Greetz everyone,
zoals de titel al stelt, hoe bereken je je ROI?
heb namelijk geen software die tourneys tracked, hou dat handmatig bij voorlopig dus vroeg me af hoe je je ROI zelf berekent?
Alvast bedankt!!
Nox
Greetz everyone,
zoals de titel al stelt, hoe bereken je je ROI?
heb namelijk geen software die tourneys tracked, hou dat handmatig bij voorlopig dus vroeg me af hoe je je ROI zelf berekent?
Alvast bedankt!!
Nox
is dat niet zoiets?
totaal winst ( inclusief buyin) - inleg = netto winst
(nettowinst : inleg) = roi
ROI : aantal games = ROI per game
weet niet zeker maar volgens mij wel.
edit, zat foutje in
ROI= (totale prijzengeld - totale inleg) / totale inleg
edit: kijk eens op sharkscope, of pokerprolabs
Oorspronkelijk gepost door zazizo
ROI= (totale prijzengeld - totale inleg) / totale inleg
dan heb je totale ROI, maar om je ROI per game te bereken moet je toch nog delen door aantal games dat je hebt gespeelt? denk dat die de ROI per game wil weten?
Die ROI is al een %.
Nog een keer delen door het aantal gespeelde potjes is dus niet nodig.
(het aantal potjes zit in feite al verwerkt in de noemer: totale inleg)
Oorspronkelijk gepost door larszs
Oorspronkelijk gepost door zazizo
ROI= (totale prijzengeld - totale inleg) / totale inlegdan heb je totale ROI, maar om je ROI per game te bereken moet je toch nog delen door aantal games dat je hebt gespeelt? denk dat die de ROI per game wil weten?
Je berekend gewoon het precentage winst wat je gemiddeld boekt.
Bijv. je speelt 100 honderd toernooien van 1 dollar en je wint in totaal 110 dollar, dan is je roi:
(110-100)/100 X 100%= 10%
Als je wilt weten wat je per "game" wint dan blijft de berekening hetzelfde, alleen dan zonder de X100%. Je deelt eigenlijk al door het aantal games omdat je door de totale inleg deelt (dus 100games x 1dollar =110)
Per game win je dus:
(110-100)/100=10 dollarcent
Die keer 100 die je in je formule toevoegt is om aan % te komen.
Die heeft niet te maken met het aantal potjes.
edit: ROI wordt uitgedrukt in %%, dus jouw laatste formule is beter dan die ik gaf.
allright thx people!!
@zazizo: dat van sharkscope wist ik al hoor, probleem is alleen dat die dat niet zomaar doet voor pokerstars. Voor Cake had ik dat al gevonden maar heb besloten de rest van men SnG projectje op stars te spelen omdat daar veel meer traffic is en ik op Cake momenteel NL4 te lekker beat
Nox