Ga naar het forum
Nederlands Amateur ...

Meldingen
Alles wissen

Nederlands Amateur Kampioenschap Poker

17 Berichten
9 Gebruikers
2 Reacties
2,779 Weergaven
darko163
PokerStrategist

Nederlands Amateur Kampioenschap Poker slaat aan!

Zaterdag werd alweer de 25e voorronde van het Nederlands Amateur Kampioenschap Poker (NAKP) gespeeld. Dat betekent dat er de komende maanden nog circa 50 voorrondes van het laagdrempelige amateur pokerkampioenschap op de kalender staan. Het NAKP is een succes en wat ook blijkt is dat poker nog steeds HOT is in Nederland, ook als het alleen om pokeren voor de eer gaat.

Op 10 januari waren het nog Pieter de Korver, Joep van den Bijgaart, Floris van der Ven en Marcel Luske die bij de opening van het NAKP aanwezig waren in Ermelo. Zij waren één van de 100 eerste deelnemers ooit aan het NAKP. De afgelopen twee maanden hebben meer dan 1.650 deelnemers al een voorronde gespeeld. In diverse steden en dorpen hebben wel 100 pokeraars (wat de maximum capaciteit voor een speellocatie) zich ingeschreven om de Amateur Poker Kampioen van hun gemeente te worden. De reactie van de spelers aan het eind van de avond? Het was echt een leuke en gezellig avond! “Precies wat wij graag willen bereiken” aldus organisator Mathijs Jonkers. “Pokeren moet laagdrempelig aangeboden kunnen worden, evenals de breedtesport in Nederland. Pokeren is naast een behendigheidsspel ook gewoon leuk en gezellig”. Met het NAKP kunnen mensen meedoen aan een gezellig, prestigieus en goed georganiseerd pokerevenement.”

Dat het NAKP gezellig is valt goed te zien aan de foto’s die na elke speelronde op de Facebook pagina van het evenement geplaatst worden. Serieuze gezichten worden afgewisseld met vrolijke poses en natuurlijk gelukkige winnaars. “Of de deelnemers tevreden zijn over de organisatie? Wij denken van wel. We vragen gedurende de speelavonden wat de deelnemers van het NAKP vinden. We krijgen positieve reacties en deelnemers doen vaak aan meerdere voorrondes in hun regio mee. Dan doen we denk ik toch wel iets goed.”

De komende maanden volgen er nog circa 50 voorrondes van het NAKP. Op dit moment hebben 70 speellocaties zich aangemeld, wat tot 1 april nog kan oplopen tot het maximum van 75. Meer informatie over het Nederlands Amateur Kampioenschap Poker is te vinden op www.nakp.nl Ook kun je het evenement liken op facebook www.facebook.com/nakpoker

Programma Nederlands Amateur Kampioenschap Poker Maart 2015:
6 maart: Chaam
7 maart: Winschoten
8 maart: Scherpenzeel
10 maart: Roosendaal
11 maart: Boxmeer
13 maart: Zwolle
14 maart: Opmeer
18 maart: Vlissingen
20 maart: Giessenburg
21 maart: Franeker
22 maart: Hoofddorp
25 maart: Lichtenvoorde
27 maart: Laren
28 maart: Apeldoorn
Kijk voor alle andere speelronden in april, mei en juni op www.nakp.nl

Beeldmateriaal is te downloaden via de volgende link: http://bit.ly/1vfvrHA. Momenteel staan er 70 speellocaties op de website. Kijk voor speellocaties op de site www.NAKP.nl.

Beantwoorden
Citeren
16 reacties
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Lijkt me een leuk evenement. Ik heb even op de site gekeken en het kost € 10,- om mee te doen. Al heb ik zelf nog geen plannen om mee te doen.

Beantwoorden
Citeren
ilgenio86
PokerStrategist

hebben ze zoiets voor belgie? :)

Beantwoorden
Citeren

Pokeren om de eer..

Beantwoorden
Citeren
Okkernootje
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Vincee95
Pokeren om de eer..

niet?

Beantwoorden
Citeren
ssacr
Poker Player

Zegt toch wel iets als de organisatie niet eens in staat is om een paar sponsors te vinden die een prijzenpot kunnen maken. Welke serieuze speler gaat uren steken in spelen terwijl je in dezelfde tijd wel geld kan verdienen met een online sessie? Voor de gezelligheid? Leuk zo'n hengstenbal.

Als men serieus was had men wel een prijzenpot. Dit is een oefenwedstrijd , voor spek en bonen!

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door ssacr
Zegt toch wel iets als de organisatie niet eens in staat is om een paar sponsors te vinden die een prijzenpot kunnen maken. Welke serieuze speler gaat uren steken in spelen terwijl je in dezelfde tijd wel geld kan verdienen met een online sessie? Voor de gezelligheid? Leuk zo'n hengstenbal.

Als men serieus was had men wel een prijzenpot. Dit is een oefenwedstrijd , voor spek en bonen!

Het lijkt me eerder een juridische kwestie..

Beantwoorden
Citeren
Okkernootje
PokerStrategist

Begrijp wat je/iedereen zegt, maar ik vind het erg kortzichtig.

NAKP is in mijn optiek een geschenk op dit moment en zou zomaar weer voor een "boom" kunnen zorgen, zeker als daar op het juiste moment ook de regulering online kansspelen bij komt. Over heel Nederland worden mensen enthousiast gemaakt voor poker via dit initiatief. Zie alleen de maand maart al, toch al gauw goed voor ~1000 pokerspelers. Heb er zelf ook 1 gespeeld (en more to come) en de sfeer is bovenal prima. Liefde voor het spel als boventoon en inderdaad... de eer als ultieme prijs. En best een effort van de organisatie om dit allemaal op te tuigen.

Als er van al die deelnemers nog maar een klein % de overstap maakt of gaat maken naar online poker, dan zijn dat de mensen waar wij geld aan verdienen. Meer spelerpool is meer kans voor ons om daar winst uit te halen. En nee,.. als jij een hardcore grinder bent en een avondje klikken leuker vind dan zul je inderdaad hier niets aan vinden. Ook prima natuurlijk. Ieder zijn ding, maar zie dan ook de meerwaarde van zo'n concept.

Dus waarom juichen we dit initiatief nou met z'n allen niet toe? De organisatie valt in mijn optiek dan ook weinig te verwijten. Regelen het hele platform, hebben op de avond zelf de tafels gefixt, zorgen voor brushes en bij finale tafel ook delers. Om het ook echt helemaal te kunnen bekijken/beoordelen mag ook gezegd worden dat er overigens voor de uiteindelijke winnaar een mogelijkheid bestaat om een gesponsord toernooi te spelen (ik meen APAT NL Team). Daarnaast kun je je afvragen of je als uiteindelijke winnaar zelf ook de mogelijkheid kunt benutten om jezelf te vermarketen naar - laten we eens hoog mikken - een sponsoring. Maar dat zijn natuurlijk geen successen gegarandeerd.

Ik zeg, prima NAKP en fijn dat het initiatief al zo succesvol is.

Beantwoorden
Citeren

Deelnemers betalen er ook voor, vond het vanmiddag ook fijn dat er in de taxi die ik besteld had ook een chauffeur zat die mij netjes naar de gewenste bestemming bracht.

Ik betwijfel of een toernooi wel met buyin maar zonder pricepool nieuwe spelers aantrekt? Denk persoonlijk dat de meerderheid al enige vorm van interesse in poker had. Een boom wordt veroorzaakt door een amateur die een flinke prijs wint, of een andere Nederlander die aan een grote FT zit.

Snap al de vergelijkingen/conclusies niet die je maakt, waarom zou over heel Nederland mensen enthousiast worden gemaakt voor poker?

Het doel om nieuwe spelers aan te trekken is leuk, maar hiermee sla je denk ik 20 meter naast de spijker.

Beantwoorden
Citeren
darko163 Topicstarter
darko163
PokerStrategist

Nederlands Amateur Kampioenschap Poker nog in Eindhoven, Amsterdam en Utrecht.

Zaterdag werd alweer de 66e voorronde van het Nederlands Amateur Kampioenschap Poker (NAKP) gespeeld. Met nog 16 speelrondes in de planning,
waarvan de plaatste plaats vind op 14 juni betekent dat de laatste 6 weken van de NAKP voorrondes in Nederland aangebroken zijn. Voor alle recreatieve pokeraars in Nederland komen de laatste kansen om zich te kwalificeren voor de landelijke finale dus steeds dichterbij.

De eerste editie van het Nederlands Amateur Kampioenschap Poker is een succes. De organisatie wist het maximum van 75 speellocaties te halen en het totale deelnemers aantal zal tussen de 4.500 en 5.000 deelnemers uit komen. Iets wat initiator Mathijs Jonkers eigenlijk alleen maar durfde te dromen toen ze begonnen met de organisatie van dit evenement. ‘We zijn echt verheugd over de reacties die we van deelnemers krijgen. Iedereen heeft een super leuke avond. De deelnemers zijn allemaal laaiend enthousiast en beleeft op een mooie manier wat meedoen aan een echt pokerkampioenschap is.’

Jonkers blikt ook vooruit op de landelijke finale die plaats vind op 4 juli 2015.

Vooruitblik op finale.
‘De landelijke finale wordt net als de kick-off een knaller! 150 finalisten gaan het 4 juli in Golden Tulip Hotel de Heerlickheijd in Ermelo tegen elkaar opnemen om de 1e Amateur Poker Kampioen van Nederland te worden. Het toernooi zal dan om 13.00 starten en tussen 00:00 en 02:00 afgelopen zijn. Het betreft hier dus een toernooi met een hele ruime structuur. Het mooie aan de finale is dat deze ook nog gedeeld wordt door vaste dealers. Alles bij elkaar willen we de finalisten een geweldige ervaring laten beleven. Ook voor toeschouwers wordt het aantrekkelijk om te kijken. De hele toernooi zaal heeft een balkon en vanaf dat balkon is de actie aan de tafels goed te volgen (zie foto).

De laatste 16 voorrondes

8 mei: Emmen
9 mei: Bergen op Zoom
11 mei: Bunschoten
15 mei: Wijchen
16 mei: Aalst
17 mei: Breda
18 mei: Utrecht
22 mei: Oirschot
23 mei: Leeuwarden
26 mei: Eindhoven
29 mei: Zevenaar
1 juni: Deurne
5 juni: Hoorn
6 juni: Haulerwijk
7 juni: Weert
10 juni: Amsterdam
12 juni: Waalwijk
13 juni: Berkel en Rodenrijs
14 juni: Delft

Pokerspelers die nog mee willen doen kunnen een speellocatie in de buurt opzoeken op www.nakp.nl en zich via de website online inschrijven.

Beantwoorden
Citeren
valuebet45
Poker Player

Zaterdag won ik een voorronde van de nakp.
Vond het erg leuk en met de finale in ermelo pakt de organisatie goed uit.
Al met al een succes !

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Knap gedaan en succes alvast voor de finale op 4 juli :gl:

Beantwoorden
Citeren
stefanie46
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door ilgenio86

Belgische Poker Liga ook altijd mooie acties en nu komt er nieuweroom in Westerlo

Beantwoorden
Citeren
Trommelboy
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door stefanie46

Oorspronkelijk gepost door ilgenio86

Belgische Poker Liga ook altijd mooie acties en nu komt er nieuweroom in Westerlo

16 man gemiddeld veur te spelen en dan nog een nieuwe room openen. LOL Belgie.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Voor 16 man lijkt me wel heel weinig om een nieuwe room te openen, maar als het winstgevend is voor de organisatie zou ik het ook doen. Al lijkt me dat niet heel voor de hand liggend.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
SDK1987
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door valuebet45
Zaterdag won ik een voorronde van de nakp.
Vond het erg leuk en met de finale in ermelo pakt de organisatie goed uit.
Al met al een succes !

Hoe is de finale voor je afgelopen?

Beantwoorden
Citeren
valuebet45
Poker Player

Na 6,5 uur ben ik als 57ste geeindigd.Was erg leuk en zeer goed georganiseerd op een schitterende locatie.
De finaletafel was pas na 16,5 uur beslist wat ik eigenlijk wel wat te lang vond...maar dat terzijde.

Al met al super event !

Beantwoorden
Citeren