Ga naar het forum
Gibraltar verhoogt ...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Gibraltar verhoogt e-gaming belasting voor bedrijven

21 Berichten
14 Gebruikers
0 Reacties
2,455 Weergaven
Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Gibraltar profiteert, met lage belastingen voor bedrijven, al jaren van de online gambling industrie. Steeds meer bedrijven maken de stap om zich op "the rock" te vestigen.

PokerStrategy.com verplaatste het hoofdkantoor al enkele jaren geleden van Hamburg naar Gibraltar, onder andere om te profiteren van het belasting klimaat en de stabiele regelgeving.

Onlangs voegden ook onze partners Ladbrokes en William Hill zich bij de lijst van online bedrijven die zich nu onder de jurisdictie van Gibraltar bevinden.

Tot nu toe betaalden de online gambling bedrijven 1% belasting over hun bruto winst. In 2011 zal dit echter een flinke sprong gaan maken, wanneer het percentage verhoogd wordt naar 10%.

Een zeer lucratieve verhoging voor Gibraltar, dat momenteel €12.4 miljoen binnenhaalt aan online gambling belasting, waarin meer dan 2.000 werknemers actief zijn (12% van de arbeidsmarkt)

De beheerder van de financien zal watertandend uitkijken naar de belastinggelden van komend jaar. Hoewel er uiteraard geklaagd zal gaan worden over de verhoging, zullen de bedrijven zeker niet massaal het land gaan verlaten, omdat Gibraltar nog steeds een goede, solide thuishaven vormt voor de bedrijven in de industrie.

20 reacties

Dat is wel lullig op zich hoor... zijn er overigens landen waar dit belastingtarief onder ligt nog? En hoe zit het met bijv. belastingen voor de spelers? Liggen die in Gibraltar ook laag of zijn die helemaal afwezig?

Marple08
Oldschool Grinder

Spelers betalen geen belasting in Gibraltar

Gangstahhh
PokerStrategist

10%

Ik bedoel het is een behoorlijke verhoging, maar ik bedoel tis niet echt veel

Marple08
Oldschool Grinder

Een verhoging van 1000%

ja precies... en je kijkt altijd naar wat je betaalde... als je die 10% naast nederlandse belasting legt is het niet veel nee maar als je je bedrijf ergens vestigt en je kosten gaan met 1000% omhoog wordt je daar niet vrolijk van.

Gangstahhh
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Marple08
Een verhoging van 1000%

I know, maar als je 60 betaalt en hij gaat naar 80% maakt het je meer uit en is het maar 33%

Dus ik bedoel te zeggen dat je in NL wel mee betaald dan 10% of in Hamburg

Wat? Het is enorm veel, het is x1000...

Ja dat wel... maar een bedrijf gaat uit van bepaalde begrotingen en kosten die ze maken... als de belasting op je brutoinkomsten omhoog gaat dan scheelt dat echt wel veel!

Tuurlijk... het is voordeliger dan in Nederland te vestigen maar je voelt het als bedrijf zijnde wel. Besides... wie zegt niet dat de belasting een paar jaar later wellicht niet nog hoger wordt? Voor de branche denk ik een vervelende ontwikkeling

Interessante ontwikkeling. Mag hopen dat bedrijven dit hebben zien aankomen en hier rekening mee hebben gehouden.

zazizo
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door J4Jc3
Wat? Het is enorm veel, het is x1000...

Het is x10.
En men kwam vanaf 1% belasting.

Dit gaat pokerstrategy echt wel kunnen opvangen.
Desnoods geven ze een paar freerolls minder.

Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Ik voorzie stijgende rakes.....

Yoghi
BlackMember

Ben benieuwd wat voor effect dit gaat hebben. Hoeveel % heeft een land als Malta?

Sjors777
Oldschool Grinder

Misschien verhuizen naar Monaco ofzo?:)

Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Texel.... :D

Arjon
Oldschool Grinder

Kheb m'n koffers al klaar staan, waar gaan we dit keer heen?

Lanfear81 Topicstarter
Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Voor zover ik begreep is er wel een cap op hoeveel je moet betalen, en die is geloof ik gelijk gebleven of in ieder geval niet ook vertienvoudigd

Joenaes
BlackMember

Oorspronkelijk gepost door Lanfear81
Voor zover ik begreep is er wel een cap op hoeveel je moet betalen, en die is geloof ik gelijk gebleven of in ieder geval niet ook vertienvoudigd

Oh, geen probleem dus voor PS ;)?

Lanfear81 Topicstarter
Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

We hebben afgelopen week nog een kerstpakket gekregen, dus ik vermoed dat we het wel zullen overleven _cool:

Ik denk dat het voor de meeste bedrijven, ondanks de verhoging, niet direct een reden is om te vertrekken. De locatie en infrastructuur voor de industrie is hier erg gunstig, omdat veel bedrijven uit dezelfde sector toch dicht opeen zitten etc.

Basically is de reden dat wij in Gibraltar zitten:
1. De gunstige locatie tav onze partners
2. De stabiele wet en regelgeving van Gibratar tav e-gaming.

In eerste instantie heeft het dus niet zoveel met belasting te maken, ook al is dit een aardige bijkomstigheid. Voor ons is deze ontwikkeling dus ook absoluut geen reden om te vertrekken