Ga naar het forum
de geldstromen in h...

Meldingen
Alles wissen

de geldstromen in het pokercircuit

33 Berichten
8 Gebruikers
4 Reacties
5,539 Weergaven
floppie77RNMD
PokerStrategist

ik zat mij zo eens af te vragen hoeveel mensen er wereldwijd online pokeren.
nu had ik zelf zo´n idee van 50 miljoen? hoeveel denken jullie?
stel nou eens dat de beste 10% de break even en winnende spelers zijn,
dan praten we dus over 45 miljoen verliesgevende spelers.
laten we zeggen dat deze groep gemiddeld 500 euro per speler verlies heeft,
dan praten we over een bedrag 22,5 miljard euro. de top 5000 vd wereld die je altijd
dus in de grote toernooien ziet eisen bijv 50% van deze geldstroom op en hebben
dan gemiddeld 2.250.000 euro. kunnen we dan eigenlijk concluderen dat al het grote geld
eigenlijk bij de veeeeeeeeeele kleine vissen en donkjes vandaan komt?

Beantwoorden
Citeren
32 reacties
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Ik denk dat er wel meer dan 10% minstens BE speelt en weet ook niet in hoeverre mensen gemiddeld 500 euro verspelen. Vaak is het paar tientjes storten, broke gaan en dan huilen dat poker rigged is :f_biggrin:.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Oh ja heb de thread ook even verplaatst

Beantwoorden
Citeren
advancedTN1984
Oldschool Grinder

Ik denk dat het wat complexer in elkaar steekt....

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Hoe dan :f_p:?

Beantwoorden
Citeren
ilgenio86
PokerStrategist

persoonlijk denk ik nu ook niet dat zoveel mensen 500 euro verspelen is ook te zien over welke tijd je kijkt he?

Beantwoorden
Citeren
pokerboy198229
PokerStrategist

Ik denk dat dit nog reuze meevalt. Pstars is de grootste netwerk en hoeveel man speelt er gemiddeld per dag? Ik dacht rond 200k en minder. Dus dit als refferentie komen wij denk ik niet makkelijk aan 50mln online spelers. Geloof mij wij zouden allemaal veel sneller veel rijker zijn mocht dit het geval zijn. Qua geinvesteerd bedrag zou ik zelf 50 dollar als een goede gemiddelde gebruiken.

Beantwoorden
Citeren
floppie77RNMD Topicstarter
floppie77RNMD
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door pokerboy198229
Ik denk dat dit nog reuze meevalt. Pstars is de grootste netwerk en hoeveel man speelt er gemiddeld per dag? Ik dacht rond 200k en minder. Dus dit als refferentie komen wij denk ik niet makkelijk aan 50mln online spelers. Geloof mij wij zouden allemaal veel sneller veel rijker zijn mocht dit het geval zijn. Qua geinvesteerd bedrag zou ik zelf 50 dollar als een goede gemiddelde gebruiken.

ik ben eens gaan googlen en kwam op een site terecht waar ik een indicatie heb gevonden van het aantal spelers wereldwijd
die online poker spelen:

Er zijn dagen dat er wereldwijd meer dan 100 miljoen mensen online poker spelen en het aantal poker spelers groeit nog steeds.

dan zat ik er dus nog onder met mijn schatting van 50 miljoen.

ff opgezocht: de huidige wereldbevolking is : 7.384.811.156 op dit moment

dus dit delen door 100 miljoen = ongeveer 1 op de 74 mensen die online poker speelt, dat is best een aannemelijk cijfer denk ik.

500 euro is ook maar een schatting, er zullen inderdaad vele mensen zijn die een paar tientjes verliezen en dan stoppen,
maar ik kijk vaak op sharkscope en zie ook verliezen van 2000 euro en soms veeeeeeeeeeel meer dan dat dus 500 is een gemiddelde.

verder heb je ook nog zakenmensen en mensen zoals boris becker enzo die toch niet weten wat ze met hun geld moeten
doen en die hun geld min of meer doneren in het pokercircuit, omdat ze in zo'n sharkenbad eigenlijk kansloos zijn.

het feit dat er aardig wat profspelers zijn die van die grote winsten maken geeft toch aan dat het geld ergens vandaan moet komen,
want anders kunnen ze niet allemaal winst maken natuurlijk.

wel eens leuk om zo eens met deze feiten en cijfertjes te spelen gewoon ff voor de fun

Beantwoorden
Citeren
ilgenio86
PokerStrategist

kunnen ook mensen op 2 site's tegelijk bezig zijn he ?

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

En vergeet ook rakeback niet, denk dat sommige van de gasten die op - $2000 staan wel in plus komen daardoor. Ik zit zelf qua pure winsten uit handen spelen ook maar net in groene cijfers maar door rakeback, freelancer freeroll etc hou ik toch ieder jaar leuk bedrag over.

Beantwoorden
Citeren
pokerboy198229
PokerStrategist

Ja en nog steeds 100mln is veel te veel joh. Waar is nou di site waar de rest van 99,8mln mensen online spelen (ervan uit gaande dat bij Pstars gemiddeld 200k mensen per dag aan het spelen zijn).

Ik kan me alleen voorstellen dat er in alle jaren zich totaal ruim 100mnl ingeschreven hadden voor online pokeren, dus niet mensen die nu aan het spelen zijn, maar totaal die zich ooit ingeschreven had. Dus het gaat niet om huidige identieke online poker spelers.

Nogmaals, wij zouden alleemaal al heel rijk zijn mocht dit het geval zijn. Van 100mln mensen zou max 5mln decent zijn, de rest bagger. Weet jij dan wat voor goldmine wij dan hadden. Nee, no way. Stuur die site eens door, wil ik nou de betrowubaarheid van die site even op proef stellen.

Als jij ook nog aantal live spelers bij zou optellen, zou dat betekenen dat er 1 op 50 man nu live of online poker speelt? Echt no way, geloof ik er weinig van. Het gaat zeker niet om individuele 100mln spelers wereldwijd.

Beantwoorden
Citeren
advancedTN1984
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door pcbeem
Hoe dan :f_p:?

Nou, ik speel de 3.50$ op stars hu sng. Er zijn 30 tafels tegelijkertijd open gemiddeld. De duur van het spel is 10 minuten dus er worden 30*6=180 toerneys per uur gespeeld. De gemiddelde rake is 20 cent per tafel. Dat is dus 180*0,20=36$ per uur. In 24 uur wordt er dan 864$ geraked. Dus vissen verliezen minstens 864$ per dag alleen al aan rake, sommige regs winnen dan ook nog wat geld. Dus laten we zeggen dat de vissen 1200$ verliezen per dag. Er zijn vissen die spelen 1 potje maar er zijn er ook die er 5 per dag spelen. In een playerpool van dit kaliber heb je dus al een verlies van 1200$ per dag. Dit geld moet wel ingebracht worden in de playerpool door een ruime hoeveelheid spelers. Dus per jaar moet er 1200*360=432.000$ ingebracht worden in alleen al de 3.50$ hu sng. Dan is het dus redelijk om te bedenken dat de bovenstaande getallen waarschijnlijk aan de magere kant zijn en dat er veel wordt verloren.... En dan hebben we het nog niet eens over mtt's, cash gaming, omaha, etc.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Ja en nog steeds 100mln is veel te veel joh. Waar is nou di site waar de rest van 99,8mln mensen online spelen (ervan uit gaande dat bij Pstars gemiddeld 200k mensen per dag aan het spelen zijn).

Ik denk dat Stars wel een pak meer dan 200k spelers op een dag heeft. Op dit moment, zijn er bvb al meer dan 50k spelers ingelogd op Stars. Ik vermoed dat dit in de namiddag en avond nog een pak meer wordt. Neem dan nog 50k spelers en dat die gemiddeld 2u op een dag spelen, dan zit je dus al aan 600k verschillende spelers op 1 dag.

Nu, die 100M op 1 dag kan m.i. onmogelijk kloppen. Vraag me dan ook af waar floppie dat gelezen heeft. Bvb hier ( https://www.quora.com/How-many-people-play-online-poker) spreken ze over 75M die anno 2014 *ooit* online gespeeld hebben, dit gebaseerd op het aantal accounts van de grote sites en dat er ook heel wat accounts nooit voor echt geld spelen. Van die 75M zijn gegarandeerd een grote meerderheid ook accounts niet meer actief zijn.

EDIT: je moet ook niet onderschatten hoeveel geld sommigen long term verliezen op micro en low stakes. Toen ik nog behoorlijk actief was, zocht ik regelmatig spelers op, en daar kwam ik toch regelmatig spelers tegen die meer dan $10k in het rood stonden, en dat was dus op sub $10 SNGs.

Beantwoorden
Citeren
pokerboy198229
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door ViperPP

Ik denk dat Stars wel een pak meer dan 200k spelers op een dag heeft. Op dit moment, zijn er bvb al meer dan 50k spelers ingelogd op Stars. Ik vermoed dat dit in de namiddag en avond nog een pak meer wordt. Neem dan nog 50k spelers en dat die gemiddeld 2u op een dag spelen, dan zit je dus al aan 600k verschillende spelers op 1 dag.

Ik snap niet hoe jij dan opeens aan 600K verschillende spelers komt, het kan nog steeds ook die 50K zijn die met 1 pak in de avond meer wordt. Kortom in 8 jaar op Stars gespeeld te hebben, heb ik nooit meer dan 200K spelers online meegemaakt. Maar dit blift persoonlijk. De rest wat betreft aantal account heb jij denk ik wel gelijk in.
Ik denk gewoon echt praktisch jongens, het zou een goudmijn zijn voor ons. Ik denk zelf wereldwijd aan iets van 25-30mln online spelers en ca. 5-6 mln live??

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Simpele math: als er gemiddeld 50k spelers zijn op eender welk moment. En als elke speler gemiddeld per dag 2u online is op Stars, dan heb je in 24u tijd gemiddeld 12x50k = 600k verschillende spelers ingelogd.
Of die gemiddelden (50k, 2h...) in de buurt van de werkelijkheid liggen kun je natuurlijk over discussiëren.

EDIT: trouwens, wat bedoel je met 5 a 6M spelers live ? Want als dat dus op een specifiek moment is (en niet op 1 dag, zoals het oorspronkelijk over ging) dan is dit nog een veel grotere overschatting en alleszins in tegenstrijd met je argument dat mijn 600k van Stars veel te veel. Stars heeft een gigantisch marktaandeel, terwijl je nu zegt dat minder dan 10% van de online spelers op Stars zou zitten.

PS: http://www.pokerscout.com/ : piek van minder dan 100k spelers de laatste 24h. Opnieuw met een gemiddelde van 2h spelen kom je aan nog geen 1.2M verschillende cash spelers.

Beantwoorden
Citeren
ilgenio86
PokerStrategist

dat lijkt me gewoon allemaal te wiskundig, die 50k kunnen ook gewoon 8 uur grinden en s'avonds het gezelschap krijgen van 150k spelers die na het werk spelen ... Er zijn gewoon teveel aspecten waar wij geen cijfers van hebben.

Beantwoorden
Citeren
pokerboy198229
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door ViperPP
Simpele math: als er gemiddeld 50k spelers zijn op eender welk moment. En als elke speler gemiddeld per dag 2u online is op Stars, dan heb je in 24u tijd gemiddeld 12x50k = 600k verschillende spelers ingelogd.
Of die gemiddelden (50k, 2h...) in de buurt van de werkelijkheid liggen kun je natuurlijk over discussiëren.
EDIT: trouwens, je spreekt nu wel jezelf tegen, want je denkt nu zelf dat er gemiddeld 6M spelers online zijn ? Dan zou ik met het gigantische marktaandeel van Stars zelfs denken dat er meer dan 10% daarvan op Stars zit.

Ok, nu snap ik je beredenering beter. Ik denk dat wij dan een bepaalde percentage moeten aftrekken wat betreft de online grinders, regs die veel uren en volume maken. En natuurlojk mensen die in de schulden raken die dus ook dagelijks veel uren instoppen.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

BTW, is Stars down ? Ik ging nog eens checken hoeveel spelers er nu online zijn, maar geraak niet geconnecteerd.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door ilgenio86
dat lijkt me gewoon allemaal te wiskundig, die 50k kunnen ook gewoon 8 uur grinden en s'avonds het gezelschap krijgen van 150k spelers die na het werk spelen ... Er zijn gewoon teveel aspecten waar wij geen cijfers van hebben.

Te wiskundig ? :) Hoe denk jij dat statistiek werkt ? Zeggen dat die 50K die nu online zijn ook gewoon 8u kunnen grinden is zeggen dat als villain zijn range top 20% is, je toch foldt omdat hij ook AA kan hebben.
50K is echt wel al een redelijk mooie sample dat je een mix zult hebben van spelers die 8u grinden en spelers die na 20 minuten al opgeven.

Ok, nu snap ik je beredenering beter. Ik denk dat wij dan een bepaalde percentage moeten aftrekken wat betreft de online grinders, regs die veel uren en volume maken.

Waarom zou je die moeten aftrekken? Dan kun je even goed zeggen dat je er een hoop moet bijtellen omdat die toevallig ingelogd zijn om een MEGAFESTIVAL deposit te doen of om te checken hoeveel spelers er online zijn :P.
Essentie van een gemiddelde te hebben is juist dat je met allemaal rekening houdt. Die grinders die 10u of zo spelen zijn sowieso maar enkele procenten van de totale pool die gedurende de dag inlogt, en die gaan het gemiddelde echt niet zo gigantisch omhoog trekken. Nogmaals: de moeilijkheid is natuurlijk een realistische schatting van de gemiddelde speeltijd.

Beantwoorden
Citeren
ilgenio86
PokerStrategist

ik zeg niet dat het zo is ik zeg dat het kan he viper... als gezegd teveel unknowns maar niemand houdt jou tegen om daar nummers aan te plakken hoor. Je moet je tijd aan iets besteden toch :P

Beantwoorden
Citeren