Ga naar het forum
poker geen kansspel

Meldingen
Alles wissen

poker geen kansspel

20 Berichten
14 Gebruikers
0 Reacties
3,887 Weergaven
Champi888
PokerStrategist
19 reacties
Bedoosd
PokerStrategist

Niet slecht.

Offtopic maar deze nieuwssite lijkt verdacht veel op de belgische hln.be

Beantwoorden
Citeren
mvd1978
PokerStrategist

Oorspronkelijk gepost door Bedoosd
Niet slecht.

Offtopic maar deze nieuwssite lijkt verdacht veel op de belgische hln.be

Het Algemeen Dagblad is overgenomen door De Persgroep van Van Thillo een paar jaar terug. Het moment ook dat veel abonnees opgezegd hebben. Was een degelijke krant vroeger, nu een soort Telegraaf-achtig iets.

Beantwoorden
Citeren
divvie
PokerStrategist

Bas Kesting eat your heart out <3

Beantwoorden
Citeren
Wolfske
Poker Player

Dit is mooi, hopelijk is het een begin om de wetgeving (en belastingen) te veranderen !!! Het is nu toch al de 2e zaak waarin deze uitspraak gedaan wordt :)

Beantwoorden
Citeren
Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Goed nieuws inderdaad, al is het nog even afwachten of ze alsnog in hoger beroep gaan tegen de uitspraak omdat de wetgever van mening blijft dat het wel een kansspel is.

Beantwoorden
Citeren
Tonaldinho11
PokerStrategist

Vraag me af in hoeverre het goed nieuws is. Als het alternatief is om belasting te betalen tegen het progressieve tarief in box 1 obv niet. Doe me dan maar die 29%.

Beantwoorden
Citeren

Inderdaad... ik maak nooit een kans bij poker

Beantwoorden
Citeren

@tonaldinho... ligt er aan... als je hypotheek hebt dan heb je ook meer aftrek ;) ... daarnaast kun je dan ook kosten die je maakt op gebied van poker aftrekken (meubilair, pc's etc). Bedrijfsmatig zou het nog best wel leuk kunnen zijn ;)

Beantwoorden
Citeren
Tonaldinho11
PokerStrategist

Naja een hypotheek krijg je niet als pokerspeler, tenminste niet van de bank. En met het aftrekken van pc's, meubels e.d. ga je dat verschil van 23% niet compenseren.
Aan de andere kant als poker als 'werk' gezien wordt zou je wel makkelijker een BV kunnen oprichten lijktme.

Beantwoorden
Citeren
Moderator
pcbeem
Oldschool Grinder

Lijkt me goed nieuws, zorgt iig voor duidelijkheid.

Nu nog duidelijke regels en dan komt het helemaal goed :coolface:.

Beantwoorden
Citeren
kalakaja
PokerStrategist

pokerwinst gaat niet in het normale belastingstelsel komen en lijkt me ook dat het OM er altijd alles aan zal blijven doen om het beroep op zich niet te legitimiseren. en dat gaat ze lukken gezien de grote geluksfactor in poker en het aantal degens wat het speelt

kijk alleen maar al naar deze site sjongejonge :coolface:

Beantwoorden
Citeren
tweelingen
BlackMember

Volgens mij wouden de beleidsbepalers niet dat poker in box 1 kwam mbt aftrekken van toernooiverliezen etc.

Ten tweede kunnen ze niet met terugwerkende kracht poker in box 1 doen? (correct me if im wrong)

Ten derde zijn er maar weinig pokerspelers die er een redelijk inkomen op na houden en de meeste zijn nederland al vertrokken. Dus lijkt me ook niet echt +ev voor onze regering om het te belasten in box1. Teveel lasten en te weinig baten. Helemaal als ook de verliezende spelers dit mogen aftrekken. (al is dit wel onwaarschijnlijk)

Nu het in de toekomst w.s. niet meer als kansspel wordt gezien hoeft Pokerstars dus ook geen vergunning aan te vragen om het aan te bieden?

Beantwoorden
Citeren
raymond20001
PokerStrategist

Daar gaat 10 jaar researchwerk van Bas Kesting de prullenbak in. :D

Beantwoorden
Citeren
Varune
Elite Grinder

box 1.

Beantwoorden
Citeren
kalakaja
PokerStrategist

Als de kansspelbelasting voor poker komt te vervallen lijkt het me niet dat ze nog op een andere manier met terugwerkende kracht een stelsel kunnen implementeren want ze hebben een fout gemaakt en die moeten ze recht zetten. En dan is het als of ze over die tijdsperiode nooit belasting geheven hebben

IMO

Beantwoorden
Citeren

Oorspronkelijk gepost door Varune
box 1.

fucking nostalgie :f_cry:

Beantwoorden
Citeren
Wolfske
Poker Player

Oorspronkelijk gepost door Hicyy

Oorspronkelijk gepost door Varune