersom,weet jij toevallig hoe je de fouten kunt herkennen en wanneer moet je toeslaan om te profiteren van die fouten?

Beantwoorden
Citeren
ssacr

Het is een goed idee om aan je eigen skills te werken. Als je zelf minder fouten maakt in je spel (= leaks) dan zie je ook eerder de fouten van je tegenstander. Is ook zo dat het soort fouten sterk afhankelijk is van het level dat je speelt.

Een goed idee is mss om eens een paar handen die je gespeeld hebt te posten om te laten beoordelen. Dan kun je horen wat jij goed of fout deed en ook wat je tegenstander doet. Hoe je een hand moet posten staat aan het begin bij de hand beoordelingen.

Veel succes,

Beantwoorden
Citeren
michel2311

Als ik deze tread zo doorlees dan lijkt het mij dat je niet echt veel documenten en/of videos bestudeerd hebt. Begin daar mee om (zoals ssacr al zegt) zelf beter te worden. Als je zelf beter wordt zie je meer en meer de zwakke plekken van je tegenspelers en kun je ze min of meer dwingen om fouten te gaan maken. Maar alles begint bij jezelf anders ben je zelf iemand die fouten maakt. Niets komt vanzelf in pokerland, het verdwijnt wel vanzelf als je niet oppast. :D

Leermiddelen zijn er genoeg te vinden op deze site. Bezoek coachings, bekijk videos, lees documenten, post handen en andere vragen en er zal altijd wel iemand zijn die zo aardig is om je te helpen. :]

Beantwoorden
Citeren
tjingz Topicstarter
tjingz