Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

Frustrerend

6 Berichten
5 Gebruikers
0 Reacties
451 Weergaven

Het lijkt wel of ik steeds slechter ga spelen naar mate ik meer van poker afweet. Erg frustrerend. Waar ik de eerste tijd altijd met winst afsloot lukt me dat nu niet meer.
Hebben meer mensen dit of kan ik beter stoppen met studeren?

Beantwoorden
Citeren
5 reacties

Studeren kan nooit kwaad, en zal zeker, als je het op de juiste manier doet je spel bevorderen.

Als je wat meer uitleg geeft over wat jij onder het begrip studeren vat, en hoe je dit toepast kunnen we gaan kijken waar de oorzaak is. Dit kan dus liggen aan de verkeerde manier van studeren, of gewoon variance.

Beantwoorden
Citeren
DeKuip

Aan je spel werken is altijd goed, maar het moet ook geen overload van informatie worden. Elke keer als je iets nieuws leert, betekent het dat je een oude manier van spelen verandert. Dat kun je dan wel in 1 dag leren, maar om zoiets te integreren in je spel kan wat langer duren. Als je dat met heel veel dingen tegelijk doet kun je het gevoel krijgen dat je niet echt meer weet wat je aan het doen bent.

Dus probeer niet teveel tegelijk te leren en het rustig aan te integreren.

Daarnaast is het vervelende van poker dat je goed spel niet altijd terug ziet in winst, maar ook dat is iets waar je aan moet wennen en moet proberen te scheiden van elkaar.

Beantwoorden
Citeren
ViperPP

Oorspronkelijk gepost door sonja72
Het lijkt wel of ik steeds slechter ga spelen naar mate ik meer van poker afweet.

Bedoel je daadwerkelijk 'slechter spelen', i.e. dat je je bewust bent dat je fouten maakt ? Of bedoel je dat je resultaten slechter zijn ?
Zoals hierboven al vermeld is een van de moeilijkheden van poker, zeker voor beginners, dat het niveau van je spel niet onmiddellijk vertaald wordt in resultaten. Je kan slecht spelen en toch winnen, of je kan goed spelen en toch verliezen.

Als het het eerste is (slechter spelen en het ook beseffen) dan ben je al op de goede weg, want dan weet je tenminste al dat je fouten maakt. Als het puur op resultaten is, dan kan het dus ook gewoon pech zijn en moet je geduld hebben. Ook hier is weer de moeilijkheid dat je als beginner vaak niet weet of je echt wel goed speelt en dus of je slechte resultaten het gevolg zijn van pech of van fouten.

Daar is dus maar 1 remedie tegen: blijven studeren, maar vooral: veel handen posten in onze 'hand judgings' subforums zodat je van meer ervaren spelers kan horen of je een hand wel goed speelde of niet. En als je teveel schroom hebt, kan je ook gewoon naar de posts van anderen kijken en je afvragen wat jij dan in die situatie zou gedaan hebben, en dan zien of het klopt met de reacties die op de hand volgen.

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Met leren bedoel ik: lezen, cursussen, toetsen, video's (& late night tv :P) en natuurlijk alles wat ik leer meteen toepassen in pokersessies.
Ik zal de laatste zijn die zegt geen fouten te maken, maar ik heb zeker veel meer inzicht en begrip gekregen hierdoor. Helaas zijn de resultaten slechter. Dit kan liggen aan domme pech, sterkere tegenstanders, minder beginnersgeluk etc, dus misschien moet ik gewoon even doorzetten.

Ik merk echter dat ik gestresst raak als ik in zo'n negatieve streak zit en daardoor óf minder óf juist meer risico ga nemen, omdat ik het direct op mijn eigen spel betrek. Dat gaat allebei natuurlijk ook niet goed en dan word ik gefrustreerd (en ga maar naar bed _cry:)

Handen posten doe ik nog niet, want daar voel ik me nog te junior voor, maar het bestuderen van gepostte handen is een goed idee met de vraag: "wat zou ik doen".

Bedankt voor jullie input. Ik voel me weer beter en ga er weer tegenaan.

Beantwoorden
Citeren
ssacr

Hallo Sonja,

Op zich herken ik het wel, heeft denk ik te maken met het feit dat veel studie veel informatie is. Er komt een heleboel informatie op je af en het is nogal lastig soms om alle geleerde dingen op het juiste moment toe te passen: veel in poker heeft te maken met de juiste timing, het juiste moment, de juiste plaats de juiste actie.

Vaak als ik wat leer gaat het even wat minder, dat noemen ze ook wel overstudy, dan leer je misschien wat te veel en moet het even bezinken. Je nieuw geleerde dingen dringen pas door herhaling echt door. Gewoon veel spelen en kijken of je leert. Daar horen ook periodes bij dat het even wat minder gaat. Probeer gewoon hoe het resultaat ook is te handelen zoals hier geleerd wordt en dan over langere periodes kijken dan een paar sessies. Je speelt ook wel eens gewoon slecht, niet geconcentreerd of je hebt pech. Als het goed is wordt het beter na verloop van tijd.

Verder kan een programma helpen. De cijfers zeggen iets over je spel en kunnen je aandachtspunten aangeven.

Tot slot, hoe laag of hoe beroerd of hoe wat dan ook, handen posten helpt je bij het verbeteren van je spel. Probeer zoveel mogelijk info te geven waarom je op een bepaalde manier handelde. Je kan ook de handen systematisch posten. Als je moeite heb met PP of AK, een raise uit positie of wat dan ook. Veel situaties met poker komen vaker voor en dan is het makkelijk als het bekend terrein is en er zijn hier zat goede spelers die je willen helpen. Handen van anderen lezen is ook goed, maar je eigen hand is net ff anders. Posten van een hand kost ook nauwelijks tijd.

Hoop dat je er wat aan hebt en veel succes!

Beantwoorden
Citeren