Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] De Downswing?

21 Berichten
11 Gebruikers
0 Reacties
1,484 Weergaven
beukie1

Hallo Pokerstrategen,

Is het een downswing?
Is het de downswing?
Maar gelukkig momenteel zit ik er iig niet in, sterker nog ik denk dat men dat een up-swing noemt.

Maar wel heb ik hierover een vraag die miss iemand kan beantwoorden.
Een downswing schijnt wiskundig verklaarbaar te zijn, ok geloof ik graag.
Maar is het ook bekend hoelang dit duurt, is het afhankelijk van het aantal handen die je speelt?
Als je als gamer 60k handen per maand speelt, ben je er dan eerder vanaf dan iemand die 10K handen speelt.
Of heeft het miss iets te maken met hoeveel uren je online gamed?
Kortom is een downswing ergens afhankelijk van......

Dank en vriendelijke groet beukie1

20 reacties
blowkonijn

Kan je hele leven duren en kan 5 handen duren :D

iamthedanger

Oorspronkelijk gepost door blowkonijn
Kan je hele leven duren en kan 5 handen duren :D

dat

afhankelijk van:

sample (meer handen -> minder variance over het algemeen)
mindset (downswing en tilt moeilijk te onderscheiden op een gegeven moment)
gametype (FR minder dan HU, NLHE minder dan PLO etc)
hoe goed je bent (ja dit heeft er imo wel mee te maken, hoe beter je handreadingskills bv (ranges) hoe minder variance je hebt)

Netraider

Je kunt NOOIT *in* een downswing zitten. Jezelf dat wijsmaken lijkt me nogal een slechte mindset. Een downswing is altijd iets uit het (soms recente) verleden.

Gewoon een ander beginpunt nemen en je downswing is weg.

Supermoderator
Zeezout

Een downswing is een soort fata morgana.

Hij bestaat niet echt, maar je kunt er wel lelijk door verdwalen....

Een ander beginpunt aanhouden kan inderdaad al een heel ander beeld geven.

beukie1 Topicstarter
beukie1

Hoi Pokerstrategen,

Okeej conclusie tot zover........
Een downswing bestaat eigenlijk niet !!!!!

Dit heb ik al eens ergens in een artikel gelezen, ik weet helaas niet meer welke.

De down-swing is dus voornamelijk een tilt gedrag die niet herkend wordt door de speler zelf, en is miss. een combinatie van variance, te veel tafels spelen, verkeerde mindset, etc etc.

Stelling 2:

Speler zit in een zgn down-swing en is een reguler op 10NL +soms hogere limieten.
Maar hij krijgt de ene cooler na de andere, de meeste vreselijke suckouts en AK, AQ,pp, hitten niet, de c-bets die hij plaatst om zijn hand te beschermen op een draw-heavy board werken op de ene of andere manier niet meer, toch speelt hij zijn A-game.
HEM laat statestieken zien dat hij EV+ speelt, maar toch gaat hij down in het geld.
Als hij in deze situatie zit dan gaat hij terug naar de 2NL om een 10K -30K handen te spelen om zo te kijken wanneer hij weer gaat winnen en dat de downswing dus weer over is!!!

Is deze stelling een juiste of is dit eigenlijk gewoon .....onzin???

De reden dat ik dit post, is omdat ik een discussie zit met een pokerstrateeg die momenteel in de z.g.n downswing zit, volgens zijn overtuiging.

Graag jullie reakties!!

Dank met vr gr Beukie1

blowkonijn

je moet op een gegeven moment wel vanwege brmtechnische reden als t zo lang aan houdt.

DodoBrabbel

Als je edge op de tegenstanders groter is wordt je variance kleiner, maar je kunt niet zomaar een downswing beeindigen omdat het gewoon pech is

Oorspronkelijk gepost door DodoBrabbel
Als je edge op de tegenstanders groter is wordt je variance kleiner, maar je kunt niet zomaar een downswing beeindigen omdat het gewoon pech is

FOUT, Als je edge groters is worden je downswings heviger.

Netraider

Oorspronkelijk gepost door beukie1
Okeej conclusie tot zover........
Een downswing bestaat eigenlijk niet !!!!!

Met een goeie mindset, bestaan die eigenlijk alleen maar in het verleden.

De down-swing is dus voornamelijk een tilt gedrag die niet herkend wordt door de speler zelf, en is miss. een combinatie van variance, te veel tafels spelen, verkeerde mindset, etc etc.

Ja, het is eerder een mentale toestand die je zelf eigenlijk (onbewust) creëert, waardoor je niet je A-game kunt spelen.

Is deze stelling een juiste of is dit eigenlijk gewoon .....onzin???

Wat is de stelling eigenlijk? :tongue: Dat je downswing "over gaat" als je een limiet down movet? Als dat voor de speler in kwestie helpt om zijn A-game terug te brengen, dan klopt die stelling idd.

Oorspronkelijk gepost door Monkeye

BIJNA GOED. :tongue:

Je EV zal alleszins groter zijn, wanneer je edge groter is.
De variance echter is niet alleen afhankelijk van EV, maar ook van een heleboel andere factoren: bv. het soort tegenspeler. Je zal een veel grotere variance krijgen tegen LAG spelers, dan tegen loose passive villains bv.

?

veel buy-ins verliezen in een bepaalde tijd

kan komen door slecht spel, maar ook gewoon door aanhoudende variance terwijl je je A-game speelt

simpeler kan het niet

Het enige dat bestaat is een combinatie van een reeks handen waarin je toevallig geld won of geld verloor.

Dat we deze handen in grafieken op volgorde van tijd (van laatst gespeeld naar meest recent gespeeld) zetten maakt geen verschil voor hoe de sessies en de handen van morgen zullen lopen.

Elke hand is weer een nieuwe frisse start met zijn eigen winkansen.

Oorspronkelijk gepost door eruk
Het enige dat bestaat is een combinatie van een reeks handen die toevallig onder EV runden of juist erboven.

Dat we deze handen in grafieken op volgorde van tijd (van laatst gespeeld naar meest recent gespeeld) zetten maakt geen verschil voor hoe de sessies en de handen van morgen zullen lopen.

downswing hoeft niet onder EV te zijn.

stel ik flop hele tijd flushes, maar toevallig me tegenstander heletijd een hogere flush. waardoor je niet onder EV runt maar toch een downswing hebt

Oorspronkelijk gepost door Rienk

Oorspronkelijk gepost door eruk
Het enige dat bestaat is een combinatie van een reeks handen die toevallig onder EV runden of juist erboven.

downswing hoeft niet onder EV te zijn.

stel ik flop hele tijd flushes, maar toevallig me tegenstander heletijd een hogere flush. waardoor je niet onder EV runt maar toch een downswing hebt

Ja ik had het net door en was het net toevallig aan het editen, maar je was me net voor, je hebt gelijk hoor :)

Helemaal fout :(

Als je edge groter wordt lijkt het alsof je meer 'oneerlijke suckouts' krijgt. Maar als je edge groter wordt win je ook vaker meer geld dan dat je verliest, dus is er minder kans dat je een reeks handen krijgt waarin je in totaal een bepaald bedrag verliest wat door sommigen wordt geclassificeerd als een 'downswing'

Als je beter bent haal je het maximale uit handen en probeer je het minimale te verliezen. Als je een paar keer bad beats/coolers krijgt verlies je dus meer omdat je het maximale eruit probeerd te halen.

grote edge = Korte hevige downswings
kleine/geen edge = lang geleidelijke naar beneden

het maakt volgens mij niet uit hoe groot je edge is als we het over de EV hebben in een downswing, aangezien het elke keer op %ten en op hoeveel %je winkans had en dus hoeveel %van de pot je hoorde te hebben.

Als je beter bent haal je het maximale uit handen en probeer je het minimale te verliezen. Als je een paar keer bad beats/coolers krijgt verlies je dus meer omdat je het maximale eruit probeerd te halen.

grote edge = Korte hevige downswings
kleine/geen edge = lang geleidelijke naar beneden

http://www.pokervariancesimulator.fr/

Speel hier maar eens mee en kijk maar wat er gebeurt bij een hoge winrate, lage winrate of negatieve winrates en over verschillende grote samples :)

HoofdVogel

Oorspronkelijk gepost door envyjosh
afhankelijk van:

sample (meer handen -> minder variance over het algemeen)
mindset (downswing en tilt moeilijk te onderscheiden op een gegeven moment)
gametype (FR minder dan HU, NLHE minder dan PLO etc)
hoe goed je bent (ja dit heeft er imo wel mee te maken, hoe beter je handreadingskills bv (ranges) hoe minder variance je hebt)

dit, maar in deze volgorde:
mindset > gametype > hoe goed je bent > sample