Beste Pokeraars,
Ik heb nu ongeveer wel zo'n 15 keer gepokerd in het plaatselijke café. Hier worden 2 verschillende toernooien gehouden zoals:
- 6 buyin, start met 5000 chips (1x5 euro rebuy(5000chips) +1x 5 euro addon(5000chips)) geldt enkel tot de pauze na 2 uur.
- 10 euro buyinn addon 10000 chips
Hier komen ongeveer 35 - 45 man op af.
Ik ben 1x 6e, 1x 7e en 1x 5e geworden daarna een paar keer 12-16e ongeveer. En de rest van de keren ben ik er uitgevlogen tussen de 20e-30e plek.
Erg slecht naar mijn mening maar ik vind het heel lastig om mijn handkeuze te maken. Een KQ,JQ,QJ, J 10, K10, 44,55, A8s wil ik opzich wel spelen maar volgens de starthandenchart mag ik deze niet eens in late position spelen. Heel vaak gooi ik handen weg die ik uiteindelijk gewonnen zou hebben. Terwijl ik ook nog wel eens AJ,AQ, AK,KK,QQ speel en dan verlies blijft er enkel een zure nasmaak van de avond over. Daarnaast lijkt Loose Aggressive vaak effectiever dan Tight Aggressive.
Ik heb avonden geprobeerd wat meer handen te spelen, maar dan speel ik weer te veel en als ik volgens de starthandenkaart speel dan merk ik dat ik te weinig kan spelen.
Daarnaast komt het in de loop van het toernooi wel eens voor dat we met 6 of 7 man aan tafel zitten. Dan kan ik toch meerdere handen spelen lijkt me? Maar aan welke handen moet ik dan denken?