Ga naar het forum
Overstap Limiet gin...

Meldingen
Alles wissen

Overstap Limiet ging mis

9 Berichten
7 Gebruikers
0 Reacties
458 Weergaven

Hoi allemaal, ik heb even een vraagje hoe jullie de volgende situatie aanpakken.

Ik speel nu al tijdje poker 20NL en heb me roll gister tot 1k opgebouwd. Vandaag wilde ik de overstap naar 30 NL doen. Ik ging aan de tafels zitten en verloor binnen een driekwartier 5 buy-ins doordat ik punt1 lastige spots had maar punt2 echt heeel slecht heb gespeeld. Ik merkte tijdens het pokeren dat ik niet in me spel kwam dit probleem had ik voorheen nooit.

Wat raden jullie mij nu aan te doen?
Ik ben na de 3 kwartier gestopt en mezelf verboden vandaag nog te pokeren.
Dacht beter morgen weer terug op 20NL beginnen, maar ben bang dat ik dan weer niet in me spel kom. Hoop op tips hoe ik hier beste mee om kan gaan.

Thanks !!! :P :heart:

Beantwoorden
Citeren
8 reacties
Gildo0
Poker Player

begin met langzaam adden van een tafel.
Als je bijvoorbeeld normaal 6 tafels speelt op jou limiet, ga je nu 5 tafels 20NL spelen en 1 tafel 30NL.
Zo kan op termijn altijd een tafel bij adden zodat je later volledig op 30NL speelt ;)

Beantwoorden
Citeren
TFL999
PokerStrategist

Het verschil tussen 2 limieten die opeenvolgend zijn is meestal niet heel groot is mijn ervaring, zeker niet tussen NL20-NL30. Als je dus winnend was op NL20, zal het niet puur aan jou liggen dat je op NL30 ineens zoveel verlies draait maar eerder last hebt van een downswing en nu dus een vertrouwen probleem.

Ik zou om voor het vertrouwen morgen gewoon wat tafeltjes NL20 openen en als dat weer lekker speelt er dan bijvoorbeeld 1 tafeltje NL30 bij mixen. Als je tenminste meerdere tafels speelt. En het op die manier langzaam uitbreiden. Dan kun je toch op je vertrouwde limiet blijven spelen en langzaam de overstap maken.

5 buyins down in 3 kwartier dan gaat het wel rap ja, ook op je eigen limiet zou je dan waarschijnlijk flink balen. Als ik 3 buyins down ben in een korte tijd dan stop ik meestal mijn sessie. Dit om te voorkomen dat ik slechtere calls ga maken of te speculatieve handen ga spelen om dan moves te maken die nergens op slaan.

Als je een aantal lastige spots hebt gehad en je bent onzeker of je deze goed gespeeld hebt dan zou je ze in de handbeoordelingsfora kunnen plaatsen om te kijken hoe andere daar over denken.

succes met je nieuwe limiet!

Beantwoorden
Citeren
yoshiwa
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door Gildo0
Als je bijvoorbeeld normaal 6 tafels speelt op jou limiet, ga je nu 5 tafels 20NL spelen en 1 tafel 30NL.
Zo kan op termijn altijd een tafel bij adden zodat je later volledig op 30NL speelt ;)

zou ik helemaal niet doen , omdat je dan in de problemen komt omdat je betsizes enzo anders zijn :)

Shots gaan mis , dat is nu eenmaal zo.
Kijk even terug naar vorige maand , naar een paar random dagen.
Je zal vast zien dat er nog dagen waren waar je in bb evenveel verloor, dat hoort er nu eenmaal bij :)

Gewoon terug nl20 spelen , eff bankroll weer bouwen , en terug een shotje nemen.
Niet te lang hiermee wachten , als je de bankroll hebt gewoon doen.
BRM is er om het risico op broke gaanheel hard te beperken , maar overdrijf er ook niet in want het limit je future EV echt hard :)

Beantwoorden
Citeren

hey man maak je geen zorgen dat heeft iedereen wel een beetje als je een switch up maakt.. De een natuurlijk meer dan een ander maar het is allemaal nieuw en weer ff spannend maar je moet niet vergeten dat het spel hetzelfde blijft. En swings? die horen er nou eenmaal bij. Zo pakte ik net in een sessie van 50 minuten 4 buyins af van een kerel en kwam hij een uur later weer aanschuiven. na 15 minuten was ik er daar weer 2.5 van kwijt dus tsja.

Mocht je er echt last van hebben raad ik het boek "the mental game of poker" van jared tendler ten zeerste aan. Hij is professioneel pokercoach en heeft (het beste boek!!) over pokerspychologie geschreven. Ik beloof je, all you want for christmas is this book (tis engels!).

Iig veel succes komende tijd en laat je niet kisten door 1 slechte sessie van een uurtje hoor!

grtz

dan0s

Beantwoorden
Citeren
Gildo0
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door yoshiwa

Oorspronkelijk gepost door Gildo0

zou ik helemaal niet doen , omdat je dan in de problemen komt omdat je betsizes enzo anders zijn :)

Shots gaan mis , dat is nu eenmaal zo.
Kijk even terug naar vorige maand , naar een paar random dagen.
Je zal vast zien dat er nog dagen waren waar je in bb evenveel verloor, dat hoort er nu eenmaal bij :)

Gewoon terug nl20 spelen , eff bankroll weer bouwen , en terug een shotje nemen.
Niet te lang hiermee wachten , als je de bankroll hebt gewoon doen.
BRM is er om het risico op broke gaanheel hard te beperken , maar overdrijf er ook niet in want het limit je future EV echt hard :)

Ok snap ik als je 20tabled. Maar als je 6tabled ofzo is die betsize toch geen probleem?

Beantwoorden
Citeren
luca02
Elite Grinder

Gewoon ff losses chasen op nl20 en vervolgens weer nl30 shotten:).
Variance kan hier ook een grote rol hebben gespeeld en 5BI verliezen is nou ook niet echt rampzalig als je zoveel BI hebt als jij nu had voor nl30.

Beantwoorden
Citeren
karatsj
PokerStrategist

Wel tighte BRM :D

Beantwoorden
Citeren
_Anonymous_ Topicstarter
_Anonymous_

Dank jullie wel!
Na jullie posts te hebbne bekeken heb ik besloten om weer een sessie te spelen 20NL 5 tafels. Als ik weer me gewone gevoel terug heb en wat up ga, ( 2- 3 buy ins(dit kan natuurlijk in meerdere sessies)) vervolgens ga ik de volgende sessies 2x tafels 30 en 2x tafels 20 doen en later 4x 30 of 5x 30.

Voel je vrij om hier nog reactie op te geven of aanwijzing, tip !!

Beantwoorden
Citeren