Sit 'n Go strategiediscussies

Hallo mede pokerstrategen!
Iedereen die wel eens 'in the money' is geweest met een toernooitje of Sit 'n Go kent de bubble en weet wat het doet. Men speelt over het algemeen redelijk tight, omdat men in die laatste hand net niet voor het geld eruit wil vliegen. Voor prof's is dit de ideale situatie om veel fiches af te pakken van de tighte spelers.
Ik speel zelf al een geruime tijd 18-mans Sit 'n Go op PokerStars. Hier heb ik regelmatig met de 'Bubble' te maken. Voor mij de ideale kans om mijn chipstack flink uit te bouwen door veel te pushen en stealen. Maar wanneer een andere speler voor mij ineens veel gaat stealen, omdat hij de bubble-principe ook kent, ga ik ook de strakke schoenen aantrekken. Ik wil dan niet met mijn 99 tegen een onbekende hand 'bubblen'.
Nu is het bekend dat de fiches die je verliest veel meer waard zijn dan die je wint, dus is het wel erg logisch dat je hier tight moet reshoven.
Maar nu weet jij dat de persoon voor jou wel heel veel moet shoven, omdat hij weet dat jij veel moet folden. Jij kan hier dus weer veel meer callen dan normaal. Nu weet hij dat jij veel kan callen omdat hij loose gaat shoven omdat jij tight zou moeten callen. Dus hij zou hier zogezegd weer tight moeten shoven/stealen. En ga zo door...
In hoeverre kan men het bubble-principe wegdenken?
Men wil vaak bij 18-mans de eerste of tweede plaats halen omdat deze pas wat opleveren voor je bankroll. De derde en vierde plek zijn er slechts om je buy-ins te coveren. Je kan dus beter voor in de bubble een grote stack opbouwen omdat je dan vaker hoger eindigt.
Of toch weer niet?
Laat je mening horen!
Bollebeertje