zou dat al niet lang ge automatiseert zijn dan?
of gaat er seriues een noord Koreaans meisje al die forums langs, lijkt me niet echt efficiënt.
EDIT: mooi meteen op een nieuwe pagina hoeft dat vrouwtje ook niet langs al die onzin te scrollen
zou dat al niet lang ge automatiseert zijn dan?
of gaat er seriues een noord Koreaans meisje al die forums langs, lijkt me niet echt efficiënt.
EDIT: mooi meteen op een nieuwe pagina hoeft dat vrouwtje ook niet langs al die onzin te scrollen
Hey allemaal,
Om te beginnen willen we even reageren op de feedback die we van enkele van jullie over de +EV Comics hebben ontvangen, eerst en vooral van Arjon, waarvoor dank.
Een simpel, kort antwoord hierop is moeilijk te geven, omdat er veel aspecten meetellen. Voor wie geen zin heeft om het hele verhaal te lezen: zie onder aan deze post een spoiler met cliffs.
Voor degenen die wel bereid zijn meer te weten te komen over de situatie rond de +EV Comics, here we go:
De waarde van +EV
De afgelopen dagen hebben we dit intern besproken en de waarde van de +EV Comics voor onze community bekeken. Uit de gegevens die we hebben blijkt, dat de comics in de nieuwssectie, de forumthread en via social media goed worden bekeken. Ook zijn er leden die aangeven de comics leuk te vinden (het feit dat de nieuwsberichten met comics dagelijks goed worden bekeken bevestigt dit).
Waarom +EV?
Dat de +EV Comics op onze site worden gebruikt en gepost is uiteraard niet zonder reden. In de eerste plaats is PokerStrategy.com natuurlijk een pokerschool, maar dat is niet het enige dat we doen. We willen daarnaast een breed aanbod van bijvoorbeeld nieuws en zaken met "entertainment-waarde" aanbieden (neem bijvoorbeeld de nieuwsberichten uit de pokerwereld, columns, nieuws over promoties, nieuws vanuit de community, enzovoorts).
De +EV Comics dragen dan ook bij aan een mix van verschillende content, het entertainment-aspect (natuurlijk zijn sommige comics leuker dan andere, maar aan de andere kant is dit ook weer een kwestie van persoonlijke smaak!) en zorgen voor een "snelle blik op de site, zonder door lappen tekst te hoeven scrollen". Kortom: afwisseling.
Hoewel we begrijpen dat sommige van jullie weinig waarde aan de comics hechten, is er dus wel degelijk waarde, ook voor andere leden. Uiteraard staat het iedereen die de comics niet leuk of interessant vindt vrij om deze niet te bekijken - de Comics zijn dan ook bedoeld voor degenen die dit waarderen ;).
Aankomende veranderingen m.b.t. +EV
Dit alles gezegd hebbende: er wordt intern voortdurend geëvalueerd en bekeken waar verbetering mogelijk is. Alleen al om die reden zijn we blij met de feedback die we krijgen. Inmiddels heb ik begrepen dat er op redelijk korte termijn een verandering zal komen in ons aanbod van entertainment content. Wat dit concreet inhoudt is me nog niet helemaal bekend, maar in ieder geval zal het aantal wekelijkse +EV Comics wel verlaagd gaan worden. Daarnaast wordt er gekeken naar de mogelijkheden voor andere leuke content die we kunnen aanbieden. Meer concrete informatie hierover zal, wanneer dit allemaal duidelijk is, via ons nieuws bekend worden gemaakt.
Posts richting de comic-posters
Tot slot wil ik iedereen wel vragen om te stoppen met de berichten en trolls richting Angela523 en TinoLaan.
Ten eerste zijn zij alleen maar degenen die de comics posten (in opdracht vanuit PokerStrategy), ze zijn dus slechts "the messengers", so don't shoot them ;).
Ten tweede heeft het oproepen tot reactie van hen weinig zin; zij posten de comics alleen maar (zoals gezegd: in opdracht) en staan hier dus verder buiten. Daarnaast zullen zij sowieso niet gaan reageren, wat het oproepen tot reactie ook redelijk zinloos maakt :).
=====
Cliffs
Wall of text! Voor degenen die alleen de cliffs willen, zie de spoiler
:
* We danken degenen die feedback geven voor deze feedback
* Uit cijfers en andere evaluatie blijkt dat de +EV Comics wel degelijk waarde hebben voor onze leden
* De Comics dragen bij aan een breed aanbod, in een mix van educatieve content en content met nieuwswaarde / fun-waarde, etc.
* Intern wordt voortdurend gekeken naar verbetering van ons aanbod. Op termijn zullen er wekelijks minder +EV Comics komen en er wordt gezocht naar andere mogelijkheden voor leuke content op de site.
* Verzoek om te stoppen met de berichten richting Angela523 en TinoLaan.
David
Thanks voor de reactie.
Ik kan niet anders dan toch reageren, hoewel ik geen eindeloze discussie met jullie wil voeren over dit onderwerp. Bovenal omdat ik goed weet dat jullie ook maar beperkte middelen hebben om dit soort onderdelen van het bedrijfsbeleid aan te passen. Mijn punten richten zich dan ook voornamelijk tot de echte beleidsbepalers van PS, die imo nogal wat denkfouten maken. Ik zal proberen het enigzins kort te houden:
- Ik vreesde al dat de waarde van de comics opgehangen zouden worden aan cijfers zoals clicks en views. PS.com heeft in het verleden vaker de neiging gehad teveel waarde te hechten aan bepaalde getallen terwijl het niet eens duidelijk is of het het bedrijf wel geld oplevert. Ook hierbij: ik geloof best dat de comics vaak bekeken worden (zowel door nieuwsgierigen, als door liefhebbers, als door haters), maar is dat nu echt het einddoel? Dat is imo echt een kortzichtige visie. En je maakt mij niet wijs dat die views en clicks ook maar op enige wijze bijdragen aan echte bedrijfstargets, zoals nieuwe leden werven, bestaande pokerspelers meer laten raken en bestaande pokerspelers sterker maken (zodat ze op lange termijn meer opleveren voor PS). De door PS genoemde doelen zoals clicks, views en dat spelers 'het leuk vinden' kan ik niet anders classificeren dan subtargets van subtargets waarbij de werkelijke waarde voor het bedrijf heel schimmig is.
- De bijdrage aan een breed aanbod wordt imo veel te sterk overdreven. Dat brede aanbod moet natuurlijk primary een breed aanbod in pokereducatie zijn (verschillende niveaus, verschillende varianten etc.), je bent en blijft tenslotte een pokerschool. Een beetje ruimte voor wat 'fun' nevenactiviteiten is uiteraard niet verkeerd, maar niet meer dan sporadisch. De comic staat qua volume, arbeid en investering totaal niet in verhouding tot de huidige nieuwe ontwikkeling van pokereducatie.
- De berichten naar Angela/Timo zijn imo puur bedoeld om een statement te maken en niet om hen persoonlijk aan te vallen oid. Ook ben ik niet van plan met hen een discussie over de comics te gaan voeren. Ik snap ook wel dat zij slechts hun werk doen, maar dat is nu juist het probleem. Alleen hier in de community aanwezig zijn om als een robot plaatjes te plakken zoals dat in je contract staat laat geen enkele communitybeleving zien. Ik had gehoopt wellicht een "hoi" of een smiley te kunnen ontlokken met de geplaatste (en imo zeer onschuldige) plaatjes en opmerkingen. Dat zou een stukje menselijkheid tonen. En dat kun je gerust doen, ook als je slechts "messenger" bent. Jammer dat dat niet gebeurd is. Ik ga het ook zeker niet nog een keer proberen, het is duidelijk dat ze zich niet voor zullen gaan stellen.
Ik laat het hier verder bij. Nogmaals: ik verwacht helemaal geen verdere actie of reactie ofzo, het is zoals het is en jullie als mod-team doen ook gewoon je best, dat staat hier verder buiten. Wel wil ik duidelijk proberen te maken waar het wat mij betreft mis gaat in de global visie van PS en dan met name met betrekking tot deze comics.
We zullen zien wat de toekomst brengt
je moest eens weten hoeveel mensen er dagelijks die cartoon lezen gewoon om zich eens lekker te kunnen ergeren
Wat ik niet goed begrijp is wat die comic überhaupt in het forum doet. Da's dan al vragen om reacties. Je kan hem m.i. beter gewoon op de homepage gooien. Zelfs in de Nieuwssectie vind ik hem eigenlijk helemaal niet thuishoren.
Toegegeven, als hij gewoon op de homepage staat, is het al bijna helemaal onmogelijk om te meten hoeveel mensen hem daadwerkelijk lezen.
Overigens is de ergernis van de comic hier een eigen leven beginnen leiden. Persoonlijk vind ik de comic ook vaker zwak dan goed, maar om er dan zo een kruistocht tegen te leveren lijkt me overdreven, en ik heb ook de indruk dat het enkel hier op NL is. Als je bvb op EN kijkt, is er daar helemaal geen probleem. Ook met Google vind je helemaal geen gebash.
@Arjon: bedankt voor je reactie.
Ik begrijp enerzijds je punt wel; je bent immers zelf nauw betrokken geweest bij zaken in je CM-periode. Op bepaalde gebieden heb je daardoor inderdaad vanuit het verleden wat inzicht in bepaalde zaken. Ik vind het wat dat betreft wat lastig om je gelijk of ongelijk te geven. Er is sprake van een heel ander PokerStrategy.com (ander management etc.) ten opzichte van de periode waarin jij CM was.
Daarnaast kun je het inderdaad met bepaalde dingen niet eens zijn of een andere kijk/visie op de zaak hebben. Dat is uiteraard je goed recht en het is niet aan mij om een bepaalde mening of visie goed of af te keuren.
Ik heb geprobeerd om aan te geven hoe hier vanuit PokerStrategy.com tegenaan gekeken wordt. Of er dan "te veel" of "te weinig" waarde gehecht wordt aan bepaalde manieren van meten, tja... Dat is naar ieders eigen inzicht denk ik.
Oorspronkelijk gepost door ViperPP
Wat ik niet goed begrijp is wat die comic überhaupt in het forum doet. Da's dan al vragen om reacties. Je kan hem m.i. beter gewoon op de homepage gooien. Zelfs in de Nieuwssectie vind ik hem eigenlijk helemaal niet thuishoren.
Hier wil ik nog wel even op ingaan. Ik kan me voorstellen dat je denkt: een comic in nieuwssectie, op forum en op social media? Waarom in hemelsnaam?
De reden daarvoor is eigenlijk heel eenvoudig: niet ieder lid bekijkt de nieuwssectie. En niet iedereen checkt het forum, en niet iedereen volgt PokerStrategy.com NL op Facebook. Daarom is het ook, dat als we bijvoorbeeld nieuws uitbrengen van een bepaalde promotie, we dat nieuws ook in een forumthread zetten: wie het nieuws niet bekijkt kan het via het forum nog zien, en andersom.
Het is dus simpelweg bedoeld om de zichtbaarheid te vergroten en zo doen we dat met meer dingen dan dus alleen de +EV Comic.
Dat het hier een beetje een eigen leven is gaan leiden klopt. Ik heb ook bij andere communities gekeken en navraag gedaan en men lijkt het daar gemiddeld wat meer te waarderen. Op zich helemaal niet erg; misschien hebben de Nederlanders en Belgen tegenwoordig gemiddeld een ander soort humor, dat zou kunnen. Feit blijft (en dat komt (Arjon) heus niet alleen uit cijfertjes) dat er ook echt leden zijn die de comics volgen en leuk vinden.
Verder wens ik iedereen een heel prettige avond
Geen wonder dat het veel kliks krijgt trouwens als jullie het speciaal op die plaatsen gaan zetten waar het goed opvalt. Ik klik er ook elke dag op alsof ik het niet kan geloven dat het nog slechter kan zijn als de vorige keer .. vaak wel dus. Heb er denk ik 2 goeie gezien ofzo.
Kijk pokerstrategy mag zich wijsmaken wat ze willen maar het is een feit dat er communities inboeten met bekwame mensen te verliezen en in te leveren aan dit soort dingen .. Ik wilde vroeger nog silver zijn voor coachings van steambull en als er gouden coachings waren van anders coaches dan deed ik daar ook aan mee .. maar nu is er echt helemaal niks waardoor pokerstrategy me nog interesseert.
Ik wil ook duidelijk maken dat dit niks met de mods te maken heeft. Mods kunnen niets meer goed doen omdat ze de regels volgen van bovenhand (logisch), maar wij aanvaarden die regels nu eenmaal niet .. ik geef liever heel veel geld aan een runitonce account dan dat ik 10$ investeer aan pokerstrategy.
Elke gerespecteerde coach, medewerker uit het verleden is niet echt te spreken over pokerstrategy of vindt op zen minst dat het erg fout gaat. Nu mogen ze hogerhand hun ooglappen ophouden als ze willen, maar strategy is over 5-10 jaar dood als het zo verder gaat. Iig de nederlandse community toch .. en ik denk dat we belange de enige community niet gaan zijn.
Als mensen die tracked waren en ontevreden zijn zich lieten untracken door dit soort onzin dan zouden ze nog al hun ogen opentrekken. De boodschap zou snel duidelijk worden. Wil eens zien wat er gebeurt als Yoghi, Caroline, Fiets, Farma, Oscaar,... de stekker eruit trekken. Dit is geen oproep aan hun, maar ik word er zenuwachtig van dat er niks aan gedaan wordt.
Nogmaals, ik weet niks wat de mods kunnen doen om het te verbeteren. Ik heb niks constructief te zeggen tot mijn eigen spijt omdat de situatie uitzichtloos is zoals ze is.
Denk dat veel clicks eigenlijk idd zijn uit een soort nieuwsgierigheid of het echt mogelijk is dat iemand zo lang zulke slechte comics kan maken. Heb ik zelf ook tot de 100 volgehouden en toen geloofde ik 't wel dat hij daar tot in den treure mee door kan gaan. En nog steeds dus.
Geloof verder ook niet dat dit PS ook maar iets oplevert ergens. Komen hier echt geen mensen tracked spelen omdat jullie een al dan niet complete bagger comic op jullie site hebben staan.
Maar ja dat PokerStrategy downhill ging wist ik al toen ik voorspelde dat het overgenomen zou worden en dat ook gebeurd is... Gebeurt meestal op de top.
Denk dan ook dat het al erg slecht gaat met PS finance wise. PokerStars tracking levert ze haast niks op volgens mij, FT tracking hebben ze niet, en de rest van de sites is eigenlijk niet zo significant. PartyPoker kwam vroegah aardig wat geld vandaan gok ik, maar dat was ook over toch? Alleen iPoker hebben ze nog dus.
Ik herinner mij opeens dat er een half jaartje terug ongeveer een wedstrijdje was op het Engelse forum om zelf tekstballonnetjes in te vullen voor die comic. Ik zie nu dat er ook gestemd is en ze mijn inzending ook serieus toegevoegd hebben.
Helaas...geen stemmen gehad, en dat na mijn grote inspanning er wat van te maken
https://www.pokerstrategy.com/nl/forum/thread.php?threadid=281139
Edit: Loop ik een mooi gesigneerd album mis
Ik zie trouwens dat die Bobby ook een moderator is
Originally posted by BobbyCrosby
On top of that, we will ask the author of the +EV series (Bobby) to choose his fave comic, the winner will get a signed comic book!
And I chose GamblingProp's entry as my favorite! Unfortunately GamblingProp is unable to receive the prize because he's in the process of moving, so he requested that someone else be picked. My next pick is MarcusBurnett! Congratulations to MarcusBurnett, GamblingProp, and Dippy19!
It was a lot of fun reading all the submissions! Great stuff from everyone. Thank you all for participating and thank you to PokerStrategy.com for hosting this fun contest!
Raar, het aantal clicks toont toch aan dat de forumleden graag op hun kop gescheten worden. Bobby is trouwens een vriend van mij en ik zal hem binnenkort eens vragen om een strip te maken over deze community.
$0.05/$0.10 No Limit Holdem
PokerStars
6 Players
Hand Conversion Powered by weaktight.com
Stacks:
UTG ($19.43) 194bb
UTG+1 ($10) 100bb
CO ($10.77) 108bb
BTN ($25.16) 252bb
SB ($10.59) 106bb 81/41 over 40 handjes, agressie 3.6, elke hand raisen als een achterlijke gaat ie ineens limpen..
tuffie (BB) ($10.10) 101bb
Pre-Flop: ($0.15, 6 players) tuffie is BB 8♥ 6♣
4 folds, SB calls $0.05, tuffie checks
Flop: 6♥ 8♠ 6♠ ($0.20, 2 players)
SB bets $0.30, tuffie calls $0.30
Turn: 3♠ ($0.80, 2 players)
SB bets $0.40, tuffie raises to $0.80, SB raises to $1.50, tuffie says "no flush", SB says "no", tuffie raises to $2.20, SB raises to $4, tuffie says "a 6?", tuffie says "lets see", SB says "posible", tuffie goes all-in $9.70, SB calls $5.70
River: J♣ ($20.20, 2 players, 1 all-in)
Final Pot: $20.20
SB shows two pair, Kings and Sixes
K♦ K♠
tuffie shows a full house, Sixes full of Eights
8♥ 6♣
tuffie wins $19.29 (net +$9.19)
SB lost $10.10
Het is net een stripverhaal met een goed einde