In de uitkomst van de beslissing om te callen zit een kanselement, namelijk welk deel van zijn range hij in het specifieke geval heeft, en volgens bovenstaande definitie is geld inzetten op een gebeurtenis die met toeval te maken heeft gokken. Dus callen op de river is gokken. Callen op de river met de nuts is afhankelijk van de definitie wel of niet gokken, het is namelijk geld inzetten op een spel, maar niet geld inzetten op een gebeurtenis die met toeval te maken heeft, want het is geen toeval dat je op de river wint met de nuts.
Nog een geluk dat er iemand is die het wel begrijpt :).
Toch vreemd dat zoveel pokerspelers zo een aversie hebben aan de term 'gokken' dat ze er desnoods een andere definitie willen aan geven :). Idem voor de term 'kansspel' waar poker absoluut ook toe behoort.
Je zou op zich wel kunnen argumenteren dat alleen het registreren voor een toernooi gokken is, dat is namelijk het moment waarop het geld inzetten plaatsvindt. Het spelen ervan is vervolgens alleen nog het (proberen te :P) beinvloeden van de onzekere uitkomst.
Zitten twee meisjes bij mij in de trein te praten over dat andere mensen ze niets meer boeien en dat ze zo hard geworden zijn. Dacht ik bij me zelf; een dikke leak, hoe jan je die pluggen. Lolled. =O
je om 10 uur thuiskomt van werk, pokert tot 7 uur s'ochtends, tweede plek behaalt en 3 uur later weer naar werk gaat.
mijn gisteravond- god bless redbull