Ik vind dat dit niet kan.
Je verandert namelijk de voorwaarden waarop nr 4 ook gespeeld zou kunnen hebben.
Voorbeeld:
Stel nr 3& 4 hadden ongeveer evenveel chips toen de 1e deal werd gemaakt. nr 3 shoved en nr 4, met een marginale hand besluit te callen omdat het vershil tussen nr 3 worden en nr 4 worden niet meer heel groot is door de deal.
Hij weegt zijn kansen dus af naar beloning. En hij bust en krijgt 10% van de prijzenpot.
Als nu nr 1,2&3 de deal veranderen, en de resterende 90% verdelen wordt het verschil tussen nr 3 en nr 4 groter dan het daarvoor was. En zou nr 4 eventueel anders hebben gespeeld als hij dat had geweten.
Ik zal een soort gelijke situatie schetsen waarin het misschien duidelijker wordt waarom ik dit onrechtvaardig vind.
Laatste 3 spelers in een toernooi worden uitbetaald. Aangekomen bij de laatste 3 spelers besluiten ze winner takes all te spelen.
na een tijdje bust een van de spelers, na dat de nr3 gebust is besluiten de overige 2 het prijzengeld te splitten.
Is dit eerlijk?..... ik vind van niet, en om dezelfde reden vind ik ook dat de geschetste situatie niet moet kunnen.
I'll try to be nicer, if you try to be smarter
Huidig spel: FR FLHE $0,02-$0,04 tot $0,50-$1,00
Gespeeld op:
BSS FR NLHE 2, 5
BSS SH NLHE 2, 5, 10, 20
BSS SH PLO 2, 5, 10, 25