Ga naar het forum
HU SnG vervelende V...

Meldingen
Alles wissen

HU SnG vervelende Villians

19 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
2,606 Weergaven
Frietje1986
PokerStrategist

Hoe speel je HU SnG een speler die:
-Elke button limpt en elke flop 1/2 potbet IP
-Steeds fold op een 4x raise, als hij gelimpt heeft
-Iedere raise flat in de BB en er geregeld in komt gedonkt
-Zo niet iedere flop Cbet callt OOP en de turn direct komt gedonkt met een minbet
-En alleen broke gaat met de nuts

?????

Je kunt zeer weinig value halen uit goede handen en doordat zijn range 100% is kan hij alles reppen op elk board.

Ik word er een beetje gefrustreerd van. Het lijkt haast wel een nieuw soort strategie ofzo. Ik ga ook de hele tijd blind lopen checken steeds als hij limpt. Flop check/raisen (als bluff) werkt totaal niet omdat hij alles float.

En als je tight gaat spelen dan loopt het de hele tijd gelijk op tot aan de push/fold fase. En dan ineens ... schijnt callie SAGE wel te kennen.

Nieuw soort psychologische oorlogsvoering alleen dan vele malen irritanter.

Beantwoorden
Citeren
18 reacties
drdavy
Oldschool Grinder

Steeds fold op een 4x raise, als hij gelimpt heeft
raise je zijn limps vaker
Limp je je botom range raise je voor value.
-Zo niet iedere flop Cbet callt OOP en de turn direct komt gedonkt met een minbet
Raise je die toch hij gaat toch niet broke zonder nutos

Beantwoorden
Citeren
pvdheuvel
PokerStrategist

Wel opvallend, kom deze stijl ook steeds vaker tegen. Een of andere strategiesite die dit loopt te promoten ofzo?
Makkelijk herkenbaar aan 100 VPIPBB en 0 FTCB.

Als ze het goed doen is het nog een lastige tegenstander ook, maar de meesten zijn nog steeds exploitable door idd bovengenoemde dingen te doen.

Beantwoorden
Citeren
zazizo
Oldschool Grinder

Veel doorbarrelen omdat hij zo tight broke gaat.
Veel van zijn limps raisen naar 4bb, of zijn half pot flop bets vaak raisen (liefst minraisen als hij daar op wil folden).
Zijn turnmindonks vaak raisen.

Beantwoorden
Citeren
Frietje1986 Topicstarter
Frietje1986
PokerStrategist

Het is een beetje verwarrend. Juist omdat je denkt dat het een station is, durf je hem niet te bluffen. Ik heb net nog eens in de database gekeken. Het lijken wel bots. Donken doen ze alleen op wet boards (Waarop mijn range compleet gemist heeft.) Met nuts betten ze flop, checken turn terug en raisen de river. En als ik mijn bottom range ga limpen, dan krijg je direct zelf een 4x om je oren gevolgd door een pot-Cbet. (Want dan heb ik wsl een pp en moet ik set hitten.)

Iets zegt mij dat deze 'spelers' niet totaal achterlijk zijn. Ze spelen erg goed in op je range en eigenlijk zijn het pouncers eerste klas.

Beantwoorden
Citeren
pvdheuvel
PokerStrategist

Even uit nieuwsgierigheid, welke site speel jij op?

Beantwoorden
Citeren
Frietje1986 Topicstarter
Frietje1986
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door pvdheuvel

Stars. Speel af en toe HU SnG maar vnl 6max. Deze 'strategie' gaat ook nooit werken op 6max. Lijkt echt een nieuwe HU trend te worden.

Beantwoorden
Citeren
Frietje1986 Topicstarter
Frietje1986
PokerStrategist

Het is eigenlijk een soort delayed steal wat ze doen. Ik ken het zelf van MTT: SB limpen en flop direct barrelen.

Misschien moet ik vaker flop leaden als ik equity hit (??) ... Maar zoals ik al zei, ik ga automatisch blind de flop lopen checken omdat ik steeds denk: "Bedankt voor de free flop maat, maar jij gaat toch betten dus ik wacht wel tot ik iets hit."

SB: 1580
BB (Hero): 1420

Pre flop: Hero is BB with J :spade: 9 :spade:
SB calls 20, Hero checks

Flop (80): 8 :spade: Q :spade: 3 :hearts:
Hero checks, SB bets 40, Hero raises 175, SB calls

Turn (430): 2 :diamond:
Hero bets 270, SB calls

River (970): 5 :club:
Hero checks, SB bets 150, Hero folds

En als ik dan wel een flush of straat hit, dan zijn ze meteen weg. Maar een river shove callt ie dan weer wel met TP in bovenstaand voorbeeld. Meestal exact op het moment dat ik momentumwise zijn strategie spuugzat begin te worden ... En dan is TP goed idd.

Je krijgt het ook nooit op de flop erin met een 12+ outer tegen deze gasten.

Beantwoorden
Citeren
Frietje1986 Topicstarter
Frietje1986
PokerStrategist

Hier nog iemand die het er moeilijk mee heeft.

Mod-edit Orodin: URL verwijderd. Betreft een non-affiliate waarnaar gelinkt wordt. Helaas is dit niet toegestaan.

Beantwoorden
Citeren
pvdheuvel
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Frietje1986

Stars. Speel af en toe HU SnG maar vnl 6max. Deze 'strategie' gaat ook nooit werken op 6max. Lijkt echt een nieuwe HU trend te worden.

Ah, ik momenteel op cake, dus lijkt me geen bot dan, maar gewoon een nieuwe speelstijl. Handje wat je post is gewoon pech trouwens.

Beantwoorden
Citeren
Orodin
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Frietje1986
Hoe speel je HU SnG een speler die:
-Elke button limpt en elke flop 1/2 potbet IP
-Steeds fold op een 4x raise, als hij gelimpt heeft
-En alleen broke gaat met de nuts

1. Als je merkt dat hij een zeer hoge limp/fold heeft, raise hem dan inderdaad regelmatig. Probeer wel uit of hij ook foldt op 3x of minraises. Als hij dan net zo veel foldt, minraise dan. Zelfs als je dan iedere flop zou folden, zou je nog dik winst tegen hem maken.
  2. Als zijn callSteal 100% is, speel dan door op iedere flop die jij hit (ik zou zeggen mid-pair of beter). Aangezien zijn range op de flop dan 100% is, hit hij de flop in 33% van de gevallen. Wat doet hij wanneer jij zijn flopbets raiset?
  3. Als hij iedere turn minbet, ongeacht of hij een hand heeft of niet, krijg je praktisch altijd de odds om te callen. (Let wel op dat je dit niet met 6 high doet though...)
  4. Als hij trouwens iedere flop cbet callt OOP, check dan de handen die hij niet donkt en jij mist behind (dus: cbet dan alleen als je de flop gehit hebt)
  5. Op de river wordt 't easy: gewoon 100% betten (niet te groot). Raiset hij, leg dan je hand weg. Hij gaat immers erg tight broke, dus kun jij de river heel veel bluffen.
  6. Als zijn range op de flop kennelijk altijd 100% is, zorg dan dat je flink oefent met de equity trainer van Equilab (kan sowieso geen kwaad)

Dit soort spelers, dat volgens dermate script-achtige patronen speelt, is zwaar te exploiten door 'm kleine potjes te gunnen en zelf keihard te knallen wanneer je ook maar enigszins hit.

Beantwoorden
Citeren
pvdheuvel
PokerStrategist

Ik zal straks eens stats opzoeken en plaatsen, was 1 tegenstander waar ik 2 of 3 x tegen gespeeld heb op cake. Blijf een beetje raar gevoel houden erbij.

Beantwoorden
Citeren
Frietje1986 Topicstarter
Frietje1986
PokerStrategist

Ik zal straks eens stats opzoeken en plaatsen, was 1 tegenstander waar ik 2 of 3 x tegen gespeeld heb op cake. Blijf een beetje raar gevoel houden erbij.

Dat is precies wat ik dacht. Het valt me ook op dat het vaak Russen zijn, dus de mogelijkheid dat er een of ander wiskunde-genie met een bot achter schuilt houd ik zeker open. Juist omdat hij zijn stijl camoufleert alsof hij een station is ... Pre flop zo los als een schanier en postflop zo aggro als Badr Hari.

"In Sovjet Russia, poker plays you."

@Orodin: Zo kun je idd een vis spelen met dezelfde pre flop stats. Maar ik doel hier dus op spelers die postflop echt wel skills hebben. Het lijkt wel of ze razendsnel hun postflop strategie aanpassen nadat je op ze terug begint te spelen.

Maar wat je zegt: zijn limp minraisen OOP is niet eens zo'n slecht idee. Dan heb je iig het initiatief op de flop

Beantwoorden
Citeren
Frietje1986 Topicstarter
Frietje1986
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Orodin

Dit soort spelers, dat volgens dermate script-achtige patronen speelt, is zwaar te exploiten door 'm kleine potjes te gunnen en zelf keihard te knallen wanneer je ook maar enigszins hit.

En dat is dus een beetje het probleem bij turbo HU SnG ... hitten

Beantwoorden
Citeren
Orodin
PokerStrategist

Heads-up poker draait voor een groot deel om 'comfort zone' spel. Als je je uit jouw comfort zone laat halen door je tegenstander maak je grotere kans op fouten. Andersom, als jij je tegenstander zo bespeelt dat hij zijn eigen spelletje niet kan spelen, dwing je hem tot fouten. Precies daarom geldt dus, dat de speler die zich het beste aanpast een grote edge krijgt op zijn tegenstander.

Dus: haal hem uit zijn comfort zone door actief terug te spelen op wat hij vaak en graat doet.

Beantwoorden
Citeren
noisecore
Oldschool Grinder

Basicly tegen de villain die OP beschrijft moet je balls hebben

HEART and COMMITMENT

Make him get on his bike.

Beantwoorden
Citeren
pvdheuvel
PokerStrategist

Waren 2 verschillende villains, dus nog geen betrouwbare stats. 1 is iig 100% geen bot, want ik vind zijn online dating profiel op zijn username :coolface:

Of het is een hele domme botter :/

Beantwoorden
Citeren
pvdheuvel
PokerStrategist

Of zijn datingprofiel is ook een bot! :rage:

Beantwoorden
Citeren
Frietje1986 Topicstarter
Frietje1986
PokerStrategist