Ga naar het forum
MTT's en Monsterdra...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] MTT's en Monsterdraws

7 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
426 Weergaven

De meesten die pokeren en MTT's spelen komen het wel eens tegen ... je hebt goede hole cards en er valt op de flop een monsterdraw... een nuts straight- en flushdraw.

De vraag is: hoe moet ik die spelen als er veel tegengas komt? Toevallig pakte hij goed uit voor mij maar won hem met highcard A en hoge kicker Q... de draw zelf raakte niks.

Kunnen de pro's hier antwoord op geven?
Allin situaties spelen of niet?

6 reacties
Copymeistrr
PokerStrategist

Hangt een beetje af van de situatie. In de ergste gevallen zit je tegen deze range:

Equity Gewonnen Gelijkspel Verloren Hand
Speler 1: 54,497% 54,367% 0,260% 45,373% KhQh
Speler 2: 45,503% 45,373% 0,260% 54,367% TT+, 22, AJs, JTs, AJo, JTo

TPTK,set, top2 en overpairs. Hiertegen lig je net achter. Steek er nog wat draws in en je ligt easy voor.

Je moet dan enkel nog de situatie inschatten en kijken waar je zit in het tornooi.

AmsterdamCalling
PokerStrategist

Ik knal gewoon all in(maar mn ROI is dan ook maar +15% op PS). Je komt in elk toernooi wel een keer een coinflip tegen, als je gewoon voor de eerste plek speelt ga ik liever op zon draw all in (als je er tenminste ook nog overcards erbij hebt) dan met AK vs JJ ofzo.

Mstlc
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door m4cs3th
De vraag is: hoe moet ik die spelen als er veel tegengas komt? Toevallig pakte hij goed uit voor mij maar won hem met highcard A en hoge kicker Q... de draw zelf raakte niks.

:facepalm: Heb je de hand wel al eens in equilator gestoken?

Als je met een monsterdraw AI gaat, missed en je AQ high blijkt uiteindelijk genoeg dan spreken we al lang niet meer over een coinflip maar wrs meer over 65% equity ofzo. Natuurlijk ga je dan AI.

Je hebt met zon draw over het algemeen volgens mij wel meer dan 50%. Liefst ga ik op de flop allin want je wilt niet in de nare positie komen dat de turncard bijvoorbeeld het board paired ofzo. En als je allin speelt heb je natuurlijk ook nog FE wat mooi meegenomen is.

_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Ik dacht (maar correct me if I am wrong) dat je in toernooien op zich niet op draws moest spelen tenzij je in de push/fold fase zit... vandaar mijn vraag. Ik speel ze ook vaak (monsters... OESD niet zoveel meer tenzij ik goede odds krijg) maar ik moet zeggen dat ik ze vaker mis dan dat ik ze raak in een toernooi en dan is het "game....over"

Gangstahhh
PokerStrategist

Kom met een HH, de vraag is veel te breed

Ik dacht (maar correct me if I am wrong) dat je in toernooien op zich niet op draws moest spelen tenzij je in de push/fold fase zit... vandaar mijn vraag. Ik speel ze ook vaak (monsters... OESD niet zoveel meer tenzij ik goede odds krijg) maar ik moet zeggen dat ik ze vaker mis dan dat ik ze raak in een toernooi en dan is het "game....over"

Je moet elke spot spelen zodat je denkt dat je op de lange termijn meeste winst maakt, en dat kan veel verschillende dingen betekenen,

Je hebt een uberdraw en een uber callingstation, dan wil je miss alleen de flop callen, om te hitten en dan value te halen ipv je toernooi leven riskeren

Je hebt een uberdraw en een hele aggressieve tegenstander die veel preflop raised en veel cbet, dan is het miss rendabel om wel hem te raisen met het idee om all in te gaan , omdat je wsl heel veel folds van hem krijgt.