Ga naar het forum
Poker is vanaf vand...

Meldingen
Alles wissen

[Gesloten] Poker is vanaf vandaag officieel een denksport!

26 Berichten
20 Gebruikers
0 Reacties
2,708 Weergaven
Pieter1960
PokerStrategist

Poker is vanaf vandaag officieel een denksport!

De IFP (International Federation of Poker) heeft vandaag bekend gemaakt dat poker een denksport is. Door de aansluiting van de IFP bij de IMSA (International Mind Sports Association) zal er in 2012 ook gepokerd worden tijdens de World Mind Sports Games.

Een groot succes voor poker over de hele wereld. De Nederlandse PokerBond “founding member of IFP” feliciteert de IFP met dit prachtige resultaat.

Met vriendelijke groet,
Stichting Nederlandse PokerBond

25 reacties
iamthedanger
BlackMember

dag kansspelbelasting?

Pieter1960 Topicstarter
Pieter1960
PokerStrategist

Dat zou inderdaad nog een andere gevolg kunnen zijn en wellicht zelfs met terugwerkende kracht.
Ik hoop alleen dat e.e.a. sneller gaat dan deze bevestiging.

Nivlem
Oldschool Grinder

Wow super groot nieuws, dit zou inderdaad een hele groote impact op de poker markt kunnen brengen.. Ik wacht in spanning af!

Misschien dat DeKuip of Almighty kan vertellen hoeveel belasting er moet worden betaald over schaakprijzen?
Want in principe zou poker in vanaf nu onder dezelfde categorie moeten behoren.

Goed nieuws!

zazizo
Oldschool Grinder

De conclusie dat poker een denksport is en geen gokspel, is al eerder getrokken.
Een tijd terug ook al eens door professor van der Genugten.

De regering verklaarde toen dat poker voor de wet een kansspel zou blijven, ongeacht de vraag of poker echt een kansspel is.

Dat nu de IMSA meent dat poker een denksport is, zal voor de wet in Nederland dan ook weinig verschil maken denk ik.

Oorspronkelijk gepost door envyjosh
dag kansspelbelasting?

Tis niet omdat het een denksport is dat het geen kansspel meer is ...

Oorspronkelijk gepost door zazizo
De conclusie dat poker een denksport is en geen gokspel, is al eerder getrokken.
Een tijd terug ook al eens door professor van der Genugten.

De regering verklaarde toen dat poker voor de wet een kansspel zou blijven, ongeacht de vraag of poker echt een kansspel is.

Dat nu de IMSA meent dat poker een denksport is, zal voor de wet in Nederland dan ook weinig verschil maken denk ik.

Zou kunnen, maar misschien heeft een officiële internationale commissie meer invloed dan een één of andere professor die iets roept. En over anderhalve maand is er een nieuwe regering, dus wie weet.

alos ze kunnen kiezen tussen geld en geen geld dan kiezen ze wel geld bij de belastingen ik denk echt niet dat zre het gaan afschaffen

Tjoeny
PokerStrategist

Ballin weg --> Stap 1

Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door envyjosh
dag kansspelbelasting?

Welcome denkspelbelasting!

BeatleWorld
Oldschool Grinder

Dat ze nu nog maar is proberen internet poker te blocken in België!

Pinowww
Elite Grinder

dag fishes. op het moment dat dat officieel is zal poker langzaam uitdrogen

zazizo
Oldschool Grinder

Oorspronkelijk gepost door Pinowww
dag fishes. op het moment dat dat officieel is zal poker langzaam uitdrogen

Welnee, de meeste fishes spelen terwijl ze denken de nieuwe Ivey te zijn.

DeLau
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door Masterbluf
alos ze kunnen kiezen tussen geld en geen geld dan kiezen ze wel geld bij de belastingen ik denk echt niet dat ze het gaan afschaffen

Dat denk ik ook. Noem mij een pessimist maar heel warm maakt dit nieuws me niet...

Yahto
Poker Player

Dit is heel goed nieuws :D

DeKuip
Elite Grinder

Oorspronkelijk gepost door eruk
Misschien dat DeKuip of Almighty kan vertellen hoeveel belasting er moet worden betaald over schaakprijzen?
Want in principe zou poker in vanaf nu onder dezelfde categorie moeten behoren.

Zwart afaik.

Arjon
Oldschool Grinder

Ow ik dacht eiglijk dat bij schaken een toernooiorganisatie boven bepaalde bedragen belasting moet afstaan over het prijzengeld. Meestal merken de spelers daar zelf echter weinig van.

Nu weet ik niet zeker of dit echt zo is, kzal het es in de gaten houden. Sowieso zal het pas bij echt grote bedragen een rol gaan spelen, zeker niet als je het over honderden euri hebt.

Verder vallen je persoonlijke inkomsten van bijv. schaaktoernooien onder de gewone belastingregeling. Dus die bedragen moet je meenemen bij je inkomen en als je er erg veel mee zou verdienen moet je gewoon inkomstenbelasting betalen.