Hey, daar ben ik weer. Tijdje druk geweest met verhuizing en werk en ben weer rustig de micro's aan het grinden. Had wat PLO boeken gelezen en was begonnen met Zoom PLO2 op Stars. Beetje klaar met 888 en die vage, nieuwe, onmogelijke bonussen.
Afijn, to the point. Ik was nooit zo'n fan van PLO vanwege de variance. Maar nu heb ik op Stars dus ontdekt dat je gewoon je equity uit kan cashen bij een all in. Nu heb ik ca. 7.000 handen gespeeld met een crushing winrate van maarliefst 34bb/100 en vanwege het feit dat ik dus steeds m'n equity heb uitgecashed, loopt m'n groene lijn steady gelijk aan m'n EV lijn.
Normaal zeggen ze dat je bij PLO minstens 250k handen moet hebben gespeeld om de variance enigzins uit te balanceren. Maar in hoeverre is dat nog van toepassing als je die nieuwe cash out functie gebruikt? Zijn die 7k handen een goede indicatie voor de volgende 100k handen? Of speelt goed runnen (flops hitten) hier ook nog een factor? Wil een beetje waken voor euforie tilt.
M'n stats zijn ook echt achterlijk LAG voor de micro's (35/21), maar dat komt vnl. omdat ik binnen de eerste 100 handen al deepstack loop te spelen. Mensen spelen gewoon nauwelijks terug en hun 3bet ranges zijn zo polarized tot AAxx combo's dat je Villians erg goed op een hand kan zetten. Plus ik jat best veel kleine potten door turn 1/3e pot te stabben. Ik had al vrij snel door dat je veel flops gewoon moet peelen als PFR omdat je equity op de turn veel duidelijker is. Mensen spelen dit alsof ze NLH aan het spelen zijn en dat kun je echt hard exploiten. Althans, zo lijkt het vooralsnog ...