Ga naar het forum
Pokerspelers moeten...

Meldingen
Alles wissen

Pokerspelers moeten hun instelling veranderen?

6 Berichten
6 Gebruikers
0 Reacties
845 Weergaven
Hoofdbeheerder
Lanfear81
Oldschool Grinder

Mike Sexton schreef gisteren in zijn blog over de "nieuwe generatie" pokerspelers en hoe onprofessioneel veel spelers tegenwoordig zijn.

Hij heeft het daarbij vooral over verantwoording ten opzichte van sponsoren en het verschijnen voor TV-opnames, zoals interviews en finale tafels.

Spelers moeten volgens hem beseffen, dat zonder sponsoren, zonder televisie uitzendingen, de pokerwereld er heel anders zou uitzien. Beide partijen zijn dus van elkaar afhankelijk. Hij haalt 2 voorbeelden aan, waarbij een speler een interview voor zijn sponsor mist omdat hij de avond ervoor de hele nacht is uit geweest, en hoe aan de op tv uitgezonden finale tafels volzitten met spelers in korte broeken, joggingbroeken en slippers.

Wat moeten spelers doen?
- Wees professioneel (bijv: netjes zijn tegen personeel en andere spelers),
- Wees verantwoordelijk en wees op tijd
- Voldoe aan je media verplichtingen
- Deel handtekeningen uit en ga op de foto met fans als ze daar om vragen
- Kleed je goed aan op een televised finale tafel
- Steun events voor goede doelen
- Als poker je beroep is: “Ask not what the poker industry can do for you, ask what you can do for the poker industry.”

Heeft Mike een punt met zijn statement, of moet iedereen gewoon zijn eigen ding kunnen doen?

Beantwoorden
Citeren
5 reacties
Supermoderator
Zeezout
PokerStrategist

Grotendeels mee eens.

Wanneer je wordt gesponsord vind ik het niet meer dan normaal dat je de daaraan verbonden verplichtingen nakomt.

Het getuigt van fatsoen wanneer je correct bent tegen andere spelers en personeel en van een hoog blaag-gehalte wanneer je dat niet bent.

Hetzelfde geldt voor het vlot laten verlopen van een toernooi, bijvoorbeeld door op tijd te zijn.

Of je handtekeningen wilt uitdelen is meer een eigen beslissing, maar ik vind het niet meer dan normaal om eventuele fans niet teleur te stellen, tenzij het de spuigaten uitloopt. (ik moet dagelijks miljoenen fans teleurstellen :D)

Wat betreft kleding aan de finaletafel ben ik het er slechts deels mee een.

Een lekkere pokertrui en sneakers moet gewoon kunnen. Korte broek vind ik dan weer te ver gaan, al is het alleen al omdat andere spelers daar trauma's aan kunnen oplopen. Ik vind wel dat er mag worden geëist dat je er een beetje decent bij zit, dus niet met je T-shirt met motorolie aan tafel verschijnen.

Het steunen van events voor goede doelen vind ik eigenlijk een beetje flauwekul. Dat is ieders eigen keuze en ik heb nooit zo het nut gezien van dat soort events. Wanneer die spelers nou eens gewoon hun buy-in direct overmaken naar een goed doel, dan komen die TV- en toernooikosten er niet ook nog eens bij.

Goede-doelen loterijen en toernooien zie ik eigenlijk als gebakken lucht, tenzij werkelijk alles naar het goede doel gaat.

Beantwoorden
Citeren
C0rpsbal
Oldschool Grinder

Je moet toch gewoon lekker doen wat je zelf wilt. Is dit niet juist één van de redenen waarom professioneel pokeren interessant is? Absolute vrijheid en je niet hoeven to conformeren?

Als je onder contract staat is dit wellicht iets anders. Maar zo niet, dan zie ik geen reden om gewoon lekker je eigen ding te doen.

Beantwoorden
Citeren
Gangstahhh
PokerStrategist

"The children now love luxury. They have bad manners, contempt for
authority, they show disrespect to their elders.... They no longer
rise when elders enter the room. They contradict their parents,
chatter before company, gobble up dainties at the table, cross their
legs, and are tyrants over their teachers."

- Socrates

Beantwoorden
Citeren
marcelhermus
Oldschool Grinder

de meest interessante spelers zijn de losbollen. de ballers.

oftewel de huidige generatie gesponsorde spelers snapt het wel aardig :)

Beantwoorden
Citeren

My lijkt deze kijk op de jongere generatie iets van alle tijden , dus nutteloos.
Deze youngsters doen het goed want ze overspoelen de oudere generatie op live tournements.
Kleding : wat ze soms dragen is belachelijk maar het is wie ze zijn , wil je dit veranderen zal er toch een dresscode moeten komen denk ik.
Hun houding is die van een ontdekkingsreiziger ; ze zoeken mogelijkheden , heben de moed om een waanzinnige bluff te doen, lijken knettergek in hun raises maar dat doet me gewoon denken dat gek zijn en geniaal kort bij elkaar ligt.
Ik ben geen youngster meer maar heb respect voor elke speler die de ballen heeft het op te nemen tegen de gevestigde waarden.
Laat hun zijn hoe ze willen , respecteer hen maar als het nodig moest zijn stuur ze bij , het kan niet de bedoeling zijn de er eentje in zijn onderbroek de finaletafel speelt van een EPT.
Ik in elk geval kijk uit naar wat komt , dit zijn spannende en fantastische tijden voor pokerfanaten, enjoy.

Beantwoorden
Citeren