Ga naar het forum
Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Help!

9 Berichten
3 Gebruikers
0 Reacties
494 Weergaven

Hey, even een vraagje.

Ik poker nu al een tijdje en zie mezelf niet écht als fish, alhoewel ik wel enorm veel dingen kan verbeteren.

Ik heb laatste tijd dus een probleempje...speel redelijk ABC, normale starthanden enzo.

Laatste tijd komt veel meer voor dat ik gereraist wordt. BV:
Ik krijg AK-MP, iemand in EP-loose preflop- raist 3xBB ik reraise 7x.
komt hij weer over me heen met een raise waari k toch 2/4+ van m'n stack erin moet gooien.

Dit is niet iets wat deze speler normaal zal doen met AQ ofzo, ik krijg dus echt het gevoel dat altijd als ik een beetje hand krijg m'n opponent AA/KK/me gewoon beat heeft.

Ben erg gevoelig voor grote reraises en zal dan ook in de meeste gevallen deze AK folden..

Ook stel ik heb AQ/AJ en flop komt een A, als mensen dan groot reraisen heb ik al snel de neiging om hem op die ene AK te zetten en te folden, soms als ik dan de kaarten zie laten ze echt A-9s ofzo zien en in andere gevallen waar ik dan wel call hebben ze dus die AK.

thoughts?;

8 reacties
darko163
PokerStrategist

He Butt0n,

gebruik je ook stats van je tegenstanders? Dan kan je eventueel zien hoe vaak die tegenstander dat doet en zo je spel aanpassen.

Ik zou een aantal handen posten waaraan je twijfelt, en dan is het handiger om tips/advies te geven.

mvd1978
PokerStrategist

Ik denk over het laatste gedeelte van je text dat veel mensen dat hebben. Als je callt hebben ze hoger. Fold je (en ze laten het zien) dan had je ze gebeat.

Misschien moet je veel notes maken over spelers die met A-rag hoog inzetten. Daarna maar hopen dat ze blijven doen en jij met je hoge kickers uiteindelijk de meeste potten zult pakken.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Oorspronkelijk gepost door darko163
He Butt0n,

gebruik je ook stats van je tegenstanders? Dan kan je eventueel zien hoe vaak die tegenstander dat doet en zo je spel aanpassen.

Ik zou een aantal handen posten waaraan je twijfelt, en dan is het handiger om tips/advies te geven.

Ga zelf meer af op eigen notes, maar zoals ik al zei. stel ik reraise iemand met 7-2o dan zullen ze folden, doe ik het met AK reraisen ze me;p

darko163
PokerStrategist

Ik denk dat je eerst goed met denken waarom je gaat reraisen in een bepaalde situatie.

Als je reraist met bv. 72 (wat je hopelijk niet al te vaak doet), dan hoop je dat ze betere handen wegleggen. Als je reraist met AK, dan hoop je dat ze met slechtere handen callen (en veel fishes doen dat zeker). Heb je nu het idee dat hij ook een aantal van die slechtere handen in een bluff verandert door te 4-betten,... dan zou ik met Ak gerust broke gaan. Maar wel enkel als je die read/stat hebt. Met Ak broke gaan tegen een UTG raiser is in principe niet altijd de beste play.

Maar ik denk dat je veralgemening van "het gebeurt altijd als..." niet correct kan zijn. Dan ben je óf veel te exploitable omdat je voorspelbaar reageert en enkel met de nuts (AA/KK) broke gaat, óf je onthoudt gewoon enkel die situaties omdat ze je dwarszitten.

Als je echt twijfelt of ze je exploiten zou ik gewoon elephant downloaden en met stats spelen. Je notes kunnen helpen, maar die helpen lang niet zoveel als de stats.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Het is uiteraard niet ALTIJD zo, maar de laatste keer dat ik een redelijke pot hebt gepakt met zo'n hand kan ik me niet meer herinneren, krijg ik dan AA dan fold bv iedereen, of dit gebeurt.

Ik zal nog n x naar elephant kijken, lukte me vorige x niet.

thanks!

darko163
PokerStrategist

Ik herken het wel hoor, maar dat is vaak omdat je te tight speelt. Als je dan eens gaat 3-betten of 4-betten dan doe je het te vaak met de nuts en dan folden ze...

Speel je trouwens FR of SH?

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

FR, denk er trouwens aan om mn strategie helemaal om te gooien.. meer suited connectors enz. gewoon wat meer flops zien want zoals ik nu speel is het niet echt winstgevend..;p

darko163
PokerStrategist

Nou ja, als je wil kan ik wel een keer meekijken hoor. Ik speel nu NL50FR, en het loopt best aardig.

Mijn skypenaam is darko163.