Ga naar het forum
Move from 2NL to 4N...

Meldingen
Alles wissen

Move from 2NL to 4NL with $200 bankroll

6 Berichten
3 Gebruikers
2 Reacties
540 Weergaven
Hesticus
PokerStrategist

Hello,

I started with a bankroll of about $20 and played for over a month. I recently won a tournament of $1.10 buy in of $185 dollars with 1.576 participants I believe. I have been playing 2NL together with reading the poker book 'The education of a modern poker player' and now my bankroll is a bit over $200. My stats are getting better (I use Holdem Manager 2) and I feel that I can move on to 4NL. What is your experience and advice? Should I try to move or assume that this tournament was just a lucky shot and stay within the mathematical boundaries of poker and keep playing 2NL for a while?

Thanks in advance!

Look forward to your responses!

Beantwoorden
Citeren
5 reacties
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Hallo Hesticus

Welkom terug op het Nederlandse PokerStrategy forum :welcome:

Op basis van de posts die je 6 jaar geleden hebt geplaatst ga ik ervan uit dat je gewoon Nederlands kunt verstaan.
Ik zou zelf als SNG en MTT speler het liefst deze formats mee spelen. Al heb je bij MTT's natuurlijk wel een flink aantal buy-inns nodig om het volgens BRM te spelen. Zeker bij een site als PokerStars zul je dan al gauw tussen de 200 en 300 buy-inns moeten aanhouden. Aangezien je dan met hele grote velden te maken hebt.

Als het gaat op cash games kun je met een $200 bankroll makkelijk NL4 spelen en ik denk dat het niveau t.o.v. NL2 niet veel hoger zal zijn. Al zal dat per site verschillen.

Ik denk dat je hier al een end mee zult komen, maar mocht je nog meer vragen hebben stel ze dan gerust.

Groetjes,
SDK1987

Beantwoorden
Citeren
Hesticus Topicstarter
Hesticus
PokerStrategist

Hartstikke bedankt! Ja, ik spreek gewoon Nederlands. Nu zie ik inderdaad het nl.pokerstrategy.com in mijn adresbalk. Weet niet hoe het kwam dat ik op een Engelstalige forum was beland.

Ik heb helaas te weinig tijd voor MTT's vanwege werk. Ik las inderdaad in het boek dat je ongeveer 37 keer de buy in moet hebben om ongeveer een 1% kans te behouden om bankroet te gaan. Dat komt dan neer op ongeveer 5NL (als dat wordt aangeboden).

Bedankt en tot nu toe geen verdere vragen maar reacties en ervaringen zijn altijd welkom! :)

Groet, Richard
Hesticus

Beantwoorden
Citeren
ViperPP
Oldschool Grinder

Het zou mij zwaar verbazen mocht je als goede/winnende speler op 5NL toch nog 1% kans hebben om maar eventjes 37 BIs te zakken.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Hesticus
Hartstikke bedankt! Ja, ik spreek gewoon Nederlands. Nu zie ik inderdaad het nl.pokerstrategy.com in mijn adresbalk. Weet niet hoe het kwam dat ik op een Engelstalige forum was beland.

Je kunt altijd rechts bovenin de taal veranderen en kun je op beide fora terecht natuurlijk als je er behoefte aan hebt:

Beantwoorden
Citeren
Hesticus Topicstarter
Hesticus
PokerStrategist

Ja, dat vind ik eigenlijk wel fijn, thanks!

Beantwoorden
Citeren