Ga naar het forum
Fiscus jaagt op pok...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Fiscus jaagt op pokerprofs

195 Berichten
49 Gebruikers
0 Reacties
17.5 K Weergaven

Je kan zeiken over belastingen wat je wilt, maar het feit is wel dat in Nederland, met al die belastingen, heel veel dingen toch een stuk beter geregeld zijn dan in veel andere landen.

Alleen een beetje raar waar de belasting centjes van onder ander jullie naar toe gaan, begin me schuldig te voelen na het lezen van dit topic over belasting, heb jaren lang in de coffeeshop gezeten zonder zorgen over inkomen, terwijl een alleenstaande moeder het moet redden met (geloof ik) 636 euro bijstands uitkering....

Dat is dus echt niet goed geregeld als je kijkt dat ik als werkloze brookie meer krijg omdat 'ze' begrip hebben voor de situatie waar ik in zit, BS if you'd ask me...

And indeed, bij HC betaal je ook belasting als je over n bepaalde grens komt...

blowkonijn
Oldschool Grinder

Als elke bijstandsmoeder nou een kastje neerzet en daar belasting over betaald, hebben ze niet eens meer een uitkering nodig....... :D :D

Oorspronkelijk gepost door blowkonijn
Als elke bijstandsmoeder nou een kastje neerzet en daar belasting over betaald, hebben ze niet eens meer een uitkering nodig....... :D :D

Ennn krijgen ze indirect hun belasting weer terug! (Dit is echt foutt:D)

Cocaine is duurder als goud though, maybe more interesting! und zonder 19% belasting

Wiet is trouwens n paar jaar geleden ook tig procent duurder geworden, vanwegen de schaarste :S ,... shop waar ik altijd heen ging hing n briefje "25% duurder vanwege belasting en schaarste" ...

Net als friet, omdat de aardappelen niet meer aan te slepen waren... ze verzinnen toch wel iets nieuws, of t pokerbelasting is of meer riool/afvoer belasting voor de zeikerds onder ons :)

12disciples
PokerStrategist

Moeilijke discussie weer zie ik.

Feitelijk is het simpel. Je betaald belasting over je inkomsten (soort zelfde systeem als bij ondernemers, want dat zijn profs eigenlijk), punt uit.
Probleem 1: Je betaald al rake, dus moet regering daarvoor iets regelen met
de poker rooms.
2: De huidige regelgeving staat vol met hypocriete zaken ten opzichte
van pokeren, laten we bij een volgende verkiezing beter proberen
te kiezen (iets liberaler kan geen kwaad). Auw, dit zeg ik dan als
CU stemmer, maar de waarheid is soms pijnlijk.
3: Naast profs heb je semi-profs en recreatief goede spelers. hiervoor
zou ook weer een duidelijke regelgeving moeten komen.

Conclusie: Belasting betaling geen probleem, maar niet zo hypocriet doen als de huidige regering.

Het moet natuurlijk beginnen met poker als "gokspel". Als dat van de baan is, kan er ineens heel wat meer. Zolang de wetgever het als een gokspel blijft bestempelen, is enige verandering bij voorbaat eigenlijk uitgesloten.

blowkonijn
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door MrBlanca

Ennn krijgen ze indirect hun belasting weer terug! (Dit is echt foutt:D)

Cocaine is duurder als goud though, maybe more interesting! und zonder 19% belasting

Wiet is trouwens n paar jaar geleden ook tig procent duurder geworden, vanwegen de schaarste :S ,... shop waar ik altijd heen ging hing n briefje "25% duurder vanwege belasting en schaarste" ...

Net als friet, omdat de aardappelen niet meer aan te slepen waren... ze verzinnen toch wel iets nieuws, of t pokerbelasting is of meer riool/afvoer belasting voor de zeikerds onder ons :)

Die shop licht je op, er is zat

Marple08
Oldschool Grinder

Dat er duidelijkheid moet komen over belastingheffing op poker staat buiten kijf, maar zolang er geen belasting hoeft te worden betaald over andere zero sum games (beleggen, optiehandel, valutahandel e.d.) is het van de zotte om voor poker wel te moeten betalen.

Chivaz1
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door Marple08
Dat er duidelijkheid moet komen over belastingheffing op poker staat buiten kijf, maar zolang er geen belasting hoeft te worden betaald over andere zero sum games (beleggen, optiehandel, valutahandel e.d.) is het van de zotte om voor poker wel te moeten betalen.

-over sparen en beleggen moet je ook gewoon belasting betalen.
-Naar de belasting binnen het HC en de rake die zij opstrijken loopt ook een zaak, omdat dit nu ook niet klopt, zoals anderen ook aangeven.
-jij betaalt is met een t
-wat betreft gokspel of niet; zijn het juist de 80% verliezende spelers op internet die ons dwarszitten. Het argument van de overheid is dat het meerendeel van de spelers niet weet welke strategie ze moeten spelen en voor hen is het dus een kansspel.

Geen belasting? Je betaalt belasting over je beleggingen, waarbij de fiscus uitgaat van een rendement van 4%.

superjunk
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door fleurterreur

Oorspronkelijk gepost door SuvorovNL
"Gewone" mensen betalen 30-50% over een 40-urige werkweek, dus die so called "pros" die moeten niet zo janken. ~2BB/100 is niks dan. Als je dat niet kunt beaten, dan moet je maar een niveau lager gaan spelen of een andere baan zoeken.

Gewoon aan het eind van het jaar afrekenen en basta. Zo niet, dan ga je toch lekker naar Malta.

of je vader werkt bij de belastingdienst of je bent een linkse rothond die een bruine vinger wil halen bij balkende :f_cool:

:D

Oorspronkelijk gepost door Chivaz1

--jij betaalt is met een t

?

Waar staat er dan jij betaalt? Hoeft te worden betaald is gewoon met een d!

Maar leuke vurige discussie.

-

Chivaz1
Elite Grinder

--jij betaalt is met een t
?

Waar staat er dan jij betaalt? Hoeft te worden betaald is gewoon met een d!

-

dat klopt
Het komt een paar keer in deze discussie voor.

Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Laten we belasting heffen op het forum over taalfouten....

Opbrengst gaat naar: "Zeezout goes Vegas" :D

Maer hed maact mei nit uet ov iemant vouten maact hor ;)

duvel666
Elite Grinder

Lekker vriendelijk. :rolleyes: Van politiek weet je ook weinig, want hoe een linkse rakker een bruine vinger moet halen bij Balkenende is me geheel onduidelijk. Laat je dat er verder maar niet van weerhouden met argumenten te komen. Een reactie van één regel met niks meer dan een ad hominem is nou niet echt constructief te noemen.

Oh, en duvel, ik geef duidelijk boven aan dat er, vanwege variance, na een jaar pas betaald dient te worden, dus voordat je me beticht ergens "geen oren naar te hebben" zou je misschien eerst even je ogen kunnen gebruiken? K? Thanks.

man... dat is toch nog steeds het probleem... je hebt geen oren...
of is het geen ogen ...
het probleem is net

DAT ER NIET MET EEN JAARREKENING GEWERKT WORDT DOOR DE STAAT ...

als dat wel zou zijn zou er heel wat minder discussie zijn ...

ik heb geen direkt probleem met je en je moet je niet in je gat gebeten voelen,
maar ik herhaal nogmaals...

voordat je een discussie aangaat over dit topic...
zie dat je weet hoe de houding van je regering is en ga niet uit vanuit je eigen versie ...

wat je regering nu voorstelt is gewoon een KUTREGELING die volledig onfair is tov pokerspelers.

een 'jaarrekening' als basis voor de taxatie is voor het gros van de pokerspelers een basis waarmee constructief rond tafel gezeten kan worden maar dat willen ze niet ...

hoop dat je nu eindelijk snapt wat het probleem hier is ... ^^

NLDPeter
PokerStrategist

Probleem met belasting heffen op pokerpro's is dat poker super variance gevoellig is, zeker op de hoge stakes, en mensen dus soms over een langere periode verlies kunnen draaien. Ze krijgen dan geen geld terug van de belasting,waardoor de effective belasting op de winst super groot kan worden. (neem bijv. Durrr die afgelopen jaar ongeveer 2miljoen heeft verloren. Het haar daarvoor won hij 5 miljoen. Als hij 50% inkomstenbelasting had moeten betalen had hij nu een netto van +500.000 ipv +300.000 dat is 83% eff. belasting)

Chivaz1
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door Zeezout
Laten we belasting heffen op het forum over taalfouten....

Opbrengst gaat naar: "Zeezout goes Vegas" :D

Maer hed maact mei nit uet ov iemant vouten maact hor ;)

mij ook niet, het was opbouwende kritiek :f_biggrin:

duvel666
Elite Grinder

Dat onderbouwen van mijn mening deed je zelf al....... moraalriddertje :D :D

Wat is er in principe mis met het afdragen van belasting, zoals ieder persoon in loondienst, iedere free lancer en iedere ZZP-er, i.e., zoals iedere Nederlander? Hoe ben ik een moraalridder door te stellen dat pokeraars niets anders zijn dan ieder ander? Dat de wetgeving aangepast dient te worden is evident, maar dat maakt nog steeds pokeraars niet anders dan anderen. Variance = ondernemersrisico en een downswing zijn rode cijfers.

man ... je blijft het niet snappen ...

de bedrijven mogen hun verliezen inbrengen,
maar als een pokerspeler over de balste periode verlies draait dan verdwinnt het in het niks naar hun belastingnormen ^^

er is geen gelijkheid want jouw regering - die je zo in je hart draagt- maakt er zelf een oneerlijk onderscheid in...

zij behandelen de pokerspelers onfair door ze anders te behandelen dan andere zelfstandigen ^^

duvel666
Elite Grinder

We betalen al rake, dus ze moeten t maar bij de pokersites gaan halen. ik hoop voor je dat je op hogere limieten terecht komt, want dan zal je wel gaan denken wat je hier belachelijk hebt lopen te ouwehoeren. Doe je oogkleppen af man.

Iedereen betaalt overal voor. En nog betaal je belasting. Als ze het bij de poker rooms gaan halen, gaat daar alleen de rake omhoog. Een hogere olieprijs betaal je ook terug bij de pomp. Over oogkleppen gesproken. FTP gaat jou echt niet subsidiëren, hoor.

informeer je nogmaals voor je dingen zegt..

de pokerrooms betalen al belastingen op de door hun verdiende rake ^^

man, in wat voor illustere droomwereld leef jij ?
hoe wereldvreemd kan je zijn?

duvel666
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door fleurterreur

Lekker vriendelijk. :rolleyes: Van politiek weet je ook weinig, want hoe een linkse rakker een bruine vinger moet halen bij Balkenende is me geheel onduidelijk. Laat je dat er verder maar niet van weerhouden met argumenten te komen. Een reactie van één regel met niks meer dan een ad hominem is nou niet echt constructief te noemen.

lol wat kan mij het schelen, ga maar ergens anders de perfecte burger uithangen...

Het kan je genoeg schelen om te reageren. Je naam is in ieder geval goed gekozen. Ik denk nog ff na over het "fleur" gedeelte, echter... :f_love:

En jij denkt niet voor jezelf, jij kan alleen maar opgelegde regeltjes volgen....

Feitelijk onjuist. Het hele pokergebeuren is grotendeels niet gereguleerd. Voor mij is dit een principiële discussie over of pokerwinsten belast dienen te worden of niet.

fout.
ze mogen belast worden op een eerlijke manier
dus moet men met alle feiten rekening houden en dat doet je regering net niet

winst, verlies, investeringen, etc. ...
alles moet verrekend worden en dat laten ze na ^^